Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO Z WYKORZYSTANIEM KOMPUTERA-
ANNA PODSADOWSKA
TEMAT: Einkäufe im Internet. (Zakupy w Internecie).
Gimnazjum
Klasa 1
3 godziny w tygodniu
Cele zajęć:
dydaktyczny - uczeń utrwala oraz poszerza słownictwo, trenuje sprawność rozumienia tekstu czytanego oraz pisania, ćwiczy umiejętność wyszukiwania informacji w Internecie, wykorzystuje technologię informacyjną w nauce języka niemieckiego
kształcący - kształtowanie umiejętności rozumienia tekstu czytanego,
wychowawczy - uczniowie mają świadomość obrazu kulturalnego, stylu życia oraz usposobienia ludzi zamieszkujących kraje niemieckiego obszaru językowego, dobrze radzą sobie w kręgu klasowym i w grupie, potrafią planować i organizować własną pracę, posiadają umiejętność twórczego rozwiązywania problemów, potrafią zachować się kulturalnie podczas wyszukiwania informacji w Internecie, aktywnie uczestniczą w zajęciach. Metody pracy:
praca pod kierunkiem nauczyciela, z wykorzystaniem różnych środków dydaktycznych
Formy:
frontalna
praca indywidualna,
Środki dydaktyczne:
Komputer, internet
rekwizyty przygotowane przez uczniów i nauczyciela (banknoty EURO)
karty prac z poleceniami (załącznik)
ilustracje uczniowskie obrazujące tematykę zakupów (gazetka)
Przebieg lekcji:
Faza І (wprowadzenie)
Nauczyciel objaśnia, co będzie przedmiotem lekcji i na czym będzie polegać zadanie uczniów. Zadanie to brzmi: „Odwiedzili Cię krewni z Niemiec. Od cioci z Berlina otrzymałeś 100 Euro kieszonkowego. Zbliża się lato, więc chcesz przeznaczyć te pieniądze na zakup nowych letnich ciuchów. Dokonaj zakupów przez Internet. Zakup przynajmniej pięć elementów letniej garderoby w niemieckich domach towarowych.”
Do każdego zakupionego artykułu uzupełnij w zeszycie tabelę według wzoru: (nauczyciel rozdaje karty pracy).
Kleidungsstück
(część garderoby)
Internetadresse
(strona internetowa)
Preis
(cena)
1.
2.
3.
4.
5.
Faza Ι Ι (praca z komputerem)
Nauczyciel wypisuje na tablicy przydatne adresy internetowe domów towarowych np.:
www.de.yahoo.com
www.klingel.de
www.quelle.de
www.neckermann.de
www.karstadt.de
Każdy uczeń zajmuje osobne stanowisko komputerowe, wyszukuje informacji
w Internecie (wyłącznie na stronach internetowych w języku niemieckim) oraz uzupełnia tabelę. Na wykonanie zadania uczniowie mają 30 minut. Następnie nauczyciel kontroluje wyniki pracy - uczniowie opowiadają o dokonanych zakupach.