Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Szkolny Konkurs Recytatorski
Sport to zdrowie!
Uczestnicy: uczniowie szkoły podstawowej i gimnazjum
Cele:
Rozbudzenie zainteresowania poezją dla dzieci.
Kształcenie umiejętności przedstawiania treści słownej
mimiką, gestem, ruchem.
Wykorzystanie stroju i rekwizytów do ilustracji tekstu mówionego.
Doskonalenie umiejętności recytacji wiersza z zastosowaniem zmiany siły i tonu
głosu, tempa oraz pauz.
Popularyzowanie dyscyplin sportowych.
Zachęcenie uczniów do aktywności ruchowej.
Dekoracja: ilustracje dyscyplin sportowych, napisy związane z tematem konkursu , przybory
sportowe: duże piłki, duże klocki, hula – hop, skakanki itp.
Pomoce dydaktyczne: prezentacje w programie PowerPoint: wizytówki poszczególnych
uczestników oraz zagadki „Jaka to dyscyplina sportowa?”; przybory sportowe do gier i
zabaw – piłki, woreczki, szarfy, duże klocki
Nagrody: dyplomy, nagrody rzeczowe , słodycze
Przebieg konkursu
1. Powitanie uczestników.
2. Przypomnienie regulaminu konkursu.
3. Omówienie przebiegu konkursu.
4. Przedstawienie zasad oceny recytowanych utworów:
znajomość i adekwatność tematyczna tekstu
stosowanie kanonów pięknej recytacji (siła głosu, pauza)
ekspresja (dynamika, gesty, mimika)
wrażenie artystyczne – strój, rekwizyty
5. Przedstawienie jury.
6. Prezentacja przygotowanych wierszy przez poszczególnych uczestników przeplatana
grami i zabawami o tematyce sportowej:
Jaka to dyscyplina sportowa? – prezentacja multimedialna (stopniowe
odsłanianie fragmentów slajdu)
Układanie wieży z dużych klocków.
Rzucanie woreczkiem do celu.
Rozwiązywanie zagadek o tematyce sportowej.
7. „Taniec piłkarskich kibiców”
8. Zaproszenie wszystkich na ogłoszenie wyników oraz rozdanie pamiątkowych dyplomów
i nagród dnia…
9. Złożenie podziękowań uczniom, nauczycielom, jury, organizatorom.
10. Zaproszenie na scenę wszystkich uczestników do pamiątkowego zdjęcia.
Podpisy nauczycieli: