Dodaj publikację
Autor
Ilona Getler
Data publikacji
2011-05-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
173

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Komputerowe zabawy z ortografią.
 Pobierz (pdf, 613,8 KB)

Podgląd treści

Komputerowe zabawy ortograficzne

„Wiosna, ach to ty…”


Klasa: 6a

Cele główne:

 Utrwalenie poprzez zabawę

określonej
wiedzy ortograficznej z wykorzystaniem programów
komputerowych (Word, Paint, PowerPoint).

dydaktyczną

 Zachęcenie uczniów do systematycznej pracy nad poprawną pisownią

wyrazów.

Cele szczegółowe:

 przypomnienie

i utrwalenie zasad poprawnej pisowni ortograficznej

wybranych wyrazów związanych z wiosną;

 kształtowanie nawyku poprawnego zapisu tekstu;
 doskonalenie umiejętności wykorzystywania programów komputerowych;
 utrwalenie wiadomości o wiośnie jako nowej porze roku;


Wyrazy wybrane do utrwalenia ich pisowni: przebiśnieg, żonkil, krokus, tulipan, łąka,
ogród, pszczółka, jaskółka, bocian


Etap I - Praca nad wybranym zestawem wyrazów:

Przebieg zajęć

 Wybór wyrazów przez nauczyciela i zaprezentowanie ich uczniom.
 Omówienie trudności ortograficznych występujących w wyrazach.
 Zawieszenie etykiet na gazetce klasowej.
 Utrwalanie poprawnej pisowni wybranych wyrazów poprzez ćwiczenia ze
rebusów,

rozwiązywanie krzyżówek

słownikiem ortograficznym,
uzupełnianie wyrazów z lukami, układnie zdań.

i

 Przygotowanie prostych prezentacji multimedialnych z wykorzystaniem

wybranych wyrazów.

 Przygotowanie ilustracji w programie Paint - zilustrowanie jak największej

liczby utrwalanych wyrazów.

 Wybór najładniejszej prezentacji oraz ilustracji.
Etap II – Konkurs ortograficzny „Wiosna, ach to ty…

1
a
n
o
r
t
S

Konkurs ortograficzny „Wiosna, ach to ty…”



Klasa: 6a

Cele konkursu:

 Sprawdzenie umiejętności poprawnego zapisu utrwalanych

wyrazów.

 Zachęcanie do podejmowania różnorodnych działań w zakresie
rozwiązywania zadań ortograficznych, w tym korzystania z
technologii komputerowej.

 Rozwijanie logicznego myślenia.
 Wyzwalanie aktywności twórczej.
 Wdrażanie do samodzielnego działania i myślenia.


Przebieg konkursu:

1. Powitanie uczniów.
2. Krótka pogadanka na temat wiosny – Po czym poznajemy, że nadeszła

wiosna?

3. Wyjaśnienie uczniom zasad konkursu – zał.1
4. Rozdanie kart konkursowych – zał.2
5. Przypomnienie utrwalanych wyrazów oraz występujących w nich trudności

ortograficznych.

6. Puzzle ortograficzne (komputer)
7. Wysłuchanie i omówienie tekstu „Nadeszła wiosna” – zał.3
8. Znalezienie i podkreślenie w tekście jak największej liczby utrwalanych

wyrazów.

9. Uzupełnianie wyrazów z lukami (komputer, ćwiczenia przygotowane w

programie PowerPoint)

10. Zagadki wiosenne – zał. 4
11. Podliczenie punktów
12. Wyłonienie zwycięzcy, wręczenie dyplomu oraz nagrody
13. Nagrodzenie słodyczami pozostałych uczniów
14. Zakończenie zajęć.



Zał.1
W konkursie biorą udział wszyscy uczniowie. Jego celem jest sprawdzenie stopnia
umiejętności poprawnego zapisu utrwalanych wyrazów. Uczniowie otrzymują karty

2
a
n
o
r
t
S

konkursowe, na których samodzielnie będą zapisywać zdobyte za poszczególne
zadania punkty:

Puzzle ortograficzne – 1 punkt za każdy poprawnie ułożony obrazek oraz 1

dodatkowy punkt za najszybsze wykonanie zadania.

Praca z tekstem „Nadeszła wiosna” – 1 punkt za każdy znaleziony i pod -
kreślony wyraz oraz 1 dodatkowy punkt za najszybsze wykonanie polecenia.

Uzupełnianie wyrazów z lukami – 1 punkt za każdy poprawnie uzupełniony

wyraz.

Zagadki ...