Dodaj publikację
Autor
Anna Apanasionek
Data publikacji
2011-05-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
40

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego.
 Pobierz (doc, 66,0 KB)

Podgląd treści

1 PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

2 mgr ANNY APANASIONEK

3 NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ

4 O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

5 Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2008 r.

6 Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2011 r.

7 Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych Nr 1 w Jeleniej Górze

8

§ 7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań,
a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.

| | | | |
|Zadania |Formy realizacji |Termin realizacji |Potwierdzenie realizacji |
|do wykonania | | | |
| | | | |
|1. Nawiązanie współpracy |Ustalenie zasad współpracy. |wrzesień 2008 |kontrakt |
|z opiekunem stażu. |Korzystanie z pomocy opiekuna stażu | | |
| |w prawidłowym napisaniu planu rozwoju. | |zapis |
| |Omówienie zasad współpracy, ustalenie terminów spotkań. | |w dokumentacji przebiegu stażu |
| |Poznanie i uaktualnianie wiedzy na temat awansu zawodowego (portale internetowe, szkolenia) | | |
| | | |zaświadczenie |
| | | | |
|2. Doskonalenie |Wybór programu nauczania w oparciu |wrzesień 2008 | |
|warsztatu |o merytoryczne jego wartości. | | |
|i metod pracy |Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z języka polskiego. | |kryteria oceniania |
|pedagogicznej. |Opracowanie planów wynikowych | |plany wynikowe |
| |z języka polskiego dla klas I GIMNAZJUM, | | |
| |I-IV TECHNIKUM. |cały staż | |
| |Stosowanie aktywnych metod nauczania. | | |
| |Opracowanie pomocy dydaktycznych: testów, sprawdzianów. | | |
| |Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi | |testy, sprawdziany |
| |w procesie sprawdzania wiadomości i oceniania uczniów. | | |
| |Ewaluacja własnych działań, bieżący obraz własnej pracy, równomierne rozłożenie planowanych prac, | |analiza wyników egzaminu gimnazjalnego, maturalnego; |
| |monitorowanie własnych osiągnięć, uzupełnianie braków. | |podsumowanie |
| |Gromadzenie własnej biblioteki, warsztatu pracy. | |badania wyników nauczania |
| |Aktywne uczestnictwo w WDN. | | |
| | | | |
| | |na bieżąco |scenariusze konkursów, zajęć, przedstawień |
| | | | |
| | | |potwierdzenia |
| | |cały staż | |
| | | | |
|3. Publikowanie własnych prac na |Opublikowanie planu rozwoju zawodowego. |październik 2008 |potwierdzenia |
|portalach edukacyjnych (www.45minut.pl) |Publikacje scenariuszy, konspektów, konkursów. |cały staż | |
| | | | |
|4. Prowadzenie dokumentacji szkolnej. |Poprawne prowadzenie dzienników lekcyjnych, dzienników zajęć pozalekcyjnych |na bieżąco |dzienniki lekcyjne |

§ 7 ust.2 pkt 2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

|Zadania |Formy pracy |Termin realizacji |Potwierdzenie realizacji |
|do wykonania | | | |
| | | | |
|1. Poznanie środowiska lokalnego |Organizowanie spotkań z uczniami mającymi kłopoty z nauką oraz ich rodzicami. |cały staż |ankiety |
|i rodzinnego uczniów | | |wpis |
| | | |w dzienniku |
| |Opracowanie i realizowanie planu wychowawczego klasy w oparciu o plan pracy szkoły. | | |
| | |wrzesień |plan wychowawczy |
| | | |rozmowy indywidualne, sprawozdania, |
|2. Współpraca |Korzystanie z wiedzy i doświadczenia pedagoga, psychologa, wspólne rozwiązywanie problemów. |cały staż |karta spotkań |
|z pedagogiem | | | |
|i psychologiem szkolnym | | | |
| | | | |
|3. Przygotowanie planu pomocy uczniom |Prowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych |wg potrzeb |dzienniki zajęć pozalekcyjnych |
|z trudnościami |Wyrównywanie szans edukacyjnych | | |
|w nauce |(zajęcia wyrównawcze). | | |
| | | | |
|4. Praca z uczniem zdolnym. |Przygotowanie uczniów do udziału | |potwierdzenia ...