Dodaj publikację
Autor
Dominik Burchard
Data publikacji
2011-05-31
Średnia ocena
0,00
Pobrań
93

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przykładowy plan pracy Zespołu Humanistycznego w gimnazjum ogólnym.
 Pobierz (doc, 59,5 KB)

Podgląd treści


Plan pracy zespołu humanistycznego

Gimnazjum nrX w XXX
w roku szkolnym 2010/2011

W skład zespołu humanistycznego wchodzą następujący nauczyciele języka polskiego, historii i wiedzy o społeczeństwie.

CELE:

✓ poprawa procesu nauczania i uczenia,
✓ kształcenie umiejętności i rozwijanie talentów uczniów,
✓ samokształcenie i doskonalenie warsztatu pracy nauczycieli,
✓ doskonalenie zawodowe,
✓ doskonalenie umiejętności komunikacji, rozwijanie współpracy w zespole,
✓ współpraca ze środowiskiem lokalnym.

|L.p. |Tematyka spotkania |Zadania do realizacji |Termin |Uwagi |
| |Organizacja pracy zespołu humanistycznego w roku | |IX 2010 | |
| |szkolnym 2010/2011 |Zaplanowanie zadań zespołu przeznaczonych do realizacji w roku szkolnym 2010/2011 | | |
| | |Przedłożenie planu pracy do akceptacji dyrektora | | |
| |Analiza i ewaluacja programów nauczania |Opracowanie listy lektur na rok szkolny 2010/2011 uwzględniającej zmiany podstawy programowej z dnia 23 |IX/X 2010 | |
| | |grudnia 2008r. | | |
| | |Opracowanie harmonogramu realizacji lektur z języka polskiego | | |
| | |Wstępna analiza i ocena wybranych do realizacji programów nauczania | | |
| | |Omówienie propozycji realizacji treści w ramach korelacji międzyprzedmiotowej | | |
| |Analiza i ewaluacja przedmiotowych systemów oceniania |Analiza i ewaluacja przedmiotowych systemów oceniania stosowanych dotychczas |IX 2010 | |
| | |Wprowadzenie ewentualnych zmian | | |
| |Wymiana doświadczeń w zakresie metodyki nauczania |Wspólne omawianie zagadnień sprawiających uczniom szczególne trudności |Na bieżąco | |
| | |Wymiana pomocy dydaktycznych i materiałów (testy, sprawdziany, scenariusze, prezentacje) opracowanych przez | | |
| | |nauczycieli z zespołu | | |
| | |Wymiana testów, pomocy naukowych, informacji i ćwiczeń kserowanych z książek, czasopism, drukowanych z | | |
| | |internetu itp. | | |
| | |Aktualizacja teczki pomocy dydaktycznych | | |
| | |Uczestnictwo nauczycieli w projekcie Uczę z GWO | | |
| | |Obserwacja i omawianie lekcji koleżeńskich | | |
| | |Propozycje przekładów intersemiotycznych – łączenie j. polskiego, historii z muzyką i plastyką | | |
| |Podnoszenie kwalifikacji nauczycieli bloku przedmiotów |Kursy kwalifikacyjne |Na bieżąco | |
| |humanistycznych |Kurs na egzaminatora OKE | | |
| | |Udział w kursach i szkoleniach organizowanych przez ODN | | |
| | |Udział w szkoleniach w ramach WDN | | |
| | |Udział w spotkaniach organizowanych przez Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe i wydawnictwo „Nowa Era” | | |
| |Diagnoza „na wejściu” – badanie klas pierwszych |Przygotowanie testów „na wejściu” |IX 2010 | |
| | |Sprawdzenie prac i przygotowanie raportów z badania | | |
| | |Modyfikacja planów wynikowych | | |
| |Badanie wyników nauczania |Opracowanie testów |II 2011 | |
| |w klasach drugich |Sprawdzenie prac i przygotowanie raportów z badania | | |
| | |Modyfikacja planów wynikowych | | |
| |Przygotowanie uczniów do egzaminu gimnazjalnego |Omówienie i analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2009/2010 | | |
| | |Wypracowanie wniosków do dalszej pracy | | |
| | |Przeprowadzenie próbnego testu |X 2010 | |
| | |Analiza wyników |I 2011 | |
| | |Opracowanie programów naprawczych | | |
| | | |I/II 2011 | |
| |Indywidualizacja pracy dydaktycznej, pobudzanie |Koło teatralne – grupa „Lustro” |Na bieżąco | |
| |i rozwijanie zainteresowań uczniów – wykaz zajęć |Gazetka szkolna „Świrus” | | |
| |pozalekcyjnych |Projekt „Uczeń Online” | | |
| | |Zajęcia wyrównawcze | | |
| | |Koło historyczne | | |
| | |Koło Miłośników Historii | | |
| | |Zajęcia rewalidacyjne | | |
| | |Szkolny Klub Europejski | | |
| |Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów |Konkurs polonistyczny |Wg ustalonego | |
| |organizowanych przez nauczycieli bloku humanistycznego ...