Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI
1. Data: 15. 12. 2010 r. Przedmiot: Informatyka Klasa: 3b
2. Miejsce odbywania zajęć: Zespół Szkół w Roźwienicy
3. Temat jednostki metodycznej: Algorytmika.
4. Temat jednostki lekcyjnej: Techniki algorytmiczne.
5. Cele lekcji:
I. Dydaktyczne:
A. Poznawcze:
- wie co to jest algorytm,
- wie jakie warunki musi spełniać algorytm,
- zna sposoby zapisu algorytmu,
- wie jak się buduje schemat blokowy prostego algorytmu,
- wie jakie znaczenie maja poszczególne bloki w schemacie blokowym,
B. Kształcące:
- potrafi zdefiniować co to jest algorytm,
- potrafi powiedzieć jakie warunki musi spełniać algorytm,
- potrafi wymienić sposoby zapisu algorytmu,
- umie zbudować schemat blokowy prostego algorytmu,
- umie nazwać podstawowe bloki w schemacie blokowym,
II. Wychowawcze:
- uczeń jest samodzielny i aktywny w lekcji,
- uczeń jest świadomy zalet płynących z wykonywanych ćwiczeń,
- przestrzega zasad BHP obowiązujących w pracowni,
- utrzymuje porządek w miejscu pracy,
6. Metody pracy nauczyciela: wykład informacyjny, pogadanka, pokaz, ćwiczenia.
7. Środki dydaktyczne: prezentacja multimedialna, komputer, projektor, tablica.
8. Forma organizacji pracy uczniów: indywidualna, grupowa.
9. Czas trwania lekcji: 45 minut
10. Prowadzący lekcję: mgr inż. Łukasz Olszański
Lp.
Ogniwa lekcji
Czynności nauczyciela
Czynności ucznia
Czas trwania (min)
1.
Stworzenie ładu zewnętrznego i wewnętrznego.
- wyciszenie rozmów,
- sprawdzenie listy obecności,
- podanie tematu lekcji i zapisanie w dzienniku,
- witają nauczyciela,
- zgłaszają obecność,
- zapisują temat do zeszytu
5
2.
Poznanie faktów i opracowanie nowego tematu.
- zapoznanie uczniów z terminem algorytm, - omówienie po co wykonuje się algorytmy i jak powstaje algorytm, - zapoznanie z podstawowymi zasadami wykonywania algorytmów,(prezentacja multimedialna)
- odpowiadają na pytania,
- biorą czynny udział w lekcji,
11
3.
Kształtowanie pojęć.
- pokazanie i omówienie przykładowych algorytmów (prezentacja multimedialna),
- uważają,
10
4.
Wiązanie teorii z praktyką.
- ćwiczenie (zał. 1)
- przeprowadzenie pogadanki na temat wykonywanego ćwiczenia.
- wykonują ćwiczenie,
- biorą udział w dyskusji z nauczycielem,
8
5.
Kształtowanie umiejętności i nawyków.
6.
Utrwalenie wiadomości.
- sprawdzenie co uczniowie zapamiętali z lekcji i zadanie po kilka istotnych pytań:Co nazywamy algorytmem? Jakie znasz sposoby przedstawiania algorytmów? Jakie warunki musi spełniać algorytm?
- uczniowie zgłaszają się do odpowiedzi
6
7.
Kontrola i ocena.
- ocena aktywności uczniów,
- porządkują pracownie,- żegnają się z nauczycielem,
5
Zał. 1
Wyszukaj w Internecie co oznaczają poszczególne bloki wykorzystywane w zapisywaniu algorytmów metodą schematu blokowego.