Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI
1. Data:. Przedmiot: Informatyka Klasa: IV
2. Miejsce odbywania zajęć: Zespół Szkół w Roźwienicy – Szkoła podstawowa
3. Temat jednostki metodycznej: Praktyczne zastosowania komputera.
4. Temat jednostki lekcyjnej: Stosowanie pamięci aplikacji Kalkulator i zapisywanie wyników obliczeń.
5. Cele lekcji:
I. Dydaktyczne:
A. Poznawcze:
- zna rodzaje pamięci Kalkulatora oraz klawisze pamięci dostępne w aplikacji Kalkulator,
- wie jak wykonywać obliczenia z wykorzystaniem pamięci aplikacji Kalkulator,
- wie jak zapisać wyniki obliczeń w pamięci Kalkulatora i wyświetlić przechowywany w niej wynik ,
- wie jak wykorzystać do obliczeń pamięć liczącą,
- wie jak wykorzystać aplikacje Kalkulator do rozwiązywania zadań według wskazówek,
B. Kształcące:
- potrafi wymienić rodzaje pamięci Kalkulatora oraz klawisze pamięci dostępne w aplikacji Kalkulator,
- umie wykonywać obliczenia z wykorzystaniem pamięci aplikacji Kalkulator,
-potrafi zapisać wyniki obliczeń w pamięci Kalkulatora i wyświetlić przechowywany w niej wyniki,
- umie wykorzystać do obliczeń pamięć liczącą,
- potrafi wykorzystać aplikacje Kalkulator do rozwiązywania zadań według wskazówek,
II. Wychowawcze:
- uczeń jest samodzielny i aktywny w lekcji,
- uczeń jest świadomy zalet płynących z wykonywanych ćwiczeń,
- przestrzega zasad BHP obowiązujących w pracowni,
- utrzymuje porządek w miejscu pracy,
6. Metody pracy nauczyciela: wykład informacyjny, pogadanka, dyskusja, pokaz, ćwiczenia
7. Środki dydaktyczne: podręcznik, komputery, rzutnik, kalkulator
8. Forma organizacji pracy uczniów: indywidualna, w parach,
9. Czas trwania lekcji: 45 minut
10. Prowadzący lekcję: mgr inż. Łukasz Olszański
Lp.
Ogniwa lekcji
Czynności nauczyciela
Czynności ucznia
Czas trwania (min)
1.
Stworzenie ładu zewnętrznego i wewnętrznego.
- sprawdzenie listy obecności,
- podanie tematu lekcji i zapisanie w dzienniku,
- witają nauczyciela,
- zgłaszają obecność,
- zapisują temat do zeszytu
4
2.
Poznanie faktów i opracowanie nowego tematu.
- zadanie pytań dotyczących zastosowania pamięci Kalkulatora, zapisywania i wyświetlania wyników obliczeń,
- odpowiadają na pytania,
- biorą czynny udział w lekcji,
4
3.
Kształtowanie pojęć.
- przedstawienie uczniom omówionych zagadnień przy pomocy projektora, omówienie operacji wykonywanych za pomocą pamięci Kalkulatora (M(MS), MR, MC, M+, M-)
- uważają ,
8
4.
Wiązanie teorii z praktyką.
- uczniowie ćwiczą zdobyte umiejętności wykonując obliczenia za pomocą aplikacji Kalkulator z wykorzystaniem jego pamięci (podr. str. 92- 96)
- wykonują polecenie i zgłaszają ewentualne uwagi,
18
5.
Kształtowanie umiejętności i nawyków.
- przeprowadzenie pogadanki na temat wykonywanych ćwiczeń,
- biorą udział w dyskusji z nauczycielem,
4
6.
Utrwalenie wiadomości.
- sprawdzenie co uczniowie zapamiętali z lekcji i zadanie po kilka istotnych pytań związanych z wykonywaniem podstawowych operacji w aplikacji Kalkulator z zastosowaniem pamięci,
- uczniowie zgłaszają się do odpowiedzi,
4
7.
Kontrola i ocena.
- ocena aktywności uczniów,
- porządkują pracownie,- żegnają się z nauczycielem,
3