Dodaj publikację
Autor
Alina Chojnicka, Andrzej Małecki
Data publikacji
2011-06-01
Średnia ocena
0,00
Pobrań
38

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Regulamin oceniania osiągnięć edukacyjnych z języka obcego w gimnazjum. Opracowanie: Alina Chojnicka, Andrzej Małecki.
 Pobierz (docx, 19,9 KB)

Podgląd treści

REGULAMIN OCENIANIA OSIĄGNIĘĆ EDUKACYJNYCH

Z JĘZYKA OBCEGO

Ocena osiągnięć edukacyjnych ucznia z języka obcego jest zgodna z Zarządzeniem Ogólnym Oceniania Osiągnięć Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz postanowieniami Statutu Publicznego Gimnazjum w Chrostkowie, dotyczącym oceniania uczniów i WSO

I.   Oceniane formy aktywności -   odpowiedzi ustne ( wierszyki, piosenki, dialog, czytanie tekstów, odpowiedzi na pytania ) -   prace pisemne (testy, sprawdziany) -   aktywność -   projekty - prace zespołowe na lekcji -   zadania domowe -   zeszyty przedmiotowe

II.  Kryteria i sposoby oceniania

1.  Odpowiedzi ustne -          poprawność i zawartość merytoryczna -          poprawność językowa i gramatyczna -          poprawność wymowy -          płynność Zakres materiału podaje nauczyciel.

Prace pisemne

Testy i sprawdziany oceniane są na podstawie ilości otrzymanych punktów:

niedostateczny – 0-31% maksymalnej ilości punktów dopuszczający - 32-50% maksymalnej ilości punktów dostateczny - 51-74% maksymalnej ilości punktów dobry - 75-89% maksymalnej ilości punktów bardzo dobry - 90-100% maksymalnej ilości punktów

Prace klasowe są obowiązkowe. Prace pisemne obejmują większą partię materiału i zapowiadane są z tygodniowym wyprzedzeniem. Nieobecność ucznia na teście czy sprawdzianie zobowiązuje go do zaliczenia danej partii materiału w terminie wyznaczonym przez nauczyciela. Uczeń poprawia ocenę tylko raz. Krótkie sprawdziany i kartkówki nie musza być zapowiadane.

Prace domowe

    1 raz lub 2 w semestrze wszyscy uczniowie oceniani są za pracę domową napisaną na temat podany przez nauczyciela (prace powinny być napisane na kartkach). Brak tej pracy równoznaczny jest z otrzymaniem oceny niedostatecznej.    Pozostałe prace domowe nauczyciel sprawdza u wybranych uczniów, oceniając je. Jeżeli uczeń nie zrobił tego typu zadania, może zgłosić 'brak zadania' (uczeń może zgłosić 2 braki zadania w semestrze). Brak zadania, który nie został wykorzystany w pierwszym semestrze nie przechodzi na drugi semestr. Po wykorzystaniu limitu określonego powyżej, uczeń otrzymuje za każde nieprzygotowanie ocenę niedostateczną lub wg uznania nauczyciela „-” .Każdy uczeń ma prawo zdobycia dodatkowych ocen za zadania dodatkowe zlecone przez nauczyciela.

Projekty - prace zespołowe na lekcji

Wykonywane są na lekcji, w grupach, przynajmniej 1 raz w roku szkolnym, aby otrzymać ocenę za wykonany projekt uczeń powinien wykazać się wkładem pracy dostosowanym do jego możliwości. Ocena obejmuje:

- zaangażowanie -          pomysłowość -          poprawność językową i gramatyczną -          staranność wykonania

5.       Aktywność

   Uczeń w trakcie całego roku oceniany jest za aktywność na lekcji. Czynny udział w wykonywaniu zadań podanych przez nauczyciela wyraża się otrzymaniem +. W wypadku gdy uczeń nie bierze udziału w lekcji (nie uważa na lekcji, nie wykonuje zadanych ćwiczeń, nie robi notatek podawanych przez nauczyciela) otrzymuje - . Za pięć plusów uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą, za pięć minusów - ocenę niedostateczną. Ocena za aktywność na lekcji nie ma decydującego wpływu na ocenę śródroczną czy końcoworoczną. 

Zeszyt ...