Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
REGULAMIN OCENIANIA OSIĄGNIĘĆ EDUKACYJNYCH
Z JĘZYKA OBCEGO
Ocena osiągnięć edukacyjnych ucznia z języka obcego jest zgodna z Zarządzeniem Ogólnym Oceniania Osiągnięć Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz postanowieniami Statutu Publicznego Gimnazjum w Chrostkowie, dotyczącym oceniania uczniów i WSO
I. Oceniane formy aktywności - odpowiedzi ustne ( wierszyki, piosenki, dialog, czytanie tekstów, odpowiedzi na pytania ) - prace pisemne (testy, sprawdziany) - aktywność - projekty - prace zespołowe na lekcji - zadania domowe - zeszyty przedmiotowe
II. Kryteria i sposoby oceniania
1. Odpowiedzi ustne - poprawność i zawartość merytoryczna - poprawność językowa i gramatyczna - poprawność wymowy - płynność Zakres materiału podaje nauczyciel.
Prace pisemne
Testy i sprawdziany oceniane są na podstawie ilości otrzymanych punktów:
niedostateczny – 0-31% maksymalnej ilości punktów dopuszczający - 32-50% maksymalnej ilości punktów dostateczny - 51-74% maksymalnej ilości punktów dobry - 75-89% maksymalnej ilości punktów bardzo dobry - 90-100% maksymalnej ilości punktów
Prace klasowe są obowiązkowe. Prace pisemne obejmują większą partię materiału i zapowiadane są z tygodniowym wyprzedzeniem. Nieobecność ucznia na teście czy sprawdzianie zobowiązuje go do zaliczenia danej partii materiału w terminie wyznaczonym przez nauczyciela. Uczeń poprawia ocenę tylko raz. Krótkie sprawdziany i kartkówki nie musza być zapowiadane.
Prace domowe
1 raz lub 2 w semestrze wszyscy uczniowie oceniani są za pracę domową napisaną na temat podany przez nauczyciela (prace powinny być napisane na kartkach). Brak tej pracy równoznaczny jest z otrzymaniem oceny niedostatecznej. Pozostałe prace domowe nauczyciel sprawdza u wybranych uczniów, oceniając je. Jeżeli uczeń nie zrobił tego typu zadania, może zgłosić 'brak zadania' (uczeń może zgłosić 2 braki zadania w semestrze). Brak zadania, który nie został wykorzystany w pierwszym semestrze nie przechodzi na drugi semestr. Po wykorzystaniu limitu określonego powyżej, uczeń otrzymuje za każde nieprzygotowanie ocenę niedostateczną lub wg uznania nauczyciela „-” .Każdy uczeń ma prawo zdobycia dodatkowych ocen za zadania dodatkowe zlecone przez nauczyciela.
Projekty - prace zespołowe na lekcji
Wykonywane są na lekcji, w grupach, przynajmniej 1 raz w roku szkolnym, aby otrzymać ocenę za wykonany projekt uczeń powinien wykazać się wkładem pracy dostosowanym do jego możliwości. Ocena obejmuje:
- zaangażowanie - pomysłowość - poprawność językową i gramatyczną - staranność wykonania
5. Aktywność
Uczeń w trakcie całego roku oceniany jest za aktywność na lekcji. Czynny udział w wykonywaniu zadań podanych przez nauczyciela wyraża się otrzymaniem +. W wypadku gdy uczeń nie bierze udziału w lekcji (nie uważa na lekcji, nie wykonuje zadanych ćwiczeń, nie robi notatek podawanych przez nauczyciela) otrzymuje - . Za pięć plusów uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą, za pięć minusów - ocenę niedostateczną. Ocena za aktywność na lekcji nie ma decydującego wpływu na ocenę śródroczną czy końcoworoczną.
Zeszyt ...