Dodaj publikację
Autor
Magdalena Kamińska
Data publikacji
2011-06-01
Średnia ocena
4,00
Pobrań
342

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Test humanistyczny - sprawdzian kompetencji dla uczniów klasy IV wraz z metryczką i kryteriami, mający na celu zbadanie wiedzy bieżącej ucznia oraz stopnia opanowania poszczególnych umiejetności.
 Pobierz (doc, 131,5 KB)

Podgląd treści


GRUPA I KLASA V

|Klasa |Imię i nazwisko | |
|......... |............................................................|Liczba punktów |Ocena |
| |. | | |
|A |Język polski |......................... |.................|
|B |Historia |......................... |.................|

Instrukcja dla ucznia

Drogi uczniu!
❖ Masz przed sobą test humanistyczny sprawdzający kompetencje ucznia klasy piątej.
❖ Test humanistyczny składa się z dwóch części: A - zawierającej materiał z języka polskiego, B – z historii,
❖ Przeczytaj uważnie polecenia do wszystkich zadań. Dokładnie i czytelnie zapisuj swoje rozwiązania i odpowiedzi.
❖ Odpowiedź starannie zaznacz lub zapisz w wyznaczonym miejscu.
❖ Spróbuj rozwiązywać zadania po kolei. Jeśli nie potrafisz rozwiązać któregoś zadania, przejdź do następnego. Do opuszczonego wrócisz, jeśli będziesz mieć czas.
❖ Na końcu każdej z części testu znajdziesz kryterium ocen.
❖ Na rozwiązanie wszystkich zadań masz 60 minut.
❖ Pracuj spokojnie i uważnie.
POWODZENIA!
CZĘŚĆ A - JĘZYK POLSKI

Przeczytaj uważnie tekst, a następnie wykonaj polecenia.

Obok fotelu królewskiego stał taboret dla księcia i mały stolik założony dokumentami pisanymi na papirusie. (...)
- Trzeba nauczyć się patrzeć – mówił władca. – Jeżeli chcesz co dobrze poznać, nie poprzestawaj na świadectwie własnych oczu, ale zapewnij sobie pomoc kilku par cudzych. Nie ograniczaj się na sądach samych Egipcjan: bo każdy naród i człowiek ma wyłączny sposób widzenia rzeczy i nie chwyta całej prawdy. Wysłuchaj zatem, co myślą (...) Fenicjanie, Żydzi, Egipcjanie, i pilnie rozważ w swym sercu – co w ich sądach (...) jest wspólnego. (...)
- Między ludźmi, u których mam zasięgać zdania (...), nie wspomniałeś, ojcze, Greków – wtrącił następca.
Pan pokiwał głową z dobrotliwym uśmiechem.
- Grecy!...Grecy!... – rzekł – wielka przyszłość należy do tego narodu. Przy nas są oni jeszcze dziećmi, ale jaka dusza w nich mieszka. (...) Grecy!... Czy ty widziałeś wazy, jakie oni lepią, pałacyki, które budują... Z tej gliny i kamienia wypływa coś, co cieszy moją starość i każe zapomnieć o chorobie...
- A co mam sądzić o Fenicjanach? – spytał następca.
- To są ludzie mądrzy, wielkiej pracy o odwagi, ale handlarze: dla nich całe życie mieści się w zarobku, byle dużym, największym!... Gdy im dobrze zapłacisz i dasz nadzieję jeszcze większego zarobku, będą wybornymi agentami. (...)

B. Prus Faraon ( schyłek panowania Ramzesa XII

oraz rządy jego syna, Ramzesa XIII, XI w. p. n. e.)
1. Faraon na spotkaniu z synem przede wszystkim:
a) opowiada o urokach władzy
b) udziela rad swojemu następcy
c) skarży się na wiek i choroby
|0-1pkt | |

d) przekazuje dokumenty na papirusie

2. Faraon panował w:

a) Grecji
b) Egipcie
c) Fenicji
|0-1pkt | |

d) Asyrii

3. Wskaż słowa odnoszące się do narodu Greków
a) „ To są ludzie mądrzy, wielkiej pracy i odwagi, ale handlarze...”
b) „ ... wielka przyszłość należy do tego narodu...”
c ...