Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Projekt edukacyjny „Olimpijczyk”
1. Wstęp
Sport bawi, uczy, kształtuje charakter. Sport daje mnóstwo radości, poczucie spełnienia i piękne zdrowe ciało. Uczy też wytrwałości w dążeniu do celu, pokonywania własnej słabości i wiary w siebie. To świetna lekcja zdrowej rywalizacji opartej na zasadach fair play, a także umiejętności przegrywania i wygrywania z szacunkiem wobec pokonanych. Wiedzieli o tym już starożytni Grecy, twórcy Igrzysk. To właśnie w Olimpii, w Grecji odbyły się pierwsze Igrzyska, rozgrywane potem co cztery lata. Igrzyska dla Greków były świętością. Na czas igrzysk zaprzestawano wojen. Od czasów starożytnych do czasów współczesnych większość sportowców igrzyska olimpijskie uważa za najważniejsze zawody sportowe, a złoty medal olimpijski, jako najcenniejsze trofeum. Najstarszą dyscypliną starożytnych Igrzysk był bieg krótki na dystansie jednego stadionu. Kolejną olimpijską dyscypliną był bieg średni, kolejną bieg długi. Od 18 Igrzysk rozgrywano pentathlon - pięciobój. W jego skład wchodziły: rzut oszczepem, rzut dyskiem, skok w dal, bieg na dystansie jednego stadionu i zapasy. Nawiązujemy do tych informacji w celu skojarzenia ich z naszym projektem, który skupia się na upowszechnianiu wiedzy olimpijskiej i rozegraniu sportowych konkurencji w formie pięcioboju lekkoatletycznego, dostosowanego dla uczniów szkół podstawowych.
Projekt ten powstał z myślą o dzieciach, które kochają sport, pragną poszerzać swoją wiedzę, zainteresowania i pasje sportowe. Przeznaczony jest dla klas IV-VI.
2. Cel główny:
- upowszechnianie sportu i wiedzy olimpijskiej
- propagowanie wśród uczniów aktywności ruchowej, poprzez udział w zawodach sportowych
3. Cele ogólne:
1. Wspomaganie harmonijnego rozwoju psychofizycznego uczniów
2. Rozwijanie i doskonalenie sprawności ruchowej i tężyzny fizycznej uczniów
3. Wdrażanie do współzawodnictwa w oparciu o zasady „fair play”
4. Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie własne i innych
4. Cele szczegółowe:
1. Rozwój sprawności ruchowej z uwzględnieniem kształtowania cech motorycznych: szybkości, zwinności, siły, skoczności i wytrzymałości
2. Nauka i doskonalenie elementów techniki i taktyki
3. Kontrola sprawności ogólnej i specjalnej
4. Opanowanie i przestrzeganie podstawowych przepisów BHP w czasie organizacji i realizacji zajęć sportowych
5. Tworzenie warunków do uprawiania sportu dla każdego dziecka
6. Wdrażanie do aktywnego i zdrowego spędzania czasu wolnego
5. Termin realizacji projektu: rok szkolny 2008/2009
|Lp. |Zadania do realizacji |Sposób realizacji |Osoby odpowiedzialne |Termin |
|1. |1. Inauguracja sportowego roku szkolnego. |1.Biegi sztafetowe – |E. Wonia |Wrzesień 2008 |
| | |300 m kl IV- VI. | | |
| | | | | |
| | |2.Gra w dwa ognie usportowione – dziewczęta kl IV- | | |
| | |VI. | | |
| | | | | |
| | |3.Mini- piłka nożna chłopcy kl IV- VI | | |
| | |4.Podsumowanie zmagań. Ogłoszenie wyników. | | |
|2. |Gazetka olimpijczyka |1.Wykonanie gazetki ściennej - „Polscy medaliści – |E. Wonia |wrzesień 2008 |
| | |Pekin 2008 ...