Dodaj publikację
Autor
Dorota Granieczny
Data publikacji
2011-06-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
82

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przykładowy plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty na nauczyciela kontraktowego.
 Pobierz (docx, 18,7 KB)

Podgląd treści

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażystyRok szkolny 2010- 2011

Nauczyciel: lic. Dorota Granieczny

Przedmiot: Język angielskiSzkoła: Niepubliczne Gimnazjum dla Dorosłych Zespołu Szkół ZDZ w Rybniku

Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2010 r.Data zakończenia stażu: 30 czerwca 2011 r.

Opiekun stażu: mgr Bożena Porembska-Buch

Cel: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

Organizacja, zadania i zasady funkcjonowania szkoły

Lp.

Zadania

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji, wskazówki, uwagi

1.

Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela kontraktowego

- analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego (zawodowego (Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (tekst ujednolicony Dz.U. z 2003r. Nr 118, poz. 1112 ze zmianami)

Wrzesień 2010r.

- projekt planu rozwoju zawodowego

- znajomośc aktów prawnych

2.

Przepisy związane z funkcjonowaniem szkoły

- poznanie przepisów związanych z funkcjonowaniem szkoły (§6 ust.1 pkt 1 lit.a); analiza następujących dokumentów:

- Statut Szkoły

- Program Wychowawczy

- Program Profilaktyki

-Wewnątrzszkolny System

Oceniania

- poznanie sposobu prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole (§6 ust.1 pkt 1 lit.b)

- poznanie przepisów dotyczących zapewnienia bezpiecznych warunków naukii pracy (§6 ust.1 pkt 1 lit.c)

Wrzesień 2010r.

- znajomość organizacji zadań i zasad funkcjonowania szkoły

- znajomość dokumentów

- stosowanie się do odpowiednich przepisów prawa w codziennej praktyce szkolnej

- znajomość przestrzeganie przepisów BHP

- prowadzenie dziennika lekcyjnego

 3.

 Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu

 - rozmowa z opiekunem dotycząca współpracy w trakcie odbywania stażu

Wrzesień 2010r.

 - podpisanie przez opiekuna stażu dokumentu określającego zasady oraz harmonogram współpracy

Doskonalenie zawodowe

L.p.

Zadania

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji, wskazówki, uwagi

1.

Dokonanie wstępnej oceny własnych umiejętności

- autorefleksja, analiza możliwości rozwoju

Wrzesień 2010r.

- autorefleksja

- wdrażanie wniosków do planu rozwoju

2.

Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu (Rozp. MENiS z dnia 1 grudnia 2004r., §6 ust.1 pkt 2)

- obserwowanie lekcji w ustalonych wcześniej terminach

- omawianie obserwowanych zajęć z opiekunem stażu (§6 ust.1 pkt 2; §6 ust. 2 pkt 4 )

okres stażu

- scenariusze obserwowanych lekcji

- zapis wniosków uwag sformułowanych przez prowadzącego zajęcia

3.

Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły; omawianie przeprowadzonych zajęć (Rozp. MENiS z dnia 1 grudnia 2004r., §6 ust.1 pkt 3;§6 ust.2 pkt 2)

- opracowanie konspektów lekcji;

- konsultacja i analiza (§6 ust.2 pkt 4)

okres stażu

- konspekty lekcji

4.

Doskonalenie własnego warsztatu pracy; znajomość metod pracy pedagogicznej

- udział w formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły (kursy metodyczne, szkolenia, warsztaty)

- uczestnictwo w komisjach przeprowadzających egzamin

gimnazjalny

okres stażu

- zaświadczenia, certyfikaty, dyplomy

5.

Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem

- opublikowanie planu rozwoju w portalu edukacyjnym ...