Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażystyRok szkolny 2010- 2011
Nauczyciel: lic. Dorota Granieczny
Przedmiot: Język angielskiSzkoła: Niepubliczne Gimnazjum dla Dorosłych Zespołu Szkół ZDZ w Rybniku
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2010 r.Data zakończenia stażu: 30 czerwca 2011 r.
Opiekun stażu: mgr Bożena Porembska-Buch
Cel: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego
Organizacja, zadania i zasady funkcjonowania szkoły
Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji, wskazówki, uwagi
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela kontraktowego
- analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego (zawodowego (Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (tekst ujednolicony Dz.U. z 2003r. Nr 118, poz. 1112 ze zmianami)
Wrzesień 2010r.
- projekt planu rozwoju zawodowego
- znajomośc aktów prawnych
2.
Przepisy związane z funkcjonowaniem szkoły
- poznanie przepisów związanych z funkcjonowaniem szkoły (§6 ust.1 pkt 1 lit.a); analiza następujących dokumentów:
- Statut Szkoły
- Program Wychowawczy
- Program Profilaktyki
-Wewnątrzszkolny System
Oceniania
- poznanie sposobu prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole (§6 ust.1 pkt 1 lit.b)
- poznanie przepisów dotyczących zapewnienia bezpiecznych warunków naukii pracy (§6 ust.1 pkt 1 lit.c)
Wrzesień 2010r.
- znajomość organizacji zadań i zasad funkcjonowania szkoły
- znajomość dokumentów
- stosowanie się do odpowiednich przepisów prawa w codziennej praktyce szkolnej
- znajomość przestrzeganie przepisów BHP
- prowadzenie dziennika lekcyjnego
3.
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu
- rozmowa z opiekunem dotycząca współpracy w trakcie odbywania stażu
Wrzesień 2010r.
- podpisanie przez opiekuna stażu dokumentu określającego zasady oraz harmonogram współpracy
Doskonalenie zawodowe
L.p.
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji, wskazówki, uwagi
1.
Dokonanie wstępnej oceny własnych umiejętności
- autorefleksja, analiza możliwości rozwoju
Wrzesień 2010r.
- autorefleksja
- wdrażanie wniosków do planu rozwoju
2.
Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu (Rozp. MENiS z dnia 1 grudnia 2004r., §6 ust.1 pkt 2)
- obserwowanie lekcji w ustalonych wcześniej terminach
- omawianie obserwowanych zajęć z opiekunem stażu (§6 ust.1 pkt 2; §6 ust. 2 pkt 4 )
okres stażu
- scenariusze obserwowanych lekcji
- zapis wniosków uwag sformułowanych przez prowadzącego zajęcia
3.
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły; omawianie przeprowadzonych zajęć (Rozp. MENiS z dnia 1 grudnia 2004r., §6 ust.1 pkt 3;§6 ust.2 pkt 2)
- opracowanie konspektów lekcji;
- konsultacja i analiza (§6 ust.2 pkt 4)
okres stażu
- konspekty lekcji
4.
Doskonalenie własnego warsztatu pracy; znajomość metod pracy pedagogicznej
- udział w formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły (kursy metodyczne, szkolenia, warsztaty)
- uczestnictwo w komisjach przeprowadzających egzamin
gimnazjalny
okres stażu
- zaświadczenia, certyfikaty, dyplomy
5.
Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem
- opublikowanie planu rozwoju w portalu edukacyjnym ...