Dodaj publikację
Autor
Mirosława Hanke-Kowal
Data publikacji
2011-06-08
Średnia ocena
5,00
Pobrań
154

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz okolicznościowej lekcji języka angielskiego - dla klas 3 SP.
 Pobierz (doc, 28,0 KB)

Komentarze

KasiekS, 2011-06-13, ocena:

Bardzo przyjemny scenariusz dziękuję za przykład i pozdrawiam

Podgląd treści


Christmas is coming! - lekcja okolicznościowa z wykorzystaniem Internetu

Czas: 45 minut
Materiały i środki dydaktyczne: ksero tekstów The Christmas tree i The Christmas Stocking (pochodzących ze strony www.abcteach.com), ksero z tekstem piosenki, odtwarzacz CD, komputery z łączem internetowym.
Cele lekcji:
Cel główny:
- zapoznanie uczniów z obyczajami i tradycjami bożonarodzeniowymi w Wielkiej Brytanii.
Cele operacyjne:
- uczeń zna tradycje brytyjskie związane ze Świętami Bożego Narodzenia i potrafi o nich opowiedzieć,
- uczeń ma opanowane słownictwo związane z tematem Christmas is coming!
- uczeń potrafi wyszukać potrzebne informacje z Internetu,
- uczeń potrafi samodzielnie formułować życzenia świąteczne.    
Techniki pracy na lekcji:
- burza mózgów,
- praca w grupach,
- praca z tekstem (czytanie ze zrozumieniem)
- głośne czytanie.
1. Nauczyciel zapisuje na środku tablicy CHRISTMAS a następnie prosi uczniów o wypisanie jak największej liczby słów stanowiących skojarzenia do tego słowa.
Następnie uczniowie podchodzą kolejno do tablicy i wypisują słowa.
Przykłady słów:
Santa Claus
winter
Christmas tree
presents
holy wafer
poppy seed cake
nativity   itp.
2. Nauczyciel dzieli uczniów na dwie grupy (A i B) i rozdaje każdej z nich tekst do przeczytania. Grupa A otrzymuje tekst The Christmas tree, a grupa B The Christmas Stocking.  Nauczyciel wyjaśnia każdej grupie znaczenie słów – kluczy. Po przeczytaniu wyznaczone osoby w grupie opowiadają czego dowiedziały się z tekstu.
Następnie każda z grup otrzymuje zestaw pytań do swojego tekstu. Sprawdzają z nauczycielem.
3. Nauczyciel rozdaje wszystkim uczniom kartki z tekstem piosenki Santa Claus is coming to town. W tekście brakuje niektórych słów. Nauczyciel poleca uczniom wysłuchać tekstu piosenki i uzupełnić brakujące słowa. Po wykonaniu zadania uczniowie sprawdzają z nauczycielem a następnie wspólnie śpiewają. 
4. Nauczyciel poleca uczniom wyszukać z Internetu sposoby składania życzeń bożonarodzeniowych i wypisać do zeszytów najciekawsze z nich. Następnie poleca otworzyć stronę www.allthingschristmas.com/xmas-cards.php gdzie uczniowie mają za zadanie zaprojektować własną kartkę świąteczną. Po zaprojektowaniu i zapisaniu życzeń uczniowie wysyłają kartkę świąteczną swoim kolegom.
5. Nauczyciel rozdaje uczniom kserokopie zadania, z poleceniem wykonania w domu. Praca domowa to krzyżówka ze słownictwem dotyczącym Świąt Bożego Narodzenia.

Zakończenie

Prezentacja kartek na forum klasy. Podsumowanie poznanych wiadomości.

Autor: Mirosława Hanke-Kowal