Dodaj publikację
Autor
Aneta Zielińska
Data publikacji
2011-06-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
56

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Wymagania edukacyjne na oceny śródroczne i roczne z przedmiotu podstawy żywienia człowieka dla klasy II ZSZ.
 Pobierz (doc, 66,5 KB)

Podgląd treści


Wymagania edukacyjne

z przedmiotu PODSTAWY ŻYWIENIA CZŁOWIEKA na oceny śródroczne i roczne dla uczniów klasy II ZSZ

|  | | | | |
| |Ocenę |Ocenę |Ocenę |Ocenę |
|N A Z W A |DOPUSZCZAJĄCĄ |DOSTATECZNĄ |DOBRĄ |BARDZO DOBRĄ |
|D Z I A Ł U | | | | |
| | | | | |
| |Otrzymuje uczeń, który potrafi: |Otrzymuje uczeń, który potrafi: |Otrzymuje uczeń, który potrafi: |Otrzymuje uczeń, który potrafi: |
| |określić pojęcie enzymów |znać gruczoły wydzielania wewnętrznego |znać budowę i podział enzymów |umieć opisać i scharakteryzować wszystkie |
|Przemiany składników |i hormonów |wskazać odcinki przewodu pokarmowego, w |umieć scharakteryzować większość gruczołów |gruczoły wydzielania wewnętrznego, znać |
|w organizmie |wymienić kolejne odcinki przewodu |których trawione są i wchłaniane |wydzielania wewnętrznego |jaką rolę pełnią w organizmie człowieka |
| |pokarmowego |poszczególne składniki odżywcze |znać anatomie i fizjologie układu |przedstawić produkty końcowe trawienia |
| | | |pokarmowego |poszczególnych składników odżywczych |
| | | | |i ich wykorzystanie przez organizm |
| |wymienić grupy produktów spożywczych |wymienić produkty należące |określić kryteria podziału produktów |znać zasady zamienności produktów, umieć |
|Normy żywienia |dokonać podziału ludności na |do każdej z grup, według podziału produktów|spożywczych na grupy |skorzystać |
|i wyżywienia |19 grup |spożywczych |wymienić główne składniki odżywcze |z tabel zamienności produktów |
| | |wymienić czynniki decydujące |poszczególnych grup |określić zalecane normy żywienia dla |
| | |o zapotrzebowaniu na energię |i wybranych produktów |własnego |
| | |i składniki odżywcze |wymienić i zdefiniować normy żywienia |organizmu oraz zapotrzebowanie na energię |
| | |skorzystać z norm żywienia |i wyżywienia |i wybrane składniki odżywcze |
| | |i wyżywienia | |scharakteryzować normy wyżywienia dla |
| | | | |własnej grupy |
| | | | |na wybrane produkty spożywcze |
| |wymienić rodzaje |określić udział poszczególnych posiłków w |scharakteryzować żywienie poszczególnych |zaplanować jednodniowy jadłospis dla |
|Planowanie wyżywienia |i scharakteryzować poszczególne posiłki |pokryciu codziennego zapotrzebowania |grup ludności (liczba posiłków w ciągu |wybranego zakładu żywienia zbiorowego |
|różnych grup ludzi |zaplanować zestaw drugich śniadań |energetycznego organizmu |dnia, produkty spożywcze zalecane, |ocenić jadłospis metodą punktową |
| |zabieranych przez dzieci do szkoły |zaplanować całodzienny jadłospis |zabronione) |ocenić jadłospis pod względem doboru |
| |zaplanować zestaw obiadowy | |zaplanować wyżywienie dla własnej rodziny |produktów i dodatków |
| | | |zaplanować jednodniowy jadłospis dla |znać zasady układania oraz opracować układ |
| | | |wybranego zakładu żywienia zbiorowego |karty dań |
| |wyjaśnić pojęcia: żywienie dietetyczne, |wymienić rodzaje diet |wskazać zasady modyfikacji diety |wyjaśnić celowość ograniczenia niektórych |
|Dietetyka |dieta |scharakteryzować dietę podstawową |lekkostrawnej przy innych schorzeniach |składników odżywczych (tłuszcze, |
| |wymienić ogólne zasady żywienia |lekkostrawną |zidentyfikować dietę z typem schorzenia |węglowodany, chlorek sodu) |
| |dietetycznego |wymienić produkty dozwolone |scharakteryzować żywienie |w żywieniu dietetycznym |
| | |i zabronione w wybranych dietach |w alergiach pokarmowych |przedstawić możliwość prowadzenia żywienia |
| | | | |dietetycznego w zakładach gastronomicznych |
| | | | |typu zamkniętego i otwartego |
| |wymienić i wyjaśnić zasady racjonalnego |znać dobre zwyczaje żywieniowe i |wyjaśnić przyczyny powstawania ...