Dodaj publikację
Autor
Teresa Puchacz
Data publikacji
2011-06-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
178

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Ćwiczenia przygotowujące do gry w piłkę koszykową - kl. VI.
 Pobierz (doc, 57,0 KB)

Podgląd treści

Ćwiczenia przygotowujące do gry w piłkę koszykową.

Dział – piłka koszykowa
Prowadząca: Teresa P.
Klasa: VI
Data 27.05.2009r
Zadanie główne-Temat lekcji: Zabawy i ćwiczenia z piłką koszykową .
Zadania szczegółowe - cele lekcji:
Sprawność motoryczna:
Uczeń: -wzmacnia mięśnie ramion i obręczy barkowej przez uginanie i prostowanie ramion w różnych pozycjach wyjściowych,
-wzmacnia mięśnie nóg poprzez ćwiczenia w półprzysiadach, przysiadach, wypadach i unikach,
-wykonuje i doskonali podanie i chwyt piłki oburącz,
-kształtuje swoją zwinność i koordynację wzrokowo-ruchową.
Umiejętności
Uczeń: -potrafi zorganizować zabawę z jedną i wieloma piłkami,
-wykona podanie i chwyt piłki oburącz oraz kozłowanie piłki,
-prowadzi ćwiczenia kształtujące i rozgrzewające z dowolnym przyborem wg własnych pomysłów,
-rozwinie swoją szybkość i zwinność.
Wiadomości:
Uczeń wie: -jaką przyjąć postawę i ułożenie rąk przy podaniu i chwycie piłki oburącz,
-zna przepisy gry w minikoszykówce dotyczące kozłowania i podań piłki,
-pamięta o pracy rąk i nóg podczas wykonywania rzutów i chwytów, w postawie wysokiej i niskiej,
-prawidłowo rozumie pojęcia: orientacja, refleks, czucie, wyczucie,
- że prawidłowa rozgrzewka jest ważnym elementem lekcji,
-pamięta o kulturalnej zabawie i kulturalnym kibicowaniu.
Usamodzielnianie ucznia:
Uczeń: -cieszy się z prowadzenia i wykonywania ćwiczeń rozgrzewających,
-angażuje się w ćwiczenia,
-dba o sprzęt sportowy, szanuje przybory oraz przyrządy do ćwiczeń,
-respektuje reguły gry w minikoszykówce,
-współdziała ze współćwiczącym w celu dokładnego wykonania zadania,
-aktywnie uczestniczy we współzawodnictwie i w rozwijaniu swojej sprawności zgodnie z zasadami fair play,
-dba o bezpieczeństwo własne i współćwiczących,
-przeżywa radość i satysfakcję ze stopnia opanowania umiejętności ruchowych,
- korzysta ze wskazówek nauczyciela.
Metody pracy:
-realizacji zadań ruchowych i zadaniowa ścisła
-zabawowa i bezpośredniej celowości ruchu
-przekazywania i utrwalania wiedzy

Ilość ćwiczących – 16
Miejsce ćwiczeń- sala gimnastyczna
Przybory i przyrządy
-piłki do koszykówki– 16 sztuk,
-szarfy w 2 kolorach – 16 szt.
-3 ławeczki gimnastyczne, 4 pachołki

Czas trwania ćwiczeń – 45 minut

Tok lekcji : (techniczny opis zadania głównego lekcji)
|Część lekcji |Czynności ucznia docelowe |Czynności ucznia - zadania |Czynności nauczyciela |Metody |
|Część wstępna |Czynności organizacyjno-porządkowe |Uczeń słucha informacji nauczyciela |N-l sprawdza gotowość uczniów do zajęć. |Pogadanka |
|3min. |(zbiórka, raport) |Uczeń przygotowuje się do świadomego udziału w lekcji, Utrwala zasady dotyczące gry w |Podaje zadania na lekcję. | |
| | |minikoszykówkę. | | |
|Część główna |Pobudzi i przygotuje organizm do |W truchcie po przekątnej sali: |Ograniczone pole zabawy. | |
|A-12min. |wysiłku. |-krążenia naprzemianstronne ramion w przód, | | |
| | |- krążenia naprzemienne ramion w tył, |Prowadzący daje sygnał do zmiany ćwiczenia | |
| | |-krążenia w stawach łokciowych na zewnątrz, | | |
| | |- krok odstawno-dostawny lewym bokiem i prawym bokiem, | | |
| | |- krok skrzyżny lewym bokiem i prawym bokiem, | | |
| | |-podskoki zmienne ...