Dodaj publikację
Autor
Iwona Chodyna
Data publikacji
2011-06-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
67

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Kółko teatralne jest adresowane do uczniów zainteresowanych pogłębianiem swojej wiedzy w zakresie sprawności językowych, chcących poznać bliżej kraje anglojęzyczne, potrafiących bawić się teatrem... czyli dla ucznia zdolniejszego. Oczywiście, mile widziany jest każdy chętny, gdyż nawet uczeń słabszy coś zyska podczas zajęć w grupie.
 Pobierz (doc, 131,5 KB)

Podgląd treści

PROGRAM AUTORSKI TEATRALNEGO

KÓŁKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO

OPRACOWAŁA:

mgr IWONA CHODYNA
Szkoła Podstawowa
w Pniewie

- 1 -

WSTĘP

W dobie obecnych czasów, częstym aspektem w uzyskaniu pracy staje

się znajomość języka angielskiego. Idąc naprzeciw temu wyzwaniu, że już

niedługo na rynku pracy, niezbędna będzie umiejętność biegłego

posługiwania się tym językiem w mowie i w piśmie, a także mając na

względzie wszechstronny rozwój osobowości uczniów, oraz uwrażliwienie

ich na odbiór słowa mówionego na scenie, podjęłam się zorganizowania na

zajęciach pozalekcyjnych - koła teatralnego.

Teatr w życiu ucznia jest bardzo ważnym czynnikiem wspomagającym

rozwój,podobnie jak zabawa i lektura. Choć jest to bardzo trudna forma

pracy, to może ona przynieść znakomite efekty i dać możliwość kształtowania

własnego bytu w takim stopniu, na jaki nie pozwala życie realne. Oprócz

wiedzy przekazywanej w atrakcyjny sposób, spełnia wiele funkcji

wychowawczych i korzystnie wpływa na rozwój emocjonalny uczniów.

Szeroko uaktywnia się fantazja ucznia, a także marzenia i zainteresowania.

Współczesne założenia metodyki nauczania języków obcych uczniów

w szkole podstawowej, zalecają stosowanie technik teatralnych,

wychodzących naprzeciw naturalnej tendencji uczniów do zabawy w

odgrywanie ról. Szczególną ich odmianę stanowią inscenizacje, będące

świetnym sposobem integracji umiejętności i wiedzy uczniów z różnych

dziedzin, a nadto niosą wiele korzyści w zakresie poszerzenia ich

kompetencji językowych, stanowiąc szczególną formę aktywności i ekspresji

twórczej. Teatr jest jedną z najciekawszych technik nauczania języka

angielskiego, ponieważ stwarza możliwość prowadzenia dialogów,

wypowiedzi językowych poprzez naśladowanie sytuacji rzeczywistych,

codziennych w sposób zabawowy, a jednocześnie jest on adekwatny do

zainteresowań uczniów – aktorstwo, zabawa w teatr, przebieranie się w

stroje.

- 2 -

Celem programu jest nie tylko uatrakcyjnienie zajęć pozalekcyjnych, ale

jednocześnie wniesienie radości i uśmiechu w twórczą działalność dziecka.

Bycie aktorem dowartościowuje dzieci, sprawia, że zaczynają wierzyć w

siebie, zwłaszcza, gdy inni patrzą na nich z podziwem. Udział w spektaklu

wiąże się też z przełamaniem wstydu i nieśmiałości.

Program kółka przedstawiany będzie na uroczystościach szkolnych i

międzyszkolnych.

Myślę, że taki rodzaj pracy z uczniem wzbogaci ofertę edukacyjną i

wychowawczą naszej szkoły, a zajęcia te staną się dla dzieci przyjemnością,

zabawą i ciekawym sposobem spędzania wolnego czasu.

- 3 -

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE :

Nowa podstawa programowa z języka angielskiego zaleca

organizowanie dzieciom również pozalekcyjnych form nauki języka obcego

nowożytnego. Oprócz umiejętności językowych szkoła, poprzez nauczanie

języka obcego nowożytnego, powinna również kształtować postawy

ciekawości, tolerancji i otwartości wobec innych kultur.

Uczeń w trakcie zajęć będzie recytować wierszyki i rymowanki, a także

śpiewać piosenki z repertuaru dziecięcego.

Założeniem programu jest więc wspomaganie rozwoju kompetencji

językowych ucznia, rozwijanie ciekawości wobec ...