Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt zajęcia zintegrowanego przeprowadzonego przez Jolantę Brzeźniak w klasie II A
Podstawa programowa:
Uczeń dba o zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych,
dba o higienę osobistą i czystość odzieży, wie jakie znaczenie dla zdrowia ma
właściwe odżywianie się oraz aktywność fizyczna.
Ośrodek tematyczny: Żyj zdrowo.
Temat: Zdrów jak ryba.
Cele:
główny: Jak dbać o zdrowie?
operacyjne: Uczeń
- zna nazwy warzyw i owoców występujących w Polsce,
- wie jak należy dbać o zdrowie,
- rozumie znaczenie witamin dla zdrowia,
- pamięta o myciu owoców, warzyw i rąk,
- potrafi dodawać i odejmować w zakresie 20,
- potrafi uporządkować wyniki rosnąco,
- czyta ze zrozumieniem,
- potrafi po skosztowaniu kawałka odgadnąć co to za warzywo lub owoc,
- stara się ułożyć zdanie z rozsypani wyrazowej,
Metoda: słowna – rozmowa
oglądowa – pokaz
czynnościowa – zadania stawiane do wykonania
Forma: indywidualna
zbiorowa
Środki dydaktyczne:
tablice demonstracyjne z rysunkami produktów w których występują witaminy, produkty do zagadek smakowych, matematyczna karta pracy, karteczki do mapy pojęciowej, wyrazy do rozsypani wyrazowej.
Przebieg zajęcia:
1. Matematyczna karta pracy – oblicz, uporządkuj wyniki rosnąco, zapisz hasło. ZDROWIE.
Karta pracy
1. Oblicz.
4 + 4 =……… d
10 + 10 = ……. e
19 – 7 =……. o
10 – 3 =……. z
8 + 5 =……… w
8 + 2 =……… r
9 + 6 =……… i
2. Uporządkuj wyniki rosnąco.
wyniki | | | | | | | | |litery | | | | | | | | |
- Ocena wykonanej pracy,( każdy uczeń otrzymuje ocenę ).
2. Mapa pojęciowa „ JAK DBAĆ O ZDROWIE”
- dzieci zapisują swoje myśli i przyklejają do dużego kartonu
3. Odczytanie odpowiedzi dzieci przez nauczyciela, rozmowa kierowana dotycząca zdrowia.
4. Wspólne ułożenie zdania z rozsypani wyrazowej:
ABY NASZ ORGANIZM PRAWIDŁOWO SIĘ ROZWIJAŁ POTRZEBUJE WIELU WITAMIN
5. Ćw. śródzajęciowe
Aby być zdrowym należy się gimnastykować, a zatem zrobimy 5 przysiadów, 3 podskoki na jednej i 3 na drugiej nodze, 4 skłony i jeszcze krążenia ramion do przodu i do tyłu.
6. Dzieci siedzą w kole:
- odczytanie przez ucznia informacji z książki – „ Co to są witaminy?”
- poznanie informacji na temat witamin, ich wpływu na nasz organizm i produktów w których się znajdują – tablice demonstracyjne ( rysunki produktów)
Niedobór witaminy A powoduje :
- wzrost zagrożenia infekcjami
- zahamowanie wzrostu
- kruchość paznokci
- osłabienie wzroku
Niedobór witaminy B powoduje:
- zmniejszoną sprawność umysłową i fizyczną
- brak apetytu , chudnięcie
- zanik mięśni
- choroby skóry i błon śluzowych
Niedobór witaminy D powoduje:
- krzywicę
- utratę zębów
- łamliwość kości
- osłabienie wzroku
- zagadki – „ Jaka to witamina”
Nauczyciel pokazuje np. marchewkę a dzieci odgadują jaką witaminę zawiera
( PRZYPOMNIENIE O MYCIU WARZYW, OWOCÓW I RĄK)
- zagadki smakowe – każdy uczeń otrzymuje kubeczek a w nim „ coś”
(np. owoce , warzywa, ryby, mleko itp. ) zjada mówi co zjadł ...