Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt zajęć zintegrowanych przeprowadzonych przez Jolantę Brzeźniak
w klasie II A
Podstawa programowa:
Uczeń potrafi odróżnić, co jest dobre, a co złe w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi, wie że warto być odważnym, mądrym i pomagać potrzebującym;
Ośrodek tematyczny: Na łące.
Temat: Spotkanie z Odrobinką.
Cele:
główny: Uświadomienie dzieciom konieczności niesienia pomocy potrzebującym.
operacyjne: Uczeń:
– stara się wypowiadać w uporządkowany sposób na temat treści
lektury,
– potrafi rozwiązywać zagadki,
– stara się uporządkować ilustracje wg. kolejności wydarzeń,
– potrafi przyporządkować podpis do obrazka,
– stara się określić cechy bohaterów,
– potrafi rozwiązać zadanie tekstowe dostosowane do jego
możliwości, zapisuje odpowiedź,
– podaje przykłady pomocy potrzebującym, omawia obrazki,
– pamięta o zasadach ortografii,
– stara się pokazać na mapie Europy Danię i miasto Odense
– współpracuje w grupie podczas zabaw ruchowych
Metoda: słowna – rozmowa,
oglądowa – pokaz
czynnościowa – zadania stawiane do wykonania
Forma: zbiorowa, grupowa
Pomoce: zagadki, książki H. Ch. Andersena, kartoniki z cechami postaci, ilustracje do lektury „ Dziecię elfów”, podpisy do ilustracji, obrazki przedstawiające czynienie dobra, piosenka „ Majowa łąka”
Przebieg zajęcia
1. Wprowadzenie w tematykę zajęć –( dzieci w kręgu) wybrany uczeń podchodzi losuje kartkę z zagadką czyta wszyscy odpowiadają, odpowiedź zapisywana jest na tablicy ( zwracamy uwagę na ortografię)
Ta piękna panna mieszkała w kwiatku,
ale ropucha ją w net porwała.
I od tej chwili mała dziewczynka,
różne przygody w swym życiu miała.
( Odrobinka )
Ma długi ogonek,
oczy jak paciorki,
gdy zobaczy kota,
ucieka do norki.
( mysz )
Mam bardzo małe oczy,
nie widzę prawie w cale,
lecz w ciemnych korytarzach,
ruszam się doskonale.
( kret )
Gniazdo z błota lepi.
Pod dachu okapem.
przylatuje z wiosną,
by uciec wraz z latem.
( jaskółka )
Z jakiej książki są te postacie?
Nauczyciel pokazuje książkę „ Dziecię elfów”, dzieci odczytują:
autora,
ilustratora,
wydawnictwo.
2. Nauczyciel krótko przedstawia informację o H. Ch. Andersenie,
pokazuje książki:
„ Brzydkie kaczątko”, „ Dziewczynka z zapałkami”,
„ Mała Syrenka”, „ Królowa Śniegu”,
„ Nowe szaty cesarza”, „ Słowik”,
„ Dziecię elfów”
3. Rozmowa na temat - Jaka była Odrobinka?
Jaki był kret?
- dzieci dobierają do postaci odpowiednie cechy i krótko omawiają postacie,
dobra, piękna, miła, pracowita, uczynna, opiekuńcza, zła, brzydka, zarozumiała, stary, skąpy, uczony, bogaty
4. Zabawa ruchowa – naśladowanie ruchem postaci z książki:
żaby – ( skoki żabki), jaskółki – ( stanie na jednej nodze, druga noga uniesiona do tyłu ), chrabąszcza ( bieg z wymachiwaniem ramionami).
5.Ustalenie kolejności zdarzeń w lekturze – dzieci segregują ilustracje, dobierają podpisy:
Pojawienie się Odrobinki w środku kwiatu.
Podróż na listku lilii wodnej.
Odrobinka wśród chrabąszczy.
Porwanie maleństwa przez ropuchę.
Mieszkanie u polnej myszy.
Odlot do ciepłych krajów.
Poznanie króla elfów ...