Dodaj publikację
Autor
Adam Grzelak
Data publikacji
2011-06-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
247

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan nauczania z wychowania fizycznego dla klasy II gimnazjum.
 Pobierz (doc, 216,0 KB)

Podgląd treści

Plan nauczania w semestrze II
z wychowania fizycznego
dla klasy II Gimnazjum
im.Marsz.J.Piłsudskiego w Kutnie
w roku szkolnym 2010/2011

|Lp. |Temat |Blok tematyczny |Cele |Metody |Liczba godzin |
| |Wymyk do podporu przodem. |Trening zdrowotny | |Zadaniowa ścisła |1 |
| | | |Kształtowanie siły dynamicznej i statycznej poprzez formy ruchu uwzględniające | | |
| | | |odpowiednie grupy mięśniowe. | | |
| |Stanie na rękach i przewrót w |Trening zdrowotny |Kształtowanie gibkości i zwinności: stanie na rękach przy drabinkach , wolne, z |Zadaniowa ścisła |1 |
| |przód do przysiadu. | |pomocą współćwiczącego, z asekuracją partnera i z samo asekuracją oraz z | | |
| | | |przewrotem w przód do przysiadu. | | |
| |P.K. – Doskonalenie podań i |Sporty całego życia i wypoczynku. |Kształtowanie zwinności i szybkości. |Zadaniowa ścisła |1 |
| |chwytów oraz kozłowania i | | |Naśladowcza ścisła | |
| |rzutów do kosza. | | | | |
|4. |Podciąganie się na drążku-ilość|Trening zdrowotny | |Naśladowcza ścisła |1 |
| |podciągnięć. | |Określenie poziomu własnej sprawności fizycznej. | | |
|5-6. |Skok tygrysi nad przyrządem, |Trening zdrowotny |Kształtowanie mocy: serie przewrotów przez przeszkody, skoki na różnym podłożu i|Zadaniowa ścisła |2 |
| |skok rozkroczny przez kozła, | |przez przybory typowe i nietypowe. |Zabawowa klasyczna | |
| |kuczny, zawrotny, lotny przez 4| | |Programowego uczenia się | |
| |części skrzyni, skok przewrotny| | |i usprawniania | |
| |wzdłuż skrzyni. | | |Małych obwodów | |
|7. |Pomiar tętna przed i po |Diagnoza sprawności fizycznej i |Określenie tętna przed i po wysiłku. |Naśladowcza ścisła |1 |
| |wysiłku. |aktywności oraz rozwoju. | | | |
|8-9. | | |Określenie poziomu własnej sprawności fizycznej. | | |
| |Międzynarodowy test sprawności | | |Naśladowcza ścisła |2 |
| |fizycznej. | | | | |
| | |Diagnoza sprawności i aktywności | | | |
| | |fizycznej oraz rozwoju. | | | |
|10. | |Sporty całego życia i wypoczynku. |Kształtowanie siły: podania i rzuty do kosza z określonego dystansu. |Zadaniowa ścisła |1 |
| |P.K. – Skuteczny rzut do kosza | | |Zabawowa klasyczna | |
| |jednorącz z miejsca, z wyskoku.| | |Problemowa | |
| | | | |Programowego uczenia się | |
| | | | |i usprawniania | |
| | | | |Małych obwodów | |
|11. |P.R. – Poruszanie się zawodnika|Sporty całego życia i wypoczynku. |Kształtowanie szybkości i zwinności: szybkie zmiany pozycji z piłką i bez piłki |Zadaniowa ścisła |1 |
| |w ataku i obronie | |w różnym ustawieniu |Zabawowa klasyczna | |
| |indywidualnej. | |i konfiguracjach |Problemowa | |
| | | | |Programowego uczenia się | |
| | | | |i usprawniania | |
| | | | |Małych obwodów | |
|12. |P.S. – Zbicia piłki z podrzutu |Sporty całego życia i wypoczynku. |Kształtowanie sprawności ogólnej i specjalnej poprzez: skoki dosiężne pojedynczo|Zadaniowa ścisła |1 |
| |lub wystawienia. | |i ze współpartnerem oraz zabawy i gry skocznościowe. |Zabawowa klasyczna | |
| | | | |Problemowa | |
| | | | |Programowego uczenia się | |
| | | | |i usprawniania | |
| | | | |Małych obwodów | |
|13. |P.N. – Strzał piłką do bramki |Sporty całego życia i wypoczynku. |Kształtowanie sprawności motorycznej poprzez: ćwiczenia i zabawy z elementami |Zadaniowa ścisła |1 |
| |wewnętrznym podbiciem w ruchu. | |strzału do celu. |Zabawowa klasyczna | |
| | | | |Problemowa | |
| | | | |Programowego uczenia się | |
| | | | |i usprawniania | |
| | | | |Małych obwodów | |
|14 ...