Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Dorota Bienia
plastyka kl. IV.
Scenariusz zajęć – plastyka
Cel ogólny:
• Kształtowanie umiejętności budowania kompozycji jako układu elementów na płaszczyźnie.
• Kształtowanie postawy patriotycznej. Znaki i symbole narodowe: biel i czerwień – flaga, godło.
Cele operacyjne:
Uczeń:
• Buduje kompozycję barwną biało-czerwoną.
• Wykorzystuje poznane układy kompozycyjne (rytmiczne, symetryczne, swobodne).
• Planuje wykorzystanie płaszczyzny kartki.
• Stosuje znaki i symbole narodowe.
Środki dydaktyczne:
• Zestaw plansz edukacyjnych „Zasady komponowania na płaszczyźnie”.
• Symbole narodowe: godło, flaga.
Temat: Kompozycja biało-czerwona. (Projekt dekoracji).
Tecznika: Kompozycja na płaszczyźnie – wyklejanka.
Narzędzia i materiały:
• Blok techniczny A4
• Kartki papieru z kolorowych czasopism z bielą i czerwienią.
• Nożyczki, kleje.
Formy pracy: indywidualna.
Przebieg zajęć:
• Rozmowa na temat symboli narodowych: flagi, godła. Symboliczne znaczenie kolorów: biel, czerwień.
• Przypomnienie zsad układów komponowania na płaszczyźnie (rytm, symetria, asymetria, równowaga) w oparciu o plansze edukacyjne.
• Sformuowanie zadania plastycznego: - Zaprojektuj na płaszczyźnie układ dekoracyjny z wykorzystaniem różnych odcieni bieli i czerwieni.
• Ekspresja plastyczna. Uczniowie pracują nad realizacją tematu. Pomoc w rozwiązywaniu problemów natury technicznej, zwrócenie uwagi na estetykę wykonania.
• Wystawa prac – dyskusja nad realizacją zadania plastycznego. Wykonane prace mogą być projektami dekoracji uroczystości szkolnych, np. z okazji rocznicy Odzyskania Nipodległości Polski.
Załączniki: Wybrane prace dzieci.