Dodaj publikację
Autor
Ewelina Krupińska
Data publikacji
2011-06-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
28

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan Rozwoju Zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (doc, 106,5 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż:
mgr Ewelina Krupińska

Nazwa szkoły:
V Liceum Ogólnokształcące im. płk. Stanisława Dąbka w Gdyni

Czas trwania stażu:
01.09.2010r. – 31.05.2013r.

1. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach (§ 7ust. 2 pkt. 1)

| | | | |DOWODY REALIZACJI, |
| | | | |WSKAZÓWKI, UWAGI |
|Lp. |ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMIN | |
|1. |Zapoznanie się z procedurą awansu |- analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego: | | |
| |zawodowego. |a) Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu | | |
| | |b) odpowiednich fragmentów Karty Nauczyciela oraz Kodeksu Postępowania Administracyjnego; | |wniosek, plan rozwoju |
| | |- zbieranie na własny użytek materiałów, tekstów aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego; |okres trwania stażu |zawodowego, sprawozdanie z |
| | |- korzystanie ze wskazówek zawartych w Internecie dotyczących awansu zawodowego; | |planu rozwoju |
| | |- napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu na nauczyciela mianowanego, planu rozwoju zawodowego na nauczyciela | | |
| | |mianowanego; | | |
| | | | | |
| | | |wrzesień 2010 | |
|2. |Współpraca z opiekunem stażu. |- bezpośrednia rozmowa z opiekunem stażu; |wrzesień/ | |
| | |- ustalenie zasad współpracy z opiekunem stażu; |październik 2010 |scenariusze zajęć, pisemne |
| | |- zawarcie kontraktu z opiekunem stażu; |według ustalonego |wnioski |
| | |- obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu; |harmonogramu | |
| | |- prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu; | | |
| | |- omawianie prowadzonych i obserwowanych zajęć w celu doskonalenia umiejętności omawiania i ewaluacji własnych i | | |
| | |obserwowanych lekcji | | |
|3. |Współpraca z pozostałymi |- udział w lekcjach otwartych prowadzonych przez nauczycieli; |okres trwania stażu |scenariusze zajęć, pisemne |
| |nauczycielami. |- kontakt ustny, współpraca z nauczycielami. | |wnioski |
|4. |Poszerzanie wiedzy i umiejętności |- ukończenie kursu: Pomiar dydaktyczny st. I w nauczaniu matematyki; |przed rozpoczęciem stażu |zaświadczenia |
| |dydaktycznych z zakresu nauczanego|- udział w zajęciach warsztatowych: Rozwijanie umiejętności wychowawczych. Praca z uczniem z trudnościami w | | |
| |przedmiotu w procesie aktywnego |zachowaniu. | | |
| |udziału w wewnątrzszkolnym | | | |
| |i zewnątrzszkolnym doskonaleniu. | | | |
| |Samokształcenie. |- konferencje metodyczne; |okres trwania stażu | |
| | |- kurs egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej; | | |
| | |- uczestniczenie w innych formach dokształcania wynikających z aktualnych ofert placówek doskonalenia nauczycieli i | |zaświadczenia |
| | |innych instytucji szkolących nauczycieli oraz potrzeb szkoły i własnych możliwości; | | |
| | |- pogłębianie wiedzy przedmiotowo – metodycznej i pedagogicznej poprzez zapoznawanie się z nowymi pozycjami | | |
| | |książkowymi ukazującymi się na rynku wydawniczym. | | |
| | | |okres trwania stażu | |
| | |- udział w kursach, szkoleniach, konferencjach; | | |
| | |- udział w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej; | | |
| | | | |zaświadczenia, |
| | | | |potwierdzenie obecności |
|5. |Opracowywanie planów pracy |- opracowywanie i ewaluacja, zgodnie ze standardami maturalnymi i podstawą programową, planów dydaktycznych, | |plany dydaktyczne, wynikowe|
| |dydaktycznej na dany rok szkolny. |wynikowych; |na bieżąco | |
|6. |Budowanie własnego warsztatu |- wyszukiwanie nowych materiałów przydatnych w pracy i nauce | | |
| |pracy. |- wprowadzanie pożądanych zmian w kryteriach, scenariuszach zajęć ...