Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Czyż
Data publikacji
2011-06-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
42

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jestem Nauczycielem biologii i chemii w Gimnazjum nr 3 w Jaworznie. Przedstawiam opracowany prze ze mnie plan rozwoju zawodowego.
 Pobierz (docx, 21,5 KB)

Podgląd treści

ZADANIA DO WYKONANIA

FORMY I SPOSOBY REALIZACJI

TERMIN

REALIZACJI

PRZEWIDYWANE EFEKTY

UWAGI O

PRZEBIEGU

STAŻU

Zadania wynikające z wymagania 1:

- uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej lub opiekuńczej dzięki wdrożeniu działań mających na celu doskonalenie pracy własnej

i podnoszenie jakości pracy szkoły (§8 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. NR 260, poz. 2593)).

1. Zapoznanie się z procedurami i wymaganiami kwalifikacyjnymi niezbędnymi do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego.

2. Podwyższanie własnych kwalifikacji i nabywanie nowych umiejętności zawodowych poprzez udział w

różnorodnych formach kształcenia i doskonalenia zawodowego.

3. Poszerzanie i pogłębianie wiedzy poprzez samokształcenie.

analiza rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. NR 260, poz. 2593.

udział w szkoleniach zewnątrz- i wewnątrzszkolnych

udział w konferencjach metodycznych

studiowanie lektur z dziedziny biologii i chemii

lektura czasopism popularnonaukowych

wrzesień 2007

okres stażu

okres stażu

opracowanie planu rozwoju zawodowego zgodnego z wymaganiami kwalifikacyjnymi, priorytetami szkoły i własnymi potrzebami edukacyjnymi.

pogłębianie wiedzy i doskonalenie warsztatu pracy

zwiększenie efektywności i atrakcyjności prowadzonych zajęć

zwiększenie różnorodności form i metod pracy wykorzystywanych na zajęciach

pogłębienie wiedzy

zwiększenie efektywności i atrakcyjności prowadzonych zajęć

4. Stosowanie metod aktywizujących.

5. Doskonalenie umiejętności psychologiczno-pedagogicznych.

6. Praca z uczniem zdolnym

7. Praca z uczniem mającym trudności w nauce

8. Prowadzenie kół pozalekcyjnych i rozwijanie zainteresowań i pasji przyrodniczych.

9. Organizowanie konkursów.

10. Kontynuacja realizacji projektu edukacyjnego minimalizującego zjawisko nikotynizmu wśród uczniów szkoły.

11. Współpraca z innymi nauczycielami.

wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami

studiowanie literatury na temat metod aktywizujących

studiowanie literatury z dziedziny psychologii i pedagogiki

udział w warsztatach, kursach

współpraca z pedagogiem szkolnym

przygotowywanie uczniów do konkursów biologicznych i chemicznych

popularyzacja wśród uczniów lektur i czasopism popularnonaukowych

dostosowywanie wymagań edukacyjnych, form i metod pracy do indywidualnych potrzeb ucznia

prowadzenie zajęć pozalekcyjnych o tematyce przyrodniczej

nawiązanie współpracy z LOP i utworzenie Szkolnego Koła LOP

pełnienie funkcji opiekuna Klubu Przyjaciół Zwierząt

popularyzowanie wiedzy przyrodniczej na łamach gazetki szkolnej

organizowanie wyjazdów na warsztaty ekologiczne

zorganizowanie konkursów:

„ Czy znasz otaczającą Cię faunę i florę?”, „ Trzy łyki genetyki”, „Quiz przyrodniczy”

organizowanie innych konkursów

współorganizowanie konkursów chemicznych

koordynacja zaplanowanych działań i udział w ich aktywnej realizacji

organizacja szkolnych obchodów Dnia bez Tytoniu

udział w pracach zespołu przedmiotowego nauczycieli

biologii i chemii

udział w pracach zespołu nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych

udział w pracach zespołu odpowiedzialnego za modyfikację ...