Dodaj publikację
Autor
Oksana Vayda
Data publikacji
2011-07-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
62

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program kółka teatralnego języka angielskiego.
 Pobierz (docx, 17,1 KB)

Podgląd treści

Program kółka teatralnego języka angielskiego

Wstęp

Opracowanie programu kółka języka angielskiego jest spowodowane koniecznością realizacji potrzeb edukacyjnych i rozwojowych młodzieży gimnazjalnej, głównej z których jest potrzeba zaistnienia.

Teatr w życiu dziecka gra ważną rolę. Udział w zajęciach teatralno-językowych pozwala uczniu wcielić się w postać innego, rozwijać kreatywność i wyobraźnię, wzmocnić wiarę w siebie, kształtować pozytywny stosunek do nauki języka angielskiego, doskonalić słownictwo oraz struktury gramatyczne jak również wymowę i intonację.

Głównym celem koła językowo - teatralnego jest wspomaganie rozwoju kreatywnego myślenia

i kompetencji językowych ucznia.

Cele szczegółowe kółka teatralno - językowego:

zapoznanie uczniów z tradycjami krajów anglojęzycznych;

uczestnictwo w konkursach, przedstawieniach, inscenizacjach;

kształtowanie wrażliwości, kreatywności i wyobraźni;

rozwijanie pozytywnego stosunku do nauki języka angielskiego;

umacnianie wiary w siebie;

rozwijanie poszczególnych sprawności i umiejętności językowych;

ćwiczenia wymowy poszczególnych wyrazów, intonacji w zdaniu;

podniesienie motywacji do nauki języka angielskiego poprzez zaangażowanie emocjonalne

i intelektualne młodzieży;

dążenie do „przełamania tzw. bariery językowej”;

kształtowanie w uczniach otwartości i ciekawości wobec innych kultur;

kształtowanie umiejętności współpracy w zespołach zadaniowych;

wzbogacanie słownictwa z zakresu wybranych zagadnień,

przyswajanie nowych zagadnień gramatycznych

Zakres podejmowanych działań. Sposoby realizacji programu. 1. Wizyty w teatrach na przedstawienia (przynajmniej dwa razy w roku).2. Zajęcia teatralne prowadzone przez profesjonalistów (instruktorów teatralnych, aktorów).3. Współpraca z lokalnymi animatorami życia kulturalnego.4. Przygotowywanie spektakli, inscenizacji, etiud teatralnych na bazie samodzielnie

opracowanych scenariuszy w języku angielskim.5. Przygotowywanie kostiumów, scenografii, podkładów muzycznych i rekwizytów.6. Prezentacje dokonań na forum klasy, szkoły, rodziców, środowiska lokalnego.7. Konfrontowanie swoich umiejętności poprzez udział w przeglądach teatralnych,

konkursach i turniejach wiedzy..8. Wykorzystanie dramy i umiejętności zdobytych podczas zajęć koła na zajęciach

lekcyjnych z języka angielskiego..

Dobór uczestników: Uczestnikami kółka teatralnego powinni być uczniowie uzdolnieni aktorsko, muzycznie , wokalnie , tanecznie , plastycznie i literacko oraz osoby chcące doskonalić kompetencji językowe z języka angielskiego. Grupa pozostaje otwarta również dla tych , którzy są zainteresowani teatrem , mają problemy emocjonalne, a także chcą spędzić atrakcyjnie czas pozalekcyjny.

Treści

Ćwiczenia wymowy i płynności mówienia w języku angielskim.

Opracowanie scenariuszy w języku angielskim.

Tworzenie scenografii – dekoracja teatralna i kostiumy.

Ekspresja artystyczna: ruch sceniczny, rytmika, spontaniczna postawa.

Budzenie wrażliwości estetycznej, rozwijanie uzdolnień indywidualnych.

Przygotowanie i wystawienie inscenizacji.

Techniki wykonania inscenizacji (żywy teatr).

Rozwijanie poczucia odpowiedzialności poprzez samodzielne , dokładne i rzetelne wywiązywanie się z podejmowanych zadań.

Percepcja filmów i sztuk teatralnych.

Przykładowy miesięczny harmonogram podejmowanych działań Planowane spotkania 1 raz w tygodniuWrzesień1. Zagadnienia teoretyczne. Środki artystycznego wyrazu w sztuce teatralnej2. Propozycja tematu. Opracowanie scenariusza.3. Podział na zespoły, przydzielenie zadań dla ...