Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Program kółka teatralnego języka angielskiego
Wstęp
Opracowanie programu kółka języka angielskiego jest spowodowane koniecznością realizacji potrzeb edukacyjnych i rozwojowych młodzieży gimnazjalnej, głównej z których jest potrzeba zaistnienia.
Teatr w życiu dziecka gra ważną rolę. Udział w zajęciach teatralno-językowych pozwala uczniu wcielić się w postać innego, rozwijać kreatywność i wyobraźnię, wzmocnić wiarę w siebie, kształtować pozytywny stosunek do nauki języka angielskiego, doskonalić słownictwo oraz struktury gramatyczne jak również wymowę i intonację.
Głównym celem koła językowo - teatralnego jest wspomaganie rozwoju kreatywnego myślenia
i kompetencji językowych ucznia.
Cele szczegółowe kółka teatralno - językowego:
zapoznanie uczniów z tradycjami krajów anglojęzycznych;
uczestnictwo w konkursach, przedstawieniach, inscenizacjach;
kształtowanie wrażliwości, kreatywności i wyobraźni;
rozwijanie pozytywnego stosunku do nauki języka angielskiego;
umacnianie wiary w siebie;
rozwijanie poszczególnych sprawności i umiejętności językowych;
ćwiczenia wymowy poszczególnych wyrazów, intonacji w zdaniu;
podniesienie motywacji do nauki języka angielskiego poprzez zaangażowanie emocjonalne
i intelektualne młodzieży;
dążenie do „przełamania tzw. bariery językowej”;
kształtowanie w uczniach otwartości i ciekawości wobec innych kultur;
kształtowanie umiejętności współpracy w zespołach zadaniowych;
wzbogacanie słownictwa z zakresu wybranych zagadnień,
przyswajanie nowych zagadnień gramatycznych
Zakres podejmowanych działań. Sposoby realizacji programu. 1. Wizyty w teatrach na przedstawienia (przynajmniej dwa razy w roku).2. Zajęcia teatralne prowadzone przez profesjonalistów (instruktorów teatralnych, aktorów).3. Współpraca z lokalnymi animatorami życia kulturalnego.4. Przygotowywanie spektakli, inscenizacji, etiud teatralnych na bazie samodzielnie
opracowanych scenariuszy w języku angielskim.5. Przygotowywanie kostiumów, scenografii, podkładów muzycznych i rekwizytów.6. Prezentacje dokonań na forum klasy, szkoły, rodziców, środowiska lokalnego.7. Konfrontowanie swoich umiejętności poprzez udział w przeglądach teatralnych,
konkursach i turniejach wiedzy..8. Wykorzystanie dramy i umiejętności zdobytych podczas zajęć koła na zajęciach
lekcyjnych z języka angielskiego..
Dobór uczestników: Uczestnikami kółka teatralnego powinni być uczniowie uzdolnieni aktorsko, muzycznie , wokalnie , tanecznie , plastycznie i literacko oraz osoby chcące doskonalić kompetencji językowe z języka angielskiego. Grupa pozostaje otwarta również dla tych , którzy są zainteresowani teatrem , mają problemy emocjonalne, a także chcą spędzić atrakcyjnie czas pozalekcyjny.
Treści
Ćwiczenia wymowy i płynności mówienia w języku angielskim.
Opracowanie scenariuszy w języku angielskim.
Tworzenie scenografii – dekoracja teatralna i kostiumy.
Ekspresja artystyczna: ruch sceniczny, rytmika, spontaniczna postawa.
Budzenie wrażliwości estetycznej, rozwijanie uzdolnień indywidualnych.
Przygotowanie i wystawienie inscenizacji.
Techniki wykonania inscenizacji (żywy teatr).
Rozwijanie poczucia odpowiedzialności poprzez samodzielne , dokładne i rzetelne wywiązywanie się z podejmowanych zadań.
Percepcja filmów i sztuk teatralnych.
Przykładowy miesięczny harmonogram podejmowanych działań Planowane spotkania 1 raz w tygodniuWrzesień1. Zagadnienia teoretyczne. Środki artystycznego wyrazu w sztuce teatralnej2. Propozycja tematu. Opracowanie scenariusza.3. Podział na zespoły, przydzielenie zadań dla ...