Dodaj publikację
Autor
Klaudia Kwiatkowska
Data publikacji
2011-07-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
170

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jest to katecheza powtórzeniowa dla klas III szkoły podstawowej. Do scenariusza dołączone są karty pracy dla poszczególnych grup, krzyżówki oraz ich rozwiązania.
 Pobierz (doc, 147,5 KB)

Podgląd treści

Klaudia Kwiatkowska
Nauczyciel Religii
Szkoła Podstawowa nr 42
w Sosnowcu

Konspekt lekcji na temat: Liturgia Mszy św. – aktywne powtórzenie
wiadomości i umiejętności.

Cele lekcji:

Poziom wiadomości:

✓ uczeń wie z jakich części składa się Msza św.
✓ uczeń wie z jakich elementów składa się Liturgia Słowa

Poziom umiejętności:

✓ uczeń potrafi nazwać części Msz św.
✓ uczeń potrafi na podstawie ilustracji i podpisów rozpoznać poszczególne części
Mszy św.
✓ uczeń potrafi po wysłuchaniu wybranych nagrań części stałych Mszy św. i modlitw, określić w której części słyszymy lub wykonujemy podane śpiewy czy modlitwy.
✓ współpracować w grupie

Metody:
Praca w grupach.

Pomoce:
Krzyżówki, tekst luk, ilustracje, nagrania, encyklika Jana Pawła II.

1. Modlitwa.

2. Zapisanie tematu.

3. Krótkie przypomnienie zasad obowiązujących podczas pracy w grupie.

4. Rozwiązywanie grupach krzyżówki o charakterze powtórzeniowym, których hasła końcowe stanowią nazwy poszczególnych części Mszy św.

5. Układanie we właściwej kolejności części Mszy św.

6. Dopasowywanie ilustracji z podpisem do hasła będącego rozwiązaniem krzyżówki

7. W oparciu o wysłuchane fragmenty nagrań rozpoznawanie części Mszy św.

8. Uzupełnianie elementów Liturgii Słowa.

9. Podsumowanie pracy w grupach i ocena uczniów.

10. Odczytanie fragmentu z Encykliki Jana Pawła II „O Eucharystii w życiu Kościoła”.

(Poniższy tekst oraz zdjęcie Jana Pawła II uczniowie otrzymują pod koniec lekcji i wklejają do zeszytu pod tematem).

„Kościół otrzymał Eucharystię od Chrystusa, swojego Pana, nie jako jeden z wielu cennych darów, ale jako dar największy, ponieważ jest to dar z samego siebie, z własnej osoby w jej świętym człowieczeństwie, jak też dar Jego dzieła zbawienia”.
Encyklika Jana Pawła II p.t. „O Eucharystii w Życiu Kościoła”

11. Modlitwa końcowa.

KARTA PRACY GRUPY 1
KLASA 3

Skład grupy: ………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………….

Zadanie 1:

Rozwiążcie krzyżówkę. Zapiszcie jej rozwiązanie na osobnym arkuszu papieru. Hasło tworzą litery w zaznaczonych polach.

Ilość zdobytych punktów…………………………

Zadanie 2:

W zależności od odgadniętego hasła, przypnijcie je na tablicy we właściwej kolejności.

Ilość uzyskanych punktów ………………………..

Zadanie 3:

Dopasujcie właściwą ilustrację z podpisem do hasła będącego rozwiązaniem krzyżówki Waszej grupy.

Ilość zdobytych punktów ……………………….

Zadanie 4:

Po wysłuchaniu fragmentów nagrań, zapiszcie poniżej nazwę części Mszy św. w której wykonujemy bądź słyszymy ten śpiew, modlitwę czy słowa.

Odpowiedź 1: …………………………………………………………………

Odpowiedź 2: …………………………………………………………………

Odpowiedź 3: …………………………………………………………………

Odpowiedź 4: …………………………………………………………………

Ilość uzyskanych punktów …………………………..

Zadanie 5:

Uzupełnijcie na oddzielnej kartce brakujące elementy Liturgii Słowa wpisując je w miejsce kropek.

Ilość uzyskanych punktów…………………………

Suma punktów: ………………………….

Za dzisiejszą pracę w grupie mogliście zdobyć najwięcej 26 punktów.

Jeśli zdobyliście 26 – 23 punktów, to powtarzane dzisiaj wiadomości
i umiejętności opanowaliście znakomicie.
Otrzymujecie ocenę celującą ...