Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Klaudia Kwiatkowska
Nauczyciel Religii
Szkoła Podstawowa nr 42
w Sosnowcu
Konspekt lekcji na temat: Liturgia Mszy św. – aktywne powtórzenie
wiadomości i umiejętności.
Cele lekcji:
Poziom wiadomości:
✓ uczeń wie z jakich części składa się Msza św.
✓ uczeń wie z jakich elementów składa się Liturgia Słowa
Poziom umiejętności:
✓ uczeń potrafi nazwać części Msz św.
✓ uczeń potrafi na podstawie ilustracji i podpisów rozpoznać poszczególne części
Mszy św.
✓ uczeń potrafi po wysłuchaniu wybranych nagrań części stałych Mszy św. i modlitw, określić w której części słyszymy lub wykonujemy podane śpiewy czy modlitwy.
✓ współpracować w grupie
Metody:
Praca w grupach.
Pomoce:
Krzyżówki, tekst luk, ilustracje, nagrania, encyklika Jana Pawła II.
1. Modlitwa.
2. Zapisanie tematu.
3. Krótkie przypomnienie zasad obowiązujących podczas pracy w grupie.
4. Rozwiązywanie grupach krzyżówki o charakterze powtórzeniowym, których hasła końcowe stanowią nazwy poszczególnych części Mszy św.
5. Układanie we właściwej kolejności części Mszy św.
6. Dopasowywanie ilustracji z podpisem do hasła będącego rozwiązaniem krzyżówki
7. W oparciu o wysłuchane fragmenty nagrań rozpoznawanie części Mszy św.
8. Uzupełnianie elementów Liturgii Słowa.
9. Podsumowanie pracy w grupach i ocena uczniów.
10. Odczytanie fragmentu z Encykliki Jana Pawła II „O Eucharystii w życiu Kościoła”.
(Poniższy tekst oraz zdjęcie Jana Pawła II uczniowie otrzymują pod koniec lekcji i wklejają do zeszytu pod tematem).
„Kościół otrzymał Eucharystię od Chrystusa, swojego Pana, nie jako jeden z wielu cennych darów, ale jako dar największy, ponieważ jest to dar z samego siebie, z własnej osoby w jej świętym człowieczeństwie, jak też dar Jego dzieła zbawienia”.
Encyklika Jana Pawła II p.t. „O Eucharystii w Życiu Kościoła”
11. Modlitwa końcowa.
KARTA PRACY GRUPY 1
KLASA 3
Skład grupy: ………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………….
Zadanie 1:
Rozwiążcie krzyżówkę. Zapiszcie jej rozwiązanie na osobnym arkuszu papieru. Hasło tworzą litery w zaznaczonych polach.
Ilość zdobytych punktów…………………………
Zadanie 2:
W zależności od odgadniętego hasła, przypnijcie je na tablicy we właściwej kolejności.
Ilość uzyskanych punktów ………………………..
Zadanie 3:
Dopasujcie właściwą ilustrację z podpisem do hasła będącego rozwiązaniem krzyżówki Waszej grupy.
Ilość zdobytych punktów ……………………….
Zadanie 4:
Po wysłuchaniu fragmentów nagrań, zapiszcie poniżej nazwę części Mszy św. w której wykonujemy bądź słyszymy ten śpiew, modlitwę czy słowa.
Odpowiedź 1: …………………………………………………………………
Odpowiedź 2: …………………………………………………………………
Odpowiedź 3: …………………………………………………………………
Odpowiedź 4: …………………………………………………………………
Ilość uzyskanych punktów …………………………..
Zadanie 5:
Uzupełnijcie na oddzielnej kartce brakujące elementy Liturgii Słowa wpisując je w miejsce kropek.
Ilość uzyskanych punktów…………………………
Suma punktów: ………………………….
Za dzisiejszą pracę w grupie mogliście zdobyć najwięcej 26 punktów.
Jeśli zdobyliście 26 – 23 punktów, to powtarzane dzisiaj wiadomości
i umiejętności opanowaliście znakomicie.
Otrzymujecie ocenę celującą ...