Dodaj publikację
Autor
Joanna Dybicz
Data publikacji
2011-07-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
390

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

To jest opis i analiza poszczególnych paragrafów rozporządzenia o awansie na nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (doc, 173,5 KB)

Komentarze

mago, 2011-07-23

Sorry, ale to nie jest opis i analiza, ale sprawozdanie!

Podgląd treści


Opis i analiza realizacji wymagań § 8.ust.2 pkt1 – uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.(((

1. Udział w organizacji próbnych egzaminów gimnazjalnych i maturalnych, sprawdzaniu prac maturalnych i analizie obu rodzajów egzaminów. Corocznie byłam zaangażowana w prace zespołów nadzorujących próbne egzaminy gimnazjalne i maturalne. Sprawdzałam prace maturalne, w 2011 r. przeprowadziłam sama egzamin maturalny z historii na podstawie przygotowanych przeze mnie arkuszy egzaminacyjnych. Dokonywałam analizy jakościowej i ilościowej wyników przeprowadzonych prób egzaminów maturalnych i gimnazjalnych. Opracowywałam wnioski i wdrażałam je w swojej pracy.

Efekty:

- zespół nadzorujący miał okazję przećwiczyć procedury związane z organizacją i przebiegiem egzaminu,

- uczniowie mogli znaleźć się w sytuacji egzaminacyjnej i sprawdzić stan swoich kompetencji przed właściwym egzaminem,

- dla mnie była to okazja do poznania tych obszarów wiedzy i umiejętności uczniów, które wymagają uzupełnienia lub doskonalenia.

2. Udział w „dniach otwartych” szkoły oraz w komisji rekrutacyjnej. W marcu 2009 r. promowałam szkołę podczas „dni otwartych”, natomiast w czerwcu 2008 i 2009 r. uczestniczyłam w pracach komisji rekrutacyjnych.

Efekty:

- dbanie o dobre imię szkoły,

- promowanie szkoły w środowisku,

- współpraca z nauczycielami,

- opracowanie różnych materiałów, które ułatwią pracę innym nauczycielom i pracownikom szkoły.

3. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych. Corocznie prowadziłam zajęcia dodatkowe dla maturzystów, mających zamiar zdawać maturę z historii oraz zajęcia: Koła Pamięci Powstania Wielkopolskiego od 2009/2010 oraz Koła Historycznego od 2010/2011 r. Zajęcia dla maturzystów prowadziłam w/g wcześniej opracowanego harmonogramu. Uczniowie rozwiązywali testy i zadania maturalne, ćwiczyli umiejętności analizowania i interpretowania różnych źródeł informacji, dokonywania selekcji i syntezy materiału.

Więcej informacji na temat kół w rozdziałach V i VI.

Efekty:

- podnoszenie jakości pracy szkoły,

- pomoc uczniom przygotowującym się do matury,

- osiąganie przez uczniów pozytywnych wyników na maturze,

- rozwijanie pasji uczniów,

- zachęcanie uczniów do wzięcia udziału w życiu szkoły,

- przygotowywanie do publicznych wystąpień.

4. Pełnienie funkcji wychowawcy klasy. Przez 1,5 roku (2007-2009) byłam wychowawcą klasy gimnazjalnej. Opracowywałam na każdy rok szkolny wszelką dokumentację związaną z pełnioną funkcją, współpracowałam z pedagogiem, psychologiem szkolnym, organizowałam różne imprezy klasowe (wigilia, Dzień Chłopca, Dzień Kobiet, andrzejki), wycieczki do kina, muzeów, miejsc związanych z historią regionu, spotkania zespołu wychowawczego w sprawach moich wychowanków mających trudności w nauce, sprawiających problemy wychowawcze i posiadających opinie poradni psychologiczno-pedagogicznej.

W czasie stażu kilkakrotnie organizowałam wycieczki :

➢ 03.06.2008 z kl. Ia i Ib do Mogilna i Gniezna w celu przybliżenia najdawniejszych dziejów naszej małej ojczyzny. Była ...