Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
mago, 2011-07-23
Sorry, ale to nie jest opis i analiza, ale sprawozdanie!
Opis i analiza realizacji wymagań § 8.ust.2 pkt1 – uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.(((
1. Udział w organizacji próbnych egzaminów gimnazjalnych i maturalnych, sprawdzaniu prac maturalnych i analizie obu rodzajów egzaminów. Corocznie byłam zaangażowana w prace zespołów nadzorujących próbne egzaminy gimnazjalne i maturalne. Sprawdzałam prace maturalne, w 2011 r. przeprowadziłam sama egzamin maturalny z historii na podstawie przygotowanych przeze mnie arkuszy egzaminacyjnych. Dokonywałam analizy jakościowej i ilościowej wyników przeprowadzonych prób egzaminów maturalnych i gimnazjalnych. Opracowywałam wnioski i wdrażałam je w swojej pracy.
Efekty:
- zespół nadzorujący miał okazję przećwiczyć procedury związane z organizacją i przebiegiem egzaminu,
- uczniowie mogli znaleźć się w sytuacji egzaminacyjnej i sprawdzić stan swoich kompetencji przed właściwym egzaminem,
- dla mnie była to okazja do poznania tych obszarów wiedzy i umiejętności uczniów, które wymagają uzupełnienia lub doskonalenia.
2. Udział w „dniach otwartych” szkoły oraz w komisji rekrutacyjnej. W marcu 2009 r. promowałam szkołę podczas „dni otwartych”, natomiast w czerwcu 2008 i 2009 r. uczestniczyłam w pracach komisji rekrutacyjnych.
Efekty:
- dbanie o dobre imię szkoły,
- promowanie szkoły w środowisku,
- współpraca z nauczycielami,
- opracowanie różnych materiałów, które ułatwią pracę innym nauczycielom i pracownikom szkoły.
3. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych. Corocznie prowadziłam zajęcia dodatkowe dla maturzystów, mających zamiar zdawać maturę z historii oraz zajęcia: Koła Pamięci Powstania Wielkopolskiego od 2009/2010 oraz Koła Historycznego od 2010/2011 r. Zajęcia dla maturzystów prowadziłam w/g wcześniej opracowanego harmonogramu. Uczniowie rozwiązywali testy i zadania maturalne, ćwiczyli umiejętności analizowania i interpretowania różnych źródeł informacji, dokonywania selekcji i syntezy materiału.
Więcej informacji na temat kół w rozdziałach V i VI.
Efekty:
- podnoszenie jakości pracy szkoły,
- pomoc uczniom przygotowującym się do matury,
- osiąganie przez uczniów pozytywnych wyników na maturze,
- rozwijanie pasji uczniów,
- zachęcanie uczniów do wzięcia udziału w życiu szkoły,
- przygotowywanie do publicznych wystąpień.
4. Pełnienie funkcji wychowawcy klasy. Przez 1,5 roku (2007-2009) byłam wychowawcą klasy gimnazjalnej. Opracowywałam na każdy rok szkolny wszelką dokumentację związaną z pełnioną funkcją, współpracowałam z pedagogiem, psychologiem szkolnym, organizowałam różne imprezy klasowe (wigilia, Dzień Chłopca, Dzień Kobiet, andrzejki), wycieczki do kina, muzeów, miejsc związanych z historią regionu, spotkania zespołu wychowawczego w sprawach moich wychowanków mających trudności w nauce, sprawiających problemy wychowawcze i posiadających opinie poradni psychologiczno-pedagogicznej.
W czasie stażu kilkakrotnie organizowałam wycieczki :
➢ 03.06.2008 z kl. Ia i Ib do Mogilna i Gniezna w celu przybliżenia najdawniejszych dziejów naszej małej ojczyzny. Była ...