Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
|Małgorzata Porębińska –Niesmaczny |Klasa/ poziom |Data |
| |II b/ początkujący |13.01.2011 |
|Temat: Nazwy części ciała. Słuchanie brytyjskich dzieci. Opisywanie wyglądu. |
|Cele lekcji: |
|- powtórzenie nazw części ciała i twarzy |
|- powtórzenie zwrotów He/she has got. He/ she hasn’t got |
|-dopasowywanie napisów do obrazków |
|- słuchanie i wskazywanie odpowiednich części ciała |
|- opisywanie obrazków |
|- słuchanie ze zrozumieniem |
|- poprawne czytanie |
|Metody wykorzystane podczas zajęć: |
|- komunikacyjna |
|- audiowizualna |
|- gramtyczno-tlumaczeniowa |
|-TPR |
|Język czynny: Zwroty: He/ she hasn’t got (black hair) |
|Język bierny: Zwroty: a distorting mirror. Look at Harry! Draw (a body). |
|Ćwiczone sprawności: |
|Słuchanie – wskazywanie odpowiednich części ciała, podpisywanie obrazków, wskazywanie odpowiednich kart obrazkowych |
|Mówienie – opisywanie obrazków |
|Czytanie kart obrazkowych i dopasowywanie, czytanka str.24. |
|Pomoce dydaktyczne: Podręcznik str. 24 i 96. Nagranie 35 i 36. Karty pracy i karty wyrazowe dla każdej grupy. Kartki papieru z napisem |
|right/wrong. Kartki papieru po jednej dla każdego ucznia. |
|Czas |Etap |Procedura |Interakcja |
|2 min |Rozgrzewka językowa |N. wita uczniów słowami: hello children. Dzieci |N- U |
| | |odpowiadają: hello teacher. N. pyta: how are you today?/ | |
| | |Jak się dzisiaj macie? U. odpowiadają. | |
|4 min |Sprawdzenie pracy domowej |Ćw. 7 i 8 str. 95. Wybrani U. czytają pracę domową. |U-N |
|4 min |Powtórzenie piosenek |Piosenka z lekcji 2: One finger, one hand i piosenka z |Cała klasa |
| | |klasy I – I have got a big head. | |
|4 min |Ćwiczenie |N. układa prawdziwe i fałszywe zdania opisujące Bellę i |N-U |
| |powtórzeniowe: |Bestię z bajki ”Piekna i Bestia”, a uczniowie podnoszą | |
| |gra: right or wrong |odpowiednie kart z napisem right lub wrong. Następnie n. | |
| | |prosi ochotnika, aby go zastąpił. | |
| | | | |
| | | |U-U |
|5 min |Ćwiczenie powtórzeniowe: |Nauczyciel dzieli klasę na czteroosobowe drużyny, rozdaje | |
| |przeczytaj i dopasuj |kartę pracy (zarys ciała dziewczynki) i karty z nazwami |Praca w grupach |
| | |części ciała. Zadaniem uczniów jest przykleić karty | |
| | |wyrazowe w odpowiednie miejsca. | |
|4 min |Wprowadzenie słuchania I |Podręcznik str. 24, ćw. 8. U. przyglądają się obrazkom. N.| |
| | |pyta po polsku kim są dzieci na obrazkach i co robią | |
| | |(patrzą w lustro zniekształcające ich odbicia). N. pyta U.|N-U |
| | |czy kiedyś przeglądały się w takim lustrze. |U-N |
| | | | |
|2 min |Słuchanie I |U. słuchają nagrania i wskazują u bohaterów na obrazku |Samodzielna praca |
| | |wymienione części ciała. | |
|4 min |Słuchanie I i powtarzanie |U. słuchają nagrania ponownie. N. zatrzymuje nagranie po |Cała klasa |
| | |każdym zdaniu a U. powtarzają. | |
|5 min |Czytanie |Wybrani uczniowie czytają chmurki dialogowe a inni |Wybrani uczniowie |
| | |tłumaczą je na język polski. | |
|12 min |Rysowanie i ...