Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Anna Pacholska
Klasa VI (szkoła podstawowa)
TEMAT: Czas Present Perfect.
CEL GŁÓWNY: zastosowanie czasu Present Perfect w komunikacji językowej
Po lekcji uczeń potrafi:
- samodzielnie wyciągać wnioski odnośnie zastosowania czasu Present Perfect
- tworzyć zdanie twierdzące w czasie Present Perfect
- poprawić błędy w zdaniach
- wstawić czasownik w odpowiedniej formie czasu Present Perfect
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- karty pracy: zdania do dokończenia; zdania do poprawienia; flashcards
PRZEBIEG LEKCJI:
1. Sprawdzenie pracy domowej.
2. Zapisanie tematu lekcji, wyjaśnienie uczniom czym będą zajmować się na lekcji.
3. Nauczyciel pisze na tablicy zdania w czasie Present Perfect i wspólnie z uczniami stara się omówić zastosowanie nowego czasu. Po tej wymianie informacji, nauczyciel podaje krótką notatkę do zeszytu dotyczącą tworzenia zdań twierdzących w czasie Present Perfect.
She has bought a ticket.
They have washed the car, itp.
4. Uczniowie dostają kserokopie z ćwiczeniami (załączniki). Wykonują ćwiczenia samodzielnie a następnie sprawdzają poprawność razem z nauczycielem.
5. Nauczyciel pokazuje uczniom obrazki przedstawiające różne sytuacje (flashcards - najlepiej mieć ich tyle ilu jest uczniów w klasie, tak aby każdy mógł się wypowiedzieć) i zadaje pytania: What has she/he done? What have they done?, uczniowie odpowiadają stosując poprawne formy czasu Present Perfect.
6. Praca domowa
What have you done recently? - write 5 sentences.
Załączniki
I. Write the correct form of Present Perfect.
1. write - he …………………………………...
2. close – we ……………………………………
3. go – she - ……………………………………
4. study – I ……………………………………..
5. play – it ………………………………………
6. visit – you ……………………………………
7. send – they ………………………….….……
II. Correct the sentences.
1. We has bought a new car. ………………………………….………..…………………
2. Kelly has did her homework. ……………………………….…….……………………
3. Mark and John have drinked some juice. ………………………………………………
4. Oscar have studied for the test. …………………………………………………………
5. I have meet my friends. ………………………………….……..………………………