Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Sprawozdanie z realizacji uzupełniającego planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego
imię i nazwisko : Maria Beata Kołodziejska
miejsce pracy : Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy
im. Marii Konopnickiej w Międzyrzeczu
czas trwania stażu : od...01.09.2008roku do…31.05.2009roku
Okres dziewięciu miesięcy stażu uzupełniającego skłonił mnie do pewnych refleksji i szczegółowej analizy swych działań w ciągu 12 lat pracy w SOSW.
Mój dorobek zawodowy obejmuje dwadzieścia trzy lata, z których ostatnie 9 lat to praca nauczyciela zespołu edukacyjno-terapeutycznego z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym. Każdy nowy rok szkolny to nowe zadania i wyzwania.
Zadania, które zaplanowałam i zrealizowałam z pewnością przyczyniły się do podniesienia moich umiejętności a przez to do podniesienia jakości pracy szkoły
Zdając sprawozdanie ze stopnia realizacji mojego uzupełniającego planu rozwoju zawodowego przedstawiam zadania w nim zawarte jak również nie zaplanowane, a które zrealizowałam w czasie odbywania uzupełniającego stażu.
Poniżej przedstawiam analizę poszczególnych obszarów, które były płaszczyzną mojej aktywności zawodowej.
Sfera organizacyjna
Rozpoczynając staż zapoznałam się ze znowelizowaną Kartą nauczyciela po zmianach z 25 lipca 2008 roku oraz Dz. U. z 2007 Nr 214 poz. 1580. W związku z utrwaleniem zasad funkcjonowania szkoły przeanalizowałam dokumenty takie jak Statut Szkoły, plany pracy, program opiekuńczo-wychowawczy, regulaminy, procedury postępowania w razie zaistnienia zdarzeń oraz wewnętrzny system oceniania i doskonalenia zawodowego nauczycieli.
Aktywnie uczestniczyłam w pracach szkoły, tj. w posiedzeniach Rad Pedagogicznych i Szkoleniowych w procesie Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli oraz pracy komisji podczas egzaminu gimnazjalnego w naszej szkole. W celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych w naszej placówce współtworzyłam system kar i nagród w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych, współtworzyłam arkusz wiadomości i umiejętności z zakresu gospodarstwa domowego dla uczniów Szkoły PDP, wspólnie z dwiema nauczycielkami dokonałyśmy poprawek merytorycznych i szaty graficznej w Programie Wychowawczym SOSW.
Systematycznie i aktywnie współpracowałam z rodzicami uczniów naszej szkoły angażując ich w realizację moich przedsięwzięć takich jak organizowanie klasowych urodzin uczniów, organizowanie zabawy andrzejkowej i karnawałowej zespołów edukacyjno-terapeutycznych, zespołu rewalidacyjnego i klas nauczania zintegrowanego czy uroczystości organizowanych przez innych.
W maju bieżącego roku miało miejsce podniosłe wydarzenie w życiu naszej placówki i dotyczące promocji szkoły w środowisku, tj. poświęcenie sztandaru i nadanie imienia naszemu ośrodkowi. W przygotowaniu uroczystości z udziałem władz miasta oraz gości z innych szkół naszego powiatu miałam swój mały odcinek pracy, na którym się sprawdziłam jako jednostka i współpracownik.
Jako lider samokształceniowego zespołu przedmiotowego dbałam o należytą organizacje i realizację zadań wynikających z planu pracy naszego zespołu a współgrających z kalendarzem imprez szkolnych. Jako ...