Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
gitarzysta300, 2011-08-29, ocena:
Daję 5. Napracowały się dziewczyny. U nas taki dokument wygląda dużo zwięźlej. :)
Zabrzeg, 22.06.2011
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ SZKOŁY
OBSZAR:
PROWADZONE SĄ W SZKOLE DZIAŁANIA SŁUŻĄCE WYRÓWNYWANIU SZANS EDUKACYJNYCH
Raport opracowały:
Marta Kędzior, Joanna Pudełko, Joanna Ryfczyńska- Moc,
Joanna Jurek, Barbara Guzik, Anna Sygut, Dorota Kapias
1.OPIS EWALUOWANEGO PRZEDMIOTU
W roku szk. 2010/2011 w Zespole Szkół w Zabrzegu rozpoczął się proces ewaluacji, którego celem jest ukazanie szeregu działań służących wyrównywaniu szans edukacyjnych uczniów. Badaniu temu zostali poddani: dyrektor szkoły, pedagog, nauczyciele, rodzice i wreszcie sami uczniowie.
Celem tego badania jest zebranie informacji dotyczących :
Celów, jakie osiąga placówka zgodnie z polityką oświatową państwa,
Doskonalenia efektów swojej pracy,
Wzrostu efektów kształcenia w oparciu o odpowiednie narzędzia badawcze.
Poprawy jakości pracy szkoły przez organizowanie odpowiednich zajęć w celu wyrównywania szans edukacyjnych uczniów?
Znajomości organizacji pracy szkoły przez rodziców,
Działań uwzględniających indywidualizację procesu edukacji.
Sposób analizowania wyników sprawdzianów i egzaminów poddany został ocenie według następujących kryteriów:
Stopień zrozumienia,
Zgodność z aktami prawnymi,
Powszechność i dostępność,
Rzetelność,
Jawność,
2. OPIS EWALUACJI
Aby dokonać analizy zebranych wiadomości, określić jasno mocne i słabe strony badanego obszaru, wykorzystamy takie narzędzia, jak: ankiety, wywiad i analiza dokumentów (Załącznik 1). Pozwolą one na wysoką standaryzację danych, efektywność pracy, spojrzeć na rzeczywistość z perspektywy uczestników badań, dadzą możliwość wykrycia zależności i związków, całościowy obraz sytuacji.
W próbie badawczej wzięło udział około 30% uczniów, rodziców, nauczycieli oraz pani Dyrektor Zespołu Szkół w Zabrzegu.
Przed taką grupą osób stawiamy pytania kluczowe:
Na czym polega wyrównywanie szans edukacyjnych ucznia?
Jakim uczniom należy wyrównywać szanse?
Jak szkoła organizuje wyrównywanie szans edukacyjnych ucznia?
Jak pozyskujemy uczniów na zajęcia wyrównawcze?
Jak nauczyciel dokumentuje wyrównywanie szans edukacyjnych ucznia?
Jaka jest rola Pedagoga w organizacji pracy szkoły służąca wyrównywaniu szans edukacyjnych ucznia?
Jak uczniom i rodzicom przekazujemy informacje o zajęciach wyrównujących szanse edukacyjne ucznia?
Czy uczniowie i rodzice znają organizację pracy szkoły związaną z wyrównywaniem szans edukacyjnych?
Czy uczniowie osiągają sukcesy na miarę swoich możliwości?
Jakie akty prawne regulują ten problem?
3. Akty prawne regulujące omawiany problem.
Na podstawie rozp. MEN z dn. 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy:
§ 3.3. ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:
Formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć.
§ 4.1. Nauczyciele na początku każdego roku szk. informują uczniów oraz ich rodziców o wymaganiach ed. niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć. Wynikających z realizowanego przez siebie programu ...