Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji języka angielskiego
Nauczyciel : Jadwiga Koguc
Klasa: II Gr.2
Podręcznik: Exam Challenges 1
Temat: Present Continuous-czas teraźniejszy ciągły.
Cele ogólne: Zapoznanie uczniów z zasadami użycia i budową czasu Present Continuous.
Cele szczegółowe:
Po zakończonej lekcji uczeń potrafi ;
-zastosować czas Present Continuous do mówienia o czynnościach wykonywanych
w momencie mówienia oraz dla zaplanowanej bliskiej przyszłości,
-opisać obrazek,
-ułożyć zdania twierdzące, przeczące i pytające w czasie teraźniejszym ciągłym.
Zna:
- podstawowe zastosowanie czasu Present Continuous jako konstrukcji określającej czynności wykonywane w momencie mówienia, lub stanów chwilowych.
Metody pracy: metoda komunikacyjna, oglądowa.
Środki dydaktyczne:
-tablica interaktywna
-komputer
-płyta CD
- karty pracy
Formy pracy:
- indywidualna kierowana przez nauczyciela
-zbiorowa.
-w parach
OPIS PRZEBIEGU LEKCJI
|PRZEBIEG LEKCJI |REALIZACJA |
|1.Sprawdzenie listy obecności. |1 min. |
|2.Rozgrzewka językowa: |5 min. |
|Przypomnienie wiadomości z poprzedniej lekcji. |What’s the weather like today? |
|-słownictwo dotyczące pogody oraz środowiska. |Look at the pictures and tell what you can see: pustynia, |
| |jaszczurka, foka,roślina, niedzwiedz polarny, lasy deszczowe, |
| |wieloryb, |
| |deszczowo, pochmurnie, słonecznie, zimno, gorąco, mglisto. |
|3.Przypomnienie odmiany czasownika „to be”(być) |3 min. What is the declination of the verb |
| |“to be”. |
|4.Zapisanie tematu lekcji w zeszycie oraz wprowadzenie wiadomości |5 min. |
|na temat użycia czasu teraźniejszego ciągłego. |Make a short note about Present Continuous tense. |
|5.Zaprezentowanie wzoru zdania twierdzącego, układanie zdań do |3 min. |
|obrazków według podanego wzoru. |What are the people doing? |
|6.Zaprezentowanie konstrukcji zdań pytających i przeczących w czasie|10min. |
|Present Continuous oraz układanie pytań i przeczeń do podanych |Make questions and negatives. |
|zdań. | |
|7.Opis obrazka przedstawiającego czynności wykonywane na plaży. |5 min. |
| |Write what the people are doing. |
|8. Opis obrazka przedstawiającego uczniów w klasie. |5 min. |
| |Describe the picture. |
| | |
|9.Objaśnienie pracy domowej. |4 min. |
| |Homework : page 50, 51 |
| |Exercises:1,3, 4, 5 |
|10.Podsumowanie i ocena |2 min. |
Opracowała;
Jadwiga Koguc
1.Write questions and negatives. Napisz pytania i przeczenia do podanych zdań.
• 1.They are swimming in the pool now.
• ……………………………………………….. ? ……………………………………………….
• 2.Dogs are eating bones now.
• …………………………………………………. ? ………………………………………………….
• 3.We are having a break at the moment.
• …………………………………………………..? …………………………………………………..
• 4.The girl is running fast now.
• …………………………………………………? …………………………………………………
• 5.They are shaking hands now.
• ………………………………………………….? ………………………………………………….
• 6.He is feeling well here now.
• ………………………………………………….? ………………………………………………….
• 7.The group of people is watching the game at the moment.
• ………………………………………………….? ………………………………………………….
• 8.The children are playing in the park now.
…………………………………………………?
…………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………..
1.Write questions and negatives. Napisz pytania i przeczenia do podanych zdań.
• 1.They are swimming in the pool now ...