Dodaj publikację
Autor
Jarosław Rekiel
Data publikacji
2011-09-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
81

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera rozkład materiału do przedmiotu Programowanie Strukturalne i Obiektowe dla zawodu Technik Informatyk, realizowanego w czteroletnim technikum. Rozkład jest przygotowany dla 10 godzin PSO w cyklu nauczania i jest  skonstruowany w sposób następujący: klasa II technikum 4 godz. tygodniowo, klasa III technikum 3 godz. tygodniowo, klasa IV technikum 3 godz. tygodniowo. Rozkład uwzględnia praktyki zawodowe w klasie III technikum oraz wcześniejsze skończenie szkoły przez uczniów klasy IV.
 Pobierz (doc, 319,5 KB)

Podgląd treści

Rozkład materiału

PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE I OBIEKTOWE

Nr programu nauczania: 312 [01]/T,SP/MENiS/2004.06.14

Opracował: Jarosław Rekiel

OGÓLNY ROZKŁAD MATERIAŁU NAUCZANIA

PRZYDZIAŁ GODZIN NA POSZCZEGÓLNE DZIAŁY

(PRZY 10 GODZINACH PROGRAMOWANIA STRUKTURALNEGO I

OBIEKTOWEGO W CYKLU NAUCZANIA:

II kl. – 152 godz.; III kl. – 102 godz.; IV kl. – 90 godz.;

RAZEM: 344 godz.)

| |Liczba godzin |
|Zapoznanie z regulaminem pracowni |3 |
|Nr |DZIAŁ |Liczba godzin przeznaczonych na |
| | |Nowe treści |Powtórzenie, sprawdzenie |
|1 |Algorytmy i sposoby ich przedstawiania. Algorytmy liniowe. |27 |2 |
| |Algorytmy z rozgałęzieniami. Algorytmy iteracyjne. | | |
|2 |Pseudojęzyk. Porządkowanie ciągu elementów. Inne algorytmy |21 |2 |
| |iteracyjne. | | |
|3 |Algorytmy rekurencyjne. Własności algorytmów. |9 |2 |
|4 |Wprowadzenie do programowania w Pascalu. |20 |2 |
|5 |Podprogramy. |9 |2 |
|6 |Typy strukturalne. |16 | |
|7 |Dynamiczne struktury danych. |13 |2 |
|8 |Elementy zaawansowanego programowania w Pascalu. |9 | |
|9 |Algorytmika. |31 |2 |
|10 |Wprowadzenie do teorii grafów. |11 |2 |
|11 |Wprowadzenie do programowania obiektowego w C++.. |31 |2 |
|12 |Klasy i obiekty. |19 |2 |
|13 |Dziedziczenie i polimorfizm. |9 |2 |
|14 |Operacje wejścia / wyjścia. |9 | |
|15 |Podstawy projektowania aplikacji dla środowiska graficznego. |13 |2 |
|16 |Projektowanie aplikacji graficznej. |10 | |
|17 |Projektowanie aplikacji SDI, MDI oraz aplikacji bazodanowych. |8 | |
|18 |Wprowadzenie do programowania w języku Java. |5 |2 |
|19 |Aplety. |6 | |
|20 |Aplikacje. |5 | |
|21 |Programowanie współbieżne. Programy pracujące w sieci. |4 | |
|22 |Ćwiczenia powtórzeniowe i utrwalające – przygotowanie do egzaminu | 30 |
| |zawodowego. | |
|Całkowita liczba godzin |315 |26 |
|Razem |315+26+3=344 |

SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD MATERIAŁU NAUCZANIA
|KLASA II TECHNIKUM |
|Lp. |Liczba |Temat lekcji |Cele i umiejętności nabyte w procesie kształcenia |
| |godzin | | |
|1 |1 |Zapoznanie z regulaminem pracowni |Zapoznanie się z programem nauczania, kryteriami oceniania i sposobami sprawdzania |
| | |komputerowej, zasadami BHP oraz PSO. |wiadomości. Zapoznanie się z regulaminem pracowni komputerowej. |
|Algorytmy i sposoby ich przedstawiania. Algorytmy liniowe. Algorytmy z rozgałęzieniami. Algorytmy iteracyjne |
|2 |1 |Podstawowe pojęcia dotyczące programowania.|Poznanie pojęcia język programowania, program źródłowy, plik wykonywalny, kompilacja,|
| | | |kompilator. Poznanie klasyfikacji języków programowania oraz cyklu powstawania |
| | | |programu. |
|3 |1 |Teoria algorytmu. Sposoby zapisu algorytmu.|Poznanie pojęcia algorytmu, podstawowych pojęć: problem, dane, wynik, specyfikacja |
| | | |problemu; etapy konstruowania algorytmu, cechy algorytmów informatycznych. Poznanie |
| | | |sposobów zapisu i prezentacji algorytmów. |
|4 |1 |Lista kroków. |Poznanie listy kroków, jej charakterystycznych cech. Wykonanie prostego algorytmu w |
| | | |postaci listy kroków. |
|5 |1 |Schemat blokowy-elementy budowy. |Poznanie definicji schematu blokowego, poznanie elementów budowy schematu blokowego |
| | | |oraz ich funkcji. |
|6 |1 |Schemat blokowy liniowy. |Poznanie definicji algorytmu liniowego, cech algorytmu liniowego oraz nabycie |
| | | |umiejętności rysowania schematów blokowych liniowych ...