Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Medycka
Data publikacji
2011-09-12
Średnia ocena
5,00
Pobrań
144

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Proponowany program nauczania zgodny jest z podstawą programową tego przedmiotu. Uwzględniłam w nim przygotowanie słuchaczy do posługiwania się komputerem i technologią informacyjną zdobyte na wcześniejszym etapie kształcenia. Jego podstawowym założeniem jest osiągniecie przez uczniów standardu umiejętności określonych w europejskim certyfikacie ECDL. (European Computer Driving Licence)
 Pobierz (doc, 89,5 KB)

Komentarze

mmaja31, 2013-04-02, ocena:

bardzo dobre

Podgląd treści

WŁASNY PROGRAM NAUCZANIA
PRZEDMIOTU
TECHNOLOGIA INFORMACYJNA z INFORMATYKĄ

Adresaci zajęć: w 3 -letnim cyklu nauczania
oddział klasowy Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych

Rodzaj zajęć:
• zajęcia w pracowni informatycznej z podziałem na 2 grupy
Liczba godzin:
• 2 godziny tygodniowo w klasie I
• 2 godziny tygodniowo w klasie II
• 1 godzina tygodniowo w klasie III

mgr Małgorzata Medycka
mgr Katarzyna Tworkowska-Towgin

WSTĘP – ZAŁOŻENIA OGÓLNE

Nowoczesne technologie zajmują coraz bardziej znaczące miejsce w pracy i  życiu codziennym każdego człowieka dlatego też stosownym jest wprowadzanie i nauczanie technologii informacyjnych w każdym etapie nauczania.
Nowe programy nauczania przynoszą treści rozwijające przedmiot nauczania informatyką
i technikami pracy z komputerem.
Technologie informacyjne są obecnie nieodzownym elementem warsztatu pracy umysłowej. Ważne jest zatem, aby absolwenci KM CKU posiadali wiedzę i umiejętności informatyczne zapewniające sprawne funkcjonowanie w społeczeństwie informacyjnym.
Proponowany przeze mnie program nauczania ma podnieść jakość nauczania słuchaczy gdzie odbędzie się po 3 godziny tygodniowo w klasie I i po 2 godziny tygodniowo w klasach II-III, ale także dla „jego” najbliższych, jego otoczenia. Nadrzędnym celem pracy edukacyjnej każdego nauczyciela jest dążenie do wszechstronnego rozwoju słuchacza.
Ponadto oprócz rzeczywistych osiągnięć w podniesieniu jakości edukacyjnej przedmiotu ma wzmocnić w słuchaczu poziom jego asertywności i otwartości na nowinki techniczne. Nauczą się również skutecznego porozumiewania w różnych sytuacjach, prezentacji własnego punku widzenia i uwzględniania poglądów innych ludzi, poprawnego posługiwania się językiem ojczystym. Ponadto przygotuje ich do efektywnego współdziałania w zespole, skutecznego działania na gruncie zachowania obowiązujących norm.
Proponowany program nauczania zgodny jest z podstawą programową tego przedmiotu. Uwzględniłam w nim przygotowanie słuchaczy do posługiwania się komputerem i technologią informacyjną zdobyte na wcześniejszym etapie kształcenia.
Technologia informacyjna i komunikacyjna jest w tej chwili nieodzownym elementem systemu wspierania edukacji, podnoszenia standardu zarządzania i  środkiem porozumiewania się w każdej szkole. Proponowany program ma kształt programu autorskiego. Jego głównym celem jest poprzez systematyczne doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela, wyzwalanie inicjatywy w słuchaczach, oraz budzenie twórczego niepokoju poprzez wiązanie teorii naukowej z praktyką pedagogiczną. Najważniejsze w nim to praca nauczyciela ze słuchaczem na lekcjach ale także realizacja programów nauczania wychowawczego oraz przewartościowanie środowiska wychowawczego młodzieży/ słuchaczy. Jest to także doskonalenie metod i form w zakresie orientacji szkolnej i zawodowej słuchacza.

Program oparty jest na drodze własnych doświadczeń, nowych eksperymentów, problemów dydaktycznych, wychowawczych i organizacyjnych, wypływających z potrzeb współczesnej szkoły i ważnych dla dalszego rozwoju oświaty i wychowania słuchacza.
Jego podstawowym założeniem jest osiągniecie przez uczniów standardu umiejętności określonych w europejskim certyfikacie ECDL. (European Computer Driving Licence)
Pomysł programu oparłyśmy ...