Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU
PLAN ROZWOJU
PLAN ROZWOJU
PLAN ROZWOJU
ZAWODOWEGO
ZAWODOWEGO
ZAWODOWEGO
ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA
KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS
NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA
MIANOWANEGO
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
mgr Anna Michalska
nauczyciel kontraktowy
nauczyciel matematyki i informatyki
w Szkole Podstawowej nr 11
im. Wł. Broniewskiego w Będzinie
ul. Wł. Broniewskiego 12
DATA ROZPOCZĘCIA STAśU
01.09.2010 r.
DATA ZAKOŃCZENIA STAśU
31.05.2013 r.
Opiekun staŜu: mgr Aldona Kaczmarska
Plan moŜe ulec korekcie w trakcie trwania staŜu.
Cele opracowanego planu rozwoju
na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez
nauczycieli
Poszerzanie wiedzy o poszczególnych obszarach pracy szkoły oraz określenie
moŜliwości i podejmowanie w tym zakresie działań własnych poprzez
uczestnictwo w pracy organów szkoły.
Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie
zawodowe.
Podniesienie efektywności działań wychowawczo – dydaktycznych poprzez
rozwijanie osobistych zainteresowań.
Aktywne i twórcze uczestnictwo w Ŝyciu szkoły.
Rozszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
Uzyskanie stopnia nauczyciela mianowanego.
§
§
§
§
§
§
Akty prawne:
(cid:2) Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 roku, Karta Nauczyciela.
(cid:2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku, w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego
przez nauczycieli wraz z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie
uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z dnia 16 listopada 2007 r. Nr 214, poz. 1580)
Planowane działania i zadania w okresie odbywania staŜu
obejmują następujące obszary:
1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub
innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.
2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w róŜnych formach kształcenia ustawicznego.
3. Poznawalnie przepisów dotyczących systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa
staŜ.
4. Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a takŜe oceniania
skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.
5. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych
problemów społecznych i cywilizacyjnych.
6. Umiejętność wykorzystywania w swojej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
7. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty,
pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych
przez nauczyciela zadań.
8. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach
nieletnich, w ...