Dodaj publikację
Autor
Ania Michalska
Data publikacji
2011-09-19
Średnia ocena
4,00
Pobrań
28

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (pdf, 170,4 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU
PLAN ROZWOJU
PLAN ROZWOJU
PLAN ROZWOJU

ZAWODOWEGO
ZAWODOWEGO
ZAWODOWEGO
ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA

KONTRAKTOWEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS

NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA

MIANOWANEGO

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

mgr Anna Michalska

 nauczyciel kontraktowy

 nauczyciel matematyki i informatyki

w Szkole Podstawowej nr 11

im. Wł. Broniewskiego w Będzinie

ul. Wł. Broniewskiego 12

DATA ROZPOCZĘCIA STAśU

01.09.2010 r.

DATA ZAKOŃCZENIA STAśU

31.05.2013 r.

Opiekun staŜu: mgr Aldona Kaczmarska

Plan moŜe ulec korekcie w trakcie trwania staŜu.

Cele opracowanego planu rozwoju

na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu

z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez

nauczycieli

Poszerzanie wiedzy o poszczególnych obszarach pracy szkoły oraz określenie
moŜliwości i podejmowanie w tym zakresie działań własnych poprzez
uczestnictwo w pracy organów szkoły.

Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie
zawodowe.

Podniesienie efektywności działań wychowawczo – dydaktycznych poprzez
rozwijanie osobistych zainteresowań.

Aktywne i twórcze uczestnictwo w Ŝyciu szkoły.

Rozszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego.

Uzyskanie stopnia nauczyciela mianowanego.

§
§
§
§
§
§
Akty prawne:

(cid:2) Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 roku, Karta Nauczyciela.

(cid:2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku, w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego

przez nauczycieli wraz z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie

uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z dnia 16 listopada 2007 r. Nr 214, poz. 1580)

Planowane działania i zadania w okresie odbywania staŜu

obejmują następujące obszary:

1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub

innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.


2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w róŜnych formach kształcenia ustawicznego.

3. Poznawalnie przepisów dotyczących systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa

staŜ.


4. Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a takŜe oceniania

skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.


5. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych

problemów społecznych i cywilizacyjnych.

6. Umiejętność wykorzystywania w swojej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

7. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty,
pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych
przez nauczyciela zadań.

8. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach

nieletnich, w ...