Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
|Imię i nazwisko |Temat |Data |Klasa |Lekcja |
|Banaś Ewa |Znaczenie glonów w przyrodzie i gospodarce człowieka. | | V | |
|Dział: obserwujemy przyrodę |
| |
|Zakres treści: |Wiadomości: |
|– rola glonów w przyrodzie, medycynie i gospodarce człowieka |• wymienia po 2 przykłady roli glonów w przyrodzie, medycynie, gospodarce człowieka |
| |• charakteryzuje rolę glonów w przyrodzie i gospodarce człowieka (R/D) |
| |• wyjaśnia, jaką rolę mogą odegrać glony w likwidacji problemu głodu (D) |
| |Formy pracy |
|Postawy: |Indywidualna |
| |grupowa |
|Szanuje pomoce naukowe | |
|rozwija samodzielne myślenie | |
|mobilizuje się do aktywnego uczestniczenie w lekcji | |
|rzetelnie wykonuje zadania | |
|Metody: |Środki dydaktyczne: |
|Pogadanka |Podręcznik |
|Burza mózgów |Zeszyt ćwiczeń |
|Praca z tekstem | |
|Wykład | |
| |
|Moment lekcji |Czynność nauczyciela |Czynność ucznia |Metody/Środki |
| | | |dydaktyczne |
|Sprawy organizacyjne |Sprawdzenie obecności |Odpowiadają na |Pogadanka wstępna |
| |Pytania do uczniów z poprzednich zajęć: |zadane pytania | |
| |Wymienić sposoby rozmnażania się glonów? | | |
| |Opowiedz, co sprzyja rozprzestrzenianiu się glonów i zajmowaniu przez nie nowych terenów? | | |
|Wprowadzenie do tematu |Podanie celu lekcji: |Zapisują w zeszytach| |
| |Znaczenie glonów w przyrodzie i gospodarce człowieka. | | |
| |Omówienie tematu lekcji |Słucha |Pogadanka |
| |Wykonanie mapy mentalnej (załącznik) |Zapisuje |Wykład |
| |praca z podręcznikiem ćwiczeń |obserwuje |Burza mózgów |
|Podsumowanie |Pytania końcowe do uczniów: |Odpowiadają na | |
| |Omówić jaką rolę spełniają glony w przyrodzie, a jaką w gospodarce człowieka i medycynie? |zadane pytania | |
Konspekt
Załącznik
[pic]
[pic]