Dodaj publikację
Autor
Aneta Barylewicz - Nowak
Data publikacji
2011-09-19
Średnia ocena
0,00
Pobrań
68

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz wycieczki do Ogrodu Zoologicznego w Opolu.
 Pobierz (doc, 37,5 KB)

Podgląd treści


SCENARIUSZ WYCIECZKI DO ZOO

Trasa wycieczki: PSP w Opolu – ZOO w Opolu – PSP w Opolu
Liczba uczestników:
Środek lokomocji: autobus MPK

Organizator wycieczki: Aneta Barylewicz – Nowak

Program wycieczki:
Zwiedzanie opolskiego Ogrodu Zoologicznego, obserwacja zwierząt (zachowanie zwierząt, rodzaj pożywienia, środowisko życia, wygląd zewnętrzny itp.)

Cele ogólne:
✓ obserwacja gatunków zwierząt i ptaków,
✓ obserwacja codziennych zachowań ptaków i zwierząt,
✓ umiejętność właściwego notowania odpowiednich informacji,
✓ umiejętność odpowiedniego i bezpiecznego zachowywania się w czasie pobytu w zoo

Cele szczegółowe:
✓ uczeń opisuje cechy budowy zwierząt i ptaków (upierzenie, barwę, futro)
✓ wymienia gatunki ptaków i zwierząt,
✓ wyjaśnia zachowania zwierząt w niektórych sytuacjach,
✓ właściwie zachowuje się na obszarze chronionym i we wszystkich kontaktach z przyrodą,
✓ rozwija sprawność umysłową, fizyczną oraz własne zainteresowania,
✓ współdziała w grupie.

Plan wycieczki:
1. Zbiórka uczestników przed PSP w Opolu i wyjście na przystanek MPK – godz.9°°.
2. Przejazd autobusem do centrum miasta – godz.9²°, a następnie do Zoo w Opolu.
3. Przerwa na śniadanie – suchy prowiant.
4. Odczytanie listu przez nauczyciela:

|Kochane dzieci! |
|Witamy Was serdecznie w opolskim zoo. Macie okazję poznać tu różne gatunki zwierząt i ptaków, zobaczyć jak wyglądają i poznać ich |
|zwyczaje. |
|Dowiecie się również jak należy zachowywać się w ich obecności. |
|Wykonajcie dokładnie powierzone Wam zadanie! |
|Miłej zabawy i powodzenia. |
|Pani Anetka |

5. Rozdanie zadań uczniom:

|Zanotuj nazwy wszystkich ptaków. |
|Jakie upierzenia maja ptaki? |
|Czym odżywiają się ptaki? |
|Wymień gatunki małp. |

6. Wspólne zwiedzanie zoo i poznawanie kolejnych ekspozycji.
7. Czas na zanotowanie odpowiednich informacji.
8. Zbiórka i wspólne omówienie zadania.
9. Czas na dokonanie podsumowania i zakupienie pamiątek.
10. Rozdanie kart pracy do domu (załącznik)
11. Przejazd do PSP autobusem MPK ok. godz.13°°.
12. Pożegnanie i powrót do domu.

Sprawozdanie z wycieczki do zoo
Inspiracją do napisania tego scenariusza była chęć podzielenia się wiedzą i doświadczeniem oraz zachęcenie nauczycieli do organizowania wycieczek szkolnych.
Wycieczka należy do metody nauczania, dzięki której uczniowie zdobywają wiele wiadomości, umiejętności, kształtują postawy. Porządkują, poszukują i wykorzystują informacje pochodzące z różnych źródeł. Nabywają umiejętności efektywnego współdziałania w zespole i pracy grupowej, budowania więzi międzyludzkiej.