Dodaj publikację
Autor
Dorota Drążek
Data publikacji
2011-09-19
Średnia ocena
4,67
Pobrań
611

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Gry i zabawy dydaktyczne ułatwiające zapoznanie ze światem przyrody żywej i nieożywionej - przykłady gier dydaktycznych do wykorzystania w edukacji wczesnoszkolnej.
 Pobierz (pdf, 662,7 KB)

Komentarze

brychtka, 2012-08-01

Ciekawe, przydatne kl I/II

Podgląd treści

Gry i zabawy dydaktyczne ułatwiające zapoznanie ze światem przyrody żywej i nieożywionej.

Imię i nazwisko …………………………………………………..klasa………

Czy znasz te drzewa?




Na każdym listku ukryła się nazwa drzewa z którego on pochodzi.
Odczytaj nazwę drzewa w kierunku jaki wskazuje strzałka i napisz ją pod
listkiem.
Pokoloruj listki.





































Autor: Dorota Drążek

nauczycielka Szkoły Podstawowej w Bychawie

http://dorotadrazek.vixo.pl/







Gry i zabawy dydaktyczne ułatwiające zapoznanie ze światem przyrody żywej i nieożywionej.

Imię i nazwisko …………………………………………………..klasa………

Ja chcę do mamy!


Połącz linią nazwę zwierzęcej mamy z jej dzieckiem. Czy potrafisz wykonać to
polecenie?


Pokoloruj jednym kolorem figury w których jest napisana nazwa mamy i jej
dziecka.


Autor: Dorota Drążek

nauczycielka Szkoły Podstawowej w Bychawie

http://dorotadrazek.vixo.pl/

Gry i zabawy dydaktyczne ułatwiające zapoznanie ze światem przyrody żywej i nieożywionej.

Imię i nazwisko …………………………………………………..klasa………

Nasturcja


W szkolnym ogrodzie rozkwitły piękne kwiaty. Na spacerze pani poprosiła
dzieci, aby dokładnie każde z nich obejrzało jedną roślinę i nazwało jej
poszczególne części. Adaś zrobił to tak:


Jeśli, według Ciebie są błędne odpowiedzi –to je przekreśl, a obok napisz
właściwe odpowiedzi. Jak myślisz jaką ocenę dostał Adaś? Dlaczego?
Pokoloruj rysunek.


Autor: Dorota Drążek

nauczycielka Szkoły Podstawowej w Bychawie

http://dorotadrazek.vixo.pl/

Gry i zabawy dydaktyczne ułatwiające zapoznanie ze światem przyrody żywej i nieożywionej.

Imię i nazwisko …………………………………………………..klasa………

Ulubione owoce

Dzieci z klasy IIa rozmawiały o owocach. Sześcioro dzieci wymieniało owoce,

które najbardziej lubi: Julia –gruszki i wiśnie, Kamil – jabłka i porzeczki,

Magda – wiśnie, Zosia –agrest i śliwki, Michał – śliwki i gruszki, Jasio – jabłka,

gruszki i porzeczki. Połącz strzałkami, co kto lubi. Pokoloruj owoce.

Dokończ zdania:

Porzeczki lubią:…………………………………………………………………. .

Gruszki, to ulubione owoce…………………………………………………… .

Smak śliwki odpowiada ……………………………………………………….... .

…………………………………………………………. lubią wiśnie.

Jabłka z przyjemnością jedzą: ………………………….……………………… .

Kwaśny agrest, to przysmak ……………………………………………………. .


Autor: Dorota Drążek

nauczycielka Szkoły Podstawowej w Bychawie

http://dorotadrazek.vixo.pl/

Gry i zabawy dydaktyczne ułatwiające zapoznanie ze światem przyrody żywej i nieożywionej.

Imię i nazwisko …………………………………………………..klasa………

Dwanaście miesięcy

Natalia narysowała „zegar”, ale zamiast cyfr postanowiła wpisać nazwy

miesięcy, a wskazówka będzie wskazywała aktualny miesiąc.

Pomóż Natalii wpisać prawidłowo nazwy miesięcy. Pokoloruj pola z nazwami

miesięcy w następujący sposób: miesiące zimowe – na niebiesko, wiosenne – na

zielono, letnie –na żółto, a jesienne -na brązowo.


Autor: Dorota Drążek

nauczycielka Szkoły Podstawowej w Bychawie

http://dorotadrazek.vixo.pl/

Gry i zabawy dydaktyczne ułatwiające zapoznanie ze światem przyrody żywej i nieożywionej.

Imię i nazwisko …………………………………………………..klasa………

Sen

Przemkowi, w nocy, przyśniło się dziwne drzewo, które coś do niego mówiło,

ale Przemek nie wie co. Pomóż ...