Dodaj publikację
Autor
Sylwia Duśko
Data publikacji
2011-09-19
Średnia ocena
0,00
Pobrań
168

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (doc, 156,0 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Imię i nazwisko: mgr Sylwia Duśko
Miejsce pracy: Samorządowe Przedszkole Nr 92 w Krakowie
Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy (1.09. 2011 – 31. 05. 2014)
Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr Małgorzata Nowak

„Przyszłość ? Jej przewidywanie nie jest naszym zadaniem. Sprawmy, by stała się rzeczywistością”

Antoine de Saint – Exupery

| |
|Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, |
|a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. (§ 7 ust.2, pkt.1) |
|L.p | | | | |
| |Zadania do wykonania |Formy i sposoby realizacji |Termin |Dowody realizacji |
| | | | | |
|1. |Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego |analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczyciela, |cały okres stażu |poprawnie sformułowany wniosek o |
| |nauczyciela ze szczególnym uwzględnieniem wymagań na|rozmowa z dyrekcją placówki, | |kontynuację stażu, |
| |stopień nauczyciela mianowanego. |zapoznanie się z powinnościami i zadaniami oraz wymaganiami kwalifikacyjnymi nauczyciela ubiegającego się| |plan rozwoju zawodowego dostosowany do |
| | |o stopień awansu zawodowego (zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o | |potrzeb przedszkola |
| | |stopnie awansu zawodowego : materiały CODN, publikacje w prasie oświatowej, Internet). | | |
| | |udział w kursach, szkoleniach dotyczących awansu zawodowego, | |zaświadczenia |
| | |udział w Radach Pedagogicznych szkoleniowych podejmujących w/w temat. | |z kursu |
| | | | | |
| | | | |protokolarz z posiedzeń Rady |
| | | | |Pedagogicznej |
| | | | | |
|2. |Nawiązanie współpracy |ustalenie przebiegu stażu, |wrzesień 2011 |kontrakt dotyczący współpracy |
| |z opiekunem stażu. |sporządzenie kontraktu (umowy o współpracy pomiędzy stażystą i opiekunem stażu), | |nauczyciela stażysty z opiekunem stażu,|
| | |rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu (ustalenie kryteriów oceny stażu, zakres | | |
| | |obowiązków, zasady komunikowania się, ustalenie terminów spotkań), | |poprawnie opracowany plan rozwoju |
| | |przygotowanie planu rozwoju zawodowego. | |zawodowego |
| | | | | |
| | | | | |
|3. |Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu |obserwacja zajęć według wcześniej przygotowanych narzędzi, omówienie jej wyników. |raz na m-c przez cały |konspekty zajęć obserwowanych, wnioski |
| |oraz innych nauczycieli. | |okres stażu |z obserwacji |
| | | | | |
|4. |Prowadzenie zajęć w obecności |opracowanie scenariuszy zajęć, konsultacja, analiza, ewaluacja. |raz na miesiąc |konspekty zajęć, wnioski opiekuna stażu|
| |opiekuna stażu. | | |po obserwacji |
| | | | | |
|5. |Aktywne uczestnictwo |protokołowanie posiedzeń Rady Pedagogicznej, |zgodnie z terminami |zeszyt protokołów |
| |w działalności |aktywne uczestnictwo przy tworzeniu planu strategicznego przedszkola, |posiedzeń Rady | |
| |Rady Pedagogicznej |przygotowanie materiałów tematycznych na posiedzenia szkoleniowe, |Pedagogicznej | |
| | |przeprowadzenie szkolenia na tematy wynikające z potrzeb przedszkola. | | |
| | | | | |
| | | | | |
|6. |Pełnienie funkcji |opracowanie ankiety w celu rozpoznania potrzeb szkoleniowych wśród nauczycieli, |początek roku szkolnego |wyniki ankiet. |
| |lidera WDN |ustalenie tematyki szkoleń grona pedagogicznego, | | |
| | |sporządzenie planu WDN, | |plan WDN. |
| | |przedstawienie nauczycielom ofert szkoleniowych, nadesłanych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli, |cały okres trwania stażu| |
| | |zorganizowanie posiedzeń samokształceniowych ...