Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
mgr Aneta Maria Skwarek – nauczyciel przedmiotów ekonomicznych
w Zespole Szkół im. Władysława Tatarkiewicza w Radoryżu Smolanym
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2007 r.
Planowany czas zakończenia stażu: 31.05.2008 r.
Opiekun stażu: mgr Antoni Mućka
Staż pracy: 1 rok
Posiadane kwalifikacje: ukończone studia wyższe z przygotowaniem pedagogicznym
Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego
Cele szczegółowe:
1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w tym:
a) poznanie przepisów związanych z funkcjonowaniem szkoły;
b) poznanie sposobów prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole;
c) poznanie przepisów zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy;
2. Uczestniczenie jako obserwator w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli oraz omawianie tych zajęć z prowadzącym.
3. Prowadzenie zajęć z uczniami w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły oraz omawianie tych zajęć.
4. Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego: wewnątrzszkolnych, zewnątrzszkolnych i samokształcenia.
Znajomość organizacji i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż* (§ 6 ust. 2 pkt 1)
|L.p. |Zadania |Formy realizacji |Termin realizacji |Dowody realizacji |
|1. |Poznanie procedury awansu |Wnikliwa analiza przepisów prawa oświatowego |Wrzesień 2007 r. |Opracowanie planu rozwoju |
| |zawodowego. |dotyczących awansu zawodowego (ustawa | |zawodowego. |
| | |o systemie oświaty, rozporządzenie w sprawie | | |
| | |uzyskania stopni awansu zawodowego przez | | |
| | |nauczycieli, Karta Nauczyciela). | | |
|2. |Nawiązanie współpracy |Bezpośrednia rozmowa, zawarcie kontraktu |Wrzesień 2007 r. |Przejrzyste zasady współpracy, |
| |z opiekunem stażu. |z opiekunem. | |wzajemnej obserwacji |
| | | | |i hospitacji. |
|3. |Zapoznanie się z |Obserwacja, udział w |Zgodnie z |Organizacja zajęć własnych, |
| |tygodniowym rozkładem zajęć |spotkaniach Rady Pedagogicznej. |terminarzem spotkań Rady |prowadzona dokumentacja – protokół|
| |w szkole, dyżurami, | |Pedagogicznej. |zebrań. |
| |zastępstwami, zasadami | | | |
| |współpracy dyrektora | | | |
| |z pracownikami. | | | |
|4. |Poznanie zasad funkcjonowania |Analiza dokumentacji: Statutu Szkoły, programu |Wrzesień, październik 2007r. |Praktyczne stosowanie w pracy z |
| |i organizacji szkoły. |rozwoju szkoły, regulaminów, WSO. | |uczniami założeń Statutu Szkoły, |
| | | | |regulaminu, WSO. |
|5. |Uczestniczenie w pracach |Współpraca z nauczycielami przy ewaluacji |W okresie stażu. |Zaświadczenia, protokoły zebrań. |
| |szkoły związanych z |Statutu Szkoły, przy promocji szkoły | | |
| |realizacją jej podstawowych |i gimnazjady, udział w | | |
| |funkcji i zadań. |wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli, | | |
| | |współpraca z Samorządem Szkolnym przy | | |
| | |organizacji imprez szkolnych, wycieczek, | | |
| | |dyskotek, apeli, prowadzenie sklepika | | |
| | |szkolnego. | | |
|6. |Zapoznanie się z |Analiza przepisów bhp. |Wrzesień, październik |Oświadczenie |
| |podstawowymi zasadami | |2007 r. |o znajomości przepisów |
| |bezpieczeństwa i | | |i ewentualnie świadectwo |
| |higieny pracy w szkole. | | |ukończenia kursu. |
|7. |Opracowanie przedmiotowego |Analiza programu nauczania, podstawy |Wrzesień 2007 r. |Kryteria oceniania. |
| |sytemu oceniania. |programowej i rozkładu materiału. | | |
|8. |Poznanie organów działających |Zapoznanie się z ...