Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
mgr Aneta Maria Skwarek – nauczyciel przedmiotów ekonomicznych
i podstaw przedsiębiorczości w Zespole Szkół im. Władysława Tatarkiewicza
w Radoryżu Smolanym
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011 r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2014 r.
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Opiekun stażu: mgr Antoni Mućka
Posiadane kwalifikacje: ukończone studia wyższe z przygotowaniem pedagogicznym
Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego
Cele szczegółowe:
1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją
zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych
wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska
lokalnego.
2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub
przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.
3. Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty.
§ 7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.
|Lp. |Zadania |Forma realizacji |Termin realizacji |
|1. |Poznanie procedury osiągania awansu |Wnikliwa analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących |Wrzesień 2011r. |
| |zawodowego. Analiza przepisów prawa |awansu zawodowego (ustawa o systemie oświaty, rozporządzenie w| |
| |oświatowego dotyczących awansu |sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli,| |
| |zawodowego. |Karta Nauczyciela). | |
|2. |Przygotowanie |Systematyczne dokumentowanie realizacji poszczególnych |Wrzesień 2011r. |
| |i opracowanie planu rozwoju |punktów planu. | |
| |zawodowego. | | |
|3. |Nawiązanie współpracy |Bezpośrednia rozmowa, zawarcie kontraktu z opiekunem. |Wrzesień 2011r. |
| |z opiekunem stażu. | | |
|4. |Organizacja |Kompletowanie pomocy dydaktycznych wykorzystywanych do pracy |Przez okres stażu. |
| |i doskonalenie warsztatu i metod |na lekcji; opracowanie scenariuszy zajęć, testów | |
| |pracy. |i materiałów pomocniczych, gromadzenie materiałów do egzaminu | |
| | |zawodowego. | |
|5. |Diagnozowanie własnych potrzeb w |Analiza mocnych i słabych stron reprezentowanego przez |Przez okres stażu. |
| |zakresie niezbędnych oraz możliwych |nauczyciela warsztatu pracy (autorefleksja | |
| |form doskonalenia własnego warsztatu |i samoocena). Analiza efektów pracy dydaktycznej i | |
| |pracy. |wychowawczej nauczyciela poprzez ogląd osiągnięć uczniów. | |
|6. |Aktywna współpraca |Przewodniczenie w zebraniach Zespołu Przedmiotów Ekonomicznych|Na bieżąco. |
| |z Zespołem Przedmiotów Ekonomicznych |Zawodowych, realizacja zadań w ramach Zespołu Przedmiotów | |
| |Zawodowych. |Ekonomicznych Zawodowych. | |
|7. |Praca w zespołach powołanych przez |Czynny udział w pracach zespołu ds. promocji szkoły, zespołu |Na bieżąco. |
| |dyrektora szkoły. |do monitorowania wniosków rady pedagogicznej. | |
|8. |Organizacja konkursów |Nadzór nad przebiegiem szkolnych etapów konkursów, sprawdzanie|Na bieżąco. |
| |o tematyce ekonomicznej. |prac. | |
|9. |Zorganizowanie szkolnego konkursu |Opracowanie regulaminu przeprowadzenia konkursu szkolnego, |Przez okres stażu. |
| |ekonomicznego. |wyłonienie zwycięzców. | |
|10. |Pogłębianie swojej wiedzy i |Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących |Systematycznie przez okres |
| |umiejętności zawodowych, uczestnictwo |kompetencje |stażu. |
| |w pracach organów szkoły związanych |i doskonalących umiejętności ...