Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
NA STOPIEŃ AWANSU NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
PLACÓWKA OŚWIATOWA:
DYREKTOR SZKOŁY:
OPIEKUN STAŻU:
NAUCZYCIEL KONTRAKTOWY:
KWALIFIKACJE:
•
OKRES TRWANIA STAŻU: 2 lata i 9 miesięcy
ROZPOCZĘCIE STAŻU:
ZAKOŃCZENIE STAŻU:
AKTY PRAWNE:
1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674 – tekst ujednolicony z późniejszymi zmianami).
2. Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. nr 260, poz. 2593 z późniejszymi zmianami).
CEL GŁÓWNY:
- uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
• poszerzanie wiedzy o poszczególnych obszarach pracy szkoły oraz uczestnictwo w pracach szkolnych organów;
• pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe;
• podnoszenie efektywności działań wychowawczo-dydaktycznych poprzez organizowanie i doskonalenie warsztatu pracy, ewaluację własnych działań – ocenianie ich skuteczności oraz dokonywanie ewentualnych zmian w tych działaniach, a także uwzględnianie w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych;
• podnoszenie jakości pracy szkoły poprzez aktywne i twórcze uczestnictwo w życiu szkoły oraz wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej i wprowadzanie innowacji edukacyjnych;
• poszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
|Zadania wynikające z rozporządzenia MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r. |
|w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli |
| |§ 7 ust. 1 pkt 1 |
|1) |Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, |
| |wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły |
| |oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego |
|L.p. |Formy realizacji |Termin |Dowody realizacji, wskazówki, uwagi |
|1. |Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej oraz w pracach zespołów |Zgodnie |Potwierdzenia obecności, zapisy w |
| |przedmiotowych (w tym wychowawczego), współpraca z gronem pedagogicznym. |z wewnętrznymi |protokołach |
| | |harmonogramami | |
|2. |Wdrażanie Szkolnego Programu Wychowawczego oraz Programu | W okresie stażu |Zapisy w dziennikach, notatki |
| |Profilaktyki Szkolnej, realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych wynikających z| | |
| |funkcji wychowawcy. | | |
|3. |Współpraca z Samorządem Uczniowskim (współorganizacja różnych akcji |Według terminarzy |Notatki, scenariusze imprez, |
| |podejmowanych na terenie szkoły oraz okolicznościowych |imprez szkolnych |potwierdzenia |
| |uroczystości szkolnych), współpraca z Radą Rodziców. | | |
|4. |Aktywne uczestnictwo w pracach organów szkoły oraz kreowaniu prawa|Wg harmonogramów |Potwierdzenia obecności, notatki, |
| |wewnątrzszkolnego. Udział w Radach Pedagogicznych i zespołach opracowujących | |zapisy w protokołach |
| |i modyfikujących różne dokumenty wewnątrzszkolne (WSO, Program Profilaktyki | | |
| |Szkolnej itp.). | | |
|2) |§ 7 ust. 1 pkt 2 |
| |Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych w sposób samodzielny |
| |oraz przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego |
|L.p. |Formy realizacji |Termin |Dowody realizacji, wskazówki, uwagi |
|1. |Ukończenie kursu na egzaminatora OKE. |W roku szkolnym |Zaświadczenia o ukończeniu kursu ...