Dodaj publikację
Autor
Arkadiusz Trzebuniak
Data publikacji
2011-09-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
16

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela języka polskiego na stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (doc, 177,0 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

NA STOPIEŃ AWANSU NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

PLACÓWKA OŚWIATOWA:

DYREKTOR SZKOŁY:
OPIEKUN STAŻU:

NAUCZYCIEL KONTRAKTOWY:
KWALIFIKACJE:

OKRES TRWANIA STAŻU: 2 lata i 9 miesięcy
ROZPOCZĘCIE STAŻU:
ZAKOŃCZENIE STAŻU:

AKTY PRAWNE:
1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674 – tekst ujednolicony z późniejszymi zmianami).
2. Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. nr 260, poz. 2593 z późniejszymi zmianami).

CEL GŁÓWNY:

- uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

• poszerzanie wiedzy o poszczególnych obszarach pracy szkoły oraz uczestnictwo w pracach szkolnych organów;
• pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe;
• podnoszenie efektywności działań wychowawczo-dydaktycznych poprzez organizowanie i doskonalenie warsztatu pracy, ewaluację własnych działań – ocenianie ich skuteczności oraz dokonywanie ewentualnych zmian w tych działaniach, a także uwzględnianie w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych;
• podnoszenie jakości pracy szkoły poprzez aktywne i twórcze uczestnictwo w życiu szkoły oraz wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej i wprowadzanie innowacji edukacyjnych;
• poszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego.

|Zadania wynikające z rozporządzenia MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r. |
|w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli |
| |§ 7 ust. 1 pkt 1 |
|1) |Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, |
| |wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły |
| |oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego |
|L.p. |Formy realizacji |Termin |Dowody realizacji, wskazówki, uwagi |
|1. |Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej oraz w pracach zespołów |Zgodnie |Potwierdzenia obecności, zapisy w |
| |przedmiotowych (w tym wychowawczego), współpraca z gronem pedagogicznym. |z wewnętrznymi |protokołach |
| | |harmonogramami | |
|2. |Wdrażanie Szkolnego Programu Wychowawczego oraz Programu | W okresie stażu |Zapisy w dziennikach, notatki |
| |Profilaktyki Szkolnej, realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych wynikających z| | |
| |funkcji wychowawcy. | | |
|3. |Współpraca z Samorządem Uczniowskim (współorganizacja różnych akcji |Według terminarzy |Notatki, scenariusze imprez, |
| |podejmowanych na terenie szkoły oraz okolicznościowych |imprez szkolnych |potwierdzenia |
| |uroczystości szkolnych), współpraca z Radą Rodziców. | | |
|4. |Aktywne uczestnictwo w pracach organów szkoły oraz kreowaniu prawa|Wg harmonogramów |Potwierdzenia obecności, notatki, |
| |wewnątrzszkolnego. Udział w Radach Pedagogicznych i zespołach opracowujących | |zapisy w protokołach |
| |i modyfikujących różne dokumenty wewnątrzszkolne (WSO, Program Profilaktyki | | |
| |Szkolnej itp.). | | |
|2) |§ 7 ust. 1 pkt 2 |
| |Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych w sposób samodzielny |
| |oraz przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego |
|L.p. |Formy realizacji |Termin |Dowody realizacji, wskazówki, uwagi |
|1. |Ukończenie kursu na egzaminatora OKE. |W roku szkolnym |Zaświadczenia o ukończeniu kursu ...