Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA NR 2
|Data założenia karty | |
|Imię i nazwisko ucznia | |
|Klasa |I gimnazjum |
|Podstawa założenia karty |Rozporządzenie Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie warunków |
| |organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz |
| |niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych |
| |(DzU 2010 nr 228, poz. 1490). |
1. Diagnoza wynikająca z opinii PPP:
| Brak opinii |
2. Informacja o stanie zdrowia ucznia:
|Brak informacji o stanie zdrowia ucznia |
3. Rozpoznanie dokonane przez Zespół:
|Uczennica bardzo nieśmiała, zamknięta w sobie. |
|Słaba jest analiza wzrokowa tekstu. Uczennica bardzo wolno czyta, myli słowa . Ma bardzo ubogi zakres słownictwa. Wykazuje trudności w |
|opowiadaniu przy całej klasie. W pisaniu uczennica popełnia różnorodne błędy. Oprócz błędów typowo ortograficznych ( w dużej ilości) , uczennica|
|myli litery d-t,g-k,z-s,0-ą oraz dwuznaki sz-cz. Graficzny sposób zapisywania jest czytelny. Oprócz ewentualnej dysleksji uczennica może mieć |
|również dysortografię. |
4. Obszary, w których uczeń potrzebuje pomocy pedagogiczno-psychologicznej:
|Usprawnienie analizatora wzrokowego. |
|Wzbogacenie słownictwa i doskonalenie wypowiedzi. |
|Rozwój sprawności językowej. |
|Doskonalenie pamięci wzrokowej. |
|Doskonalenie techniki głośnego czytania. |
|Zmniejszenie opóźnień edukacyjnych. |
5. Zalecane formy pomocy, czas trwania, ilość godzin:
|1.Zaleca się ewentualne skierowanie uczennicy na badania diagnozujące w Poradni Pedagogiczno-Psychologicznej bądź Poradni |
|Diagnostyczno-Terapeutycznej Polskiego Towarzystwa Dysleksji. |
|2. Zaleca się uczęszczanie uczennicy na zajęcia wyrównawcze z języka polskiego celem złagodzenia niepowodzeń szkolnych i stopniowego |
|niwelowania istniejących braków w wiadomościach i umiejętnościach ucznia. |
|3. Na lekcjach starać się wydłużyć limit czasu pracy z tekstem, zwolnić z czytania głośnego przed zespołem klasowym. |
|4. Objąć uczennicę programem terapeutyczno-edukacyjnym „Ortografitii”. |
Miejscowość, dn...................... Podpisy członków Zespołu
6. Ocena efektywności działań, termin dokonanej oceny, sposoby ewaluacji:
| |
7. Propozycje pracy na kolejny etap:
| |
Data: Podpisy członków Zespołu: