Dodaj publikację
Autor
Beata Bendkowska
Data publikacji
2011-10-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
112

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan Działań Wspierających uczniów z trudnościami w spełnieniu wymagań edukacyjnych w gimnazjum.
 Pobierz (doc, 56,5 KB)

Podgląd treści


PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH

1. Uczniowie objęci Planem:
|L.p. |Imię i nazwisko |Klasa |Wiek |Uwagi / drugoroczność/ |
| | | | |Powód udzielenia pomocy |
|1. | |I gimn. | |Trudności w spełnieniu wymagań edukacyjnych |

2. Cele ogólne ( wizja rozwoju ucznia/uczniów na okres nie krótszy niż 1 rok i nie dłuższy niż etap edukacyjny:

| Zapewnienie skuteczności uczenia się przez podniesienie samooceny, wzmocnienie poczucia własnej wartości. Rozbudzenie aspiracji i nastawienie na rozwiązywanie problemów w sposób twórczy. |

3. Opis celów szczegółowych, działań i metod pracy ( w odniesieniu do ustalonych przez dyrektora form i sposobów pracy)

|Formy i sposoby realizacji ustalone przez |Cele szczegółowe |Działania ( zadania) |Metody |
|dyrektora | | | |
|Typ zajęć dodatkowych: |1. Nabycie przez uczniów: |1.Umiejętności interpersonalne |Ćwiczenia z elementami treningu interpersonalnego,|
|dydaktyczno-wyrównawcze, |-umiejętności przyjmowania informacji zwrotnej |integracja i komunikacja interpersonalna w zespole|z wykorzystaniem aktywizujących metod i technik |
|Liczebność grupy: 6 osób, |- umiejętności rozpoznawania komunikatów utrudniających|2. Motywacja i uczenie się: |pracy : burza mózgów, praca indywidualna, praca w |
|wymiar godzin: 1 godzina tygodniowo (30 |komunikację |-emocje a motywacja |mniejszych grupach / parach, miniwykład, dyskusja,|
|godzin w roku szkolnym). |-umiejętności stawiania pytań do wypowiedzi i tekstów |-koncentracja, pamięć |drama, przekład intersemiotyczny, analiza |
| |2. Nabycie przez uczniów wiedzy o swoich preferencjach |-myślenie kreatywne |indywidualnych doświadczeń uczestników, gry i |
| |w zakresie uczenia się i zasadach organizacji |-gospodarowanie czasem |zabawy interakcyjne/ |
| |efektywnego uczenia się : |-style uczenia się | |
| |kształtowanie u uczniów motywacji wewnętrznej do |-techniki efektywnego uczenia się | |
| |uczenia się |3.Samoocena: | |
| |nabycie przez uczniów umiejętności optymalizacji |-samoocena a poczucie własnej wartości | |
| |poziomu stresu |-budowanie poczucia własnej wartości | |
| |doskonalenie myślenia abstrakcyjnego, krytycznego i | | |
| |twórczego | | |
| |nabycie przez uczniów umiejętności koncentracji | | |
| |poznanie przez uczniów technik zapamiętywania | | |
| |nabycie umiejętności inteligentnego czytania: | | |
| |zwiększenie tempa czytania, zakresu rozumienia i | | |
| |zapamiętywania | | |
| |nabycie umiejętności różnych form notowania. | | |
| |3. Budowanie pozytywnego obrazu samych siebie u | | |
| |członków zespołu, | | |
| |rozbudzanie w uczniach aspiracji życiowych związanych z| | |
| |postępami w nauce, uczeniem się przez całe życie i | | |
| |wyborem dalszej ścieżki kształcenia. | | |
| | | | |
| | | | |

4. Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia ( zgodne z przepisami w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych).

|Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych ucznia. |
|Przyswajanie przez ucznia w pierwszej kolejności wiedzy i umiejętności koniecznych |
|Rozwijanie kompetencji językowych |
|Usprawnianie funkcji percepcyjnych |
|Upewnianie się, że uczeń zrozumiał treść zadania tekstowego i polecenia. |
|Podczas nauki pamięciowej należy dzielić uczniowi materiał na krótkie fragmenty i działy wielokrotnie powtarzane oraz utrwalane przez dłuższy okres czasu. |
|Ukierunkowanie na treści ...