Dodaj publikację
Autor
Beata Bendkowska
Data publikacji
2011-10-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
60

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan Działań Wspierających uczniów o dużych możliwościach edukacyjnych w gimnazjum.
 Pobierz (doc, 57,5 KB)

Podgląd treści


PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH

1. Uczniowie objęci Planem:
|L.p. |Imię i nazwisko |Klasa |Wiek |Uwagi / drugoroczność/ |
| | | | |Powód udzielenia pomocy |
|1. | |I gimn. | |Uczniowie o dużych możliwościach edukacyjnych |
|2. | |I gimn. | |Uczniowie o dużych możliwościach edukacyjnych |
|3. | |III gimn. | |Uczniowie o dużych możliwościach edukacyjnych |
|4. | |III gimn. | |Uczniowie o dużych możliwościach edukacyjnych |

2. Cele ogólne ( wizja rozwoju ucznia/uczniów na okres nie krótszy niż 1 rok i nie dłuższy niż etap edukacyjny:

| 1.   Diagnozujący |
|2.      Wspierający |
|3.      Motywujący |

3.Opis celów szczegółowych, działań i metod pracy ( w odniesieniu do ustalonych przez dyrektora form i sposobów pracy)

|Formy i sposoby realizacji ustalone przez |Cele szczegółowe |Działania ( zadania) |Metody |
|dyrektora | | | |
| Indywidualne zajęcia rozwijające zdolności |1. Zdiagnozowanie rodzaju inteligencji |  | 1.Metody problemowe. |
|/1 godz. tygodniowo/ |2.    Stymulowanie twórczości oraz pomysłowości |1. Uściślenie     współpracy z innymi |2. Metody kształcące poszukiwanie, porządkowanie i|
| |3.    Przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach i|nauczycielami, pedagogiem i psychologiem szkolnym |wykorzystanie informacji |
|Grupowe zajęcia wg kierunku uzdolnień / 1 |zawodach na różnych poziomach. |nad rozpoznaniem uzdolnień uczniów. |z różnych źródeł. |
|godz. tygodniowo/ |4.  Indywidualizacja procesu nauczania uczniów |2.   Systematyczne wdrażanie uczniów do |3. Metody stosowania zdobytej wiedzy w praktyce. |
| |zdolnych, |uczestnictwa w olimpiadach i konkursach |4. Metody rozwijania zainteresowań. |
| |5. Kierowanie rozwojem i pomoc merytoryczna w |przedmiotowych w celu skonfrontowania ich wiedzy z|5. Metody skutecznego porozumiewania się w różnych|
| |udostępnianiu źródeł wiedzy |innymi, |sytuacjach. |
| |6.  Rozwiązywanie problemów w twórczy sposób. |3.   Wypracowanie systemu nagradzania i |6. Metody prezentowania własnych poglądów. |
| |7.  Wspomaganie szybszego rozwoju ucznia zdolnego. |promowania osiągnięć uczniów w środowisku |7. Metody kształcące umiejętność argumentacji. |
| |8.  Umożliwienie uzyskania wiedzy o wyższym poziomie |szkolnym, |8. Metody kształcące prawidłowe stosunki |
| |trudności.    9.Kształtowanie osobowości i rozwijanie |4. Realizowanie ścieżek międzyprzedmiotowych w |interpersonalne. |
| |zainteresowań. |celu integracji różnych treści. |9. Metody aktywizujące. |
| | |. |10. Metody pozwalające uczniowi ocenić stan swojej|
| | | |wiedzy. |

4. Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia ( zgodne z przepisami w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych).

|1) Indywidualne konsultacje nauczyciela z uczniem, mające na celu rozszerzenie bieżącego materiału; |
|2)     Zadawanie dodatkowych zadań podczas prac klasowych i domowych; |
|3)     Stworzenie uczniom najzdolniejszym okazji do swobodnego wyboru zadań trudniejszych; |
|4)     Asystentura przedmiotowa uczniów poprzez przygotowywanie przez nich referatów po przeczytaniu odpowiedniej literatury oraz prowadzenie fragmentaryczne lekcji; |
|5)     Zachęcanie do czytania fachowych czasopism; |
|6)     Zwiększenie wymagań, co do ścisłości i precyzji wypowiedzi uczniów; |
|7 ...