Dodaj publikację
Autor
Beata Bendkowska
Data publikacji
2011-10-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
124

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan Działań Wspierających uczniów z dysfunkcjami i zaburzeniami w gimnazjum.
 Pobierz (doc, 45,5 KB)

Podgląd treści


PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH

1. Uczniowie objęci Planem:
|L.p. |Imię i nazwisko |Klasa |Wiek |Uwagi / drugoroczność/ |
| | | | |Powód udzielenia pomocy |
|1. | |I gimn. | |Uczniowie z dysfunkcjami i zaburzeniami |
|2. | |II gimn. | |Uczniowie z dysfunkcjami i zaburzeniami |

2. Cele ogólne ( wizja rozwoju ucznia/uczniów na okres nie krótszy niż 1 rok i nie dłuższy niż etap edukacyjny:

| Zmiana patologicznych wzorców zachowań i zmniejszenie poziomu zaburzeń zachowań u dzieci |

3. Opis celów szczegółowych, działań i metod pracy ( w odniesieniu do ustalonych przez dyrektora form i sposobów pracy)

|Formy i sposoby realizacji ustalone przez |Cele szczegółowe |Działania ( zadania) |Metody |
|dyrektora | | | |
|Zajęcia socjoterapeutyczne / |- kształtowanie umiejętności rozpoznawania własnych i |1.Wyznaczanie celów szczegółowych. |rundka, sytuacje kontrujące, burza mózgów, |
|2 godz. tygodniowo/ |cudzych uczuć, |2. Rozwijanie zachowań asertywnych. |pantomima, drama, przekład intersemiotyczny, |
| |- kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć, |3. Konstruktywne metody osiągania celów. |techniki relaksacyjne |
| |- kształtowanie umiejętności dostrzegania swoich |4.Rozpoznawanie i zwalczanie uzależnień. | |
| |mocnych stron, |5. Sposoby rozładowywania negatywnych emocji. | |
| |- kształtowanie umiejętności widzenia różnic i |6.Ćwiczenia zmierzające do rozwoju. | |
| |podobieństw między ludźmi, |7.Wdrażanie do koncentrowania się na mocnych | |
| |- zwiększenie poczucia własnej wartości, |stronach. | |
| |- kształtowanie umiejętności skutecznego porozumiewania|8. Ćwiczenia w radzeniu sobie z trudnymi | |
| |się, |sytuacjami. | |
| |- kształtowanie umiejętności wyrażania swoich myśli i |9. Sposoby postępowania z przemocą fizyczną i | |
| |uczuć, |psychiczną. | |
| |- kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów i | | |
| |podejmowania decyzji, | | |
| |- kształtowanie umiejętności interpersonalnych, | | |

4. Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia ( zgodne z przepisami w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych).

|Usprawnianie zakłóconych funkcji percepcyjno-motorycznych. |
|Podczas pracy uwzględnianie kłopotów w koncentracji. Ukierunkowanie uwagi na sytuacje, w których przekazywane są szczególnie ważne treści. |
|Pozytywne wzmacnianie w celu budowania właściwej motywacji do nauki. |
|Zaangażowanie w życie klasy i szkoły. |

1. Działania wspierające rodziców

|Forma wsparcia ( porady, konsultacje, warsztaty, |Zakres wsparcia |Dodatkowe informacje |
|szkolenia) | | |
|Indywidualne konsultacje | | |
|Warsztaty umiejętności wychowawczych / 6 godzin ( 2 |Budowanie w środowisku domowym poczucia własnej wartości dziecka. | |
|spotkania 3-godzinne)/ |Budowanie umiejętności pokonywania przejawiającej się w rodzinie przemocy | |
| |fizycznej bądź psychicznej. | |

2. Zakres współdziałania szkoły ( w zależności od potrzeb)

a) z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi,
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna
...........................................................................................................................................................................................................................

b) z placówkami doskonalenia nauczycieli
Centrum Edukacji Nauczycieli
............................................................................................................................................................................................................................

c) z organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
...........................................................................................................................................................................................................................

3. UWAGI

....................................................................................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................................................................................

miejscowość, dn.................. Podpisy członków Zespołu