Dodaj publikację
Autor
Justyna Socha
Data publikacji
2011-10-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
275

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć "W ogrodzie warzywnym" kl. 2.
 Pobierz (docx, 32,0 KB)

Podgląd treści

Scenariusz zajęć otwartych

dla klasy 2c

Temat: W ogrodzie warzywnym

Data: 07.10.2010

Uczeń:

opisuje prace wykonywane w ogrodzie jesienią

nazywa warzywa,

wyróżnia i nazywa części roślin: korzeń, łodyga, liść, kwiaty, owoce, nasiona,

rozróżnia części jadalne warzyw,

zna wartości odżywcze warzyw,

pamięta o higienie przygotowywania posiłków i kulturze ich spożywania

Metody: obserwacja, pokaz, rozmowa, praktycznego działania, ćwiczenia.Formy pracy: indywidualna, zbiorowa,

Pomoce: okazy różnorodnych warzyw: pomidory, ogórek, marchewka, rzodkiewka, teksty zagadek o warzywach, produkty i przedmioty potrzebne do wykonania sałatki wielowarzywnej, przepisy, noże, deseczki do krojenia, ścierki, fartuszki, chusteczki, talerzyki, widelce.

Przebieg zajęć:

Wprowadzenie – rozwiązywanie zagadek o warzywach.

Dzieci rozwiązują zagadki:

Latem w ogrodzie wyrósł zielony,

a zimą w beczce leży kiszony

(ogórek)

Pomarańczowa, słodka z ziemi wyrwana

pyszna w surówce i gotowana.

Dobrze jej w dłoni i salaterkach

więc chrup ją zawsze zamiast cukierka

( marchewka)

Wyjęty z ziemi szary i brzydki,

pyszne są z niego placki i frytki.

(ziemniak)

Jakie warzywo, nawet niewielkie, wyciśnie z oczu słoną kropelkę? ... ( cebula)

Wyrósł na drodze na jednej nodze. Wygląda jak słońce, ziaren ma tysiące.

(słonecznik)

Na zagonie złota głowa, smaczne pestki w sobie chowa.

(dynia )

Ma gruby brzuszek i ogonek małyBędzie z niego pewnie barszczyk doskonały. ... (burak)

Głos kukułki + grzyb + a– rośnie na polu, żółte kolby ma. ...

(kukurydza)

Różne na świecie istnieją „łaty”:żółte, czerwone, łaty w kraty.Lecz nie ma na pewnosmaczniejszej „łaty”,niżeli zielony listek...(sałata)

Okrągła głowa zielonaz soczystych liści złożona. ... (kapusta)

Każdy odgadnie tę zagadkę,ma biały korzeń i zieloną natkę. ...(pietruszka)

Wyrosła na grządkachczerwona kuleczka,choć to smakołyczek,to szczypie w języczek. ...(rzodkiewka)

Nie jest skoczkiem, ma tyczkę,przerośnie ogrodniczkę.Zdobi działki, ogródki,w nazwie ma trzy nutki.(fasola)

Zielone łódeczki,a w łódkach kuleczki,gdy się ugotują,każdemu smakują. ...(groch)

Swobodne wypowiedzi dzieci na temat prac jesiennych w ogrodzie.

Co robią ludzie w ogrodach jesienią?

Jakie warzywa zbierają? Rozmowa o warzywach, ich wyglądzie, wielkości, kształcie, kolorze, zapachu, smaku, wartościach odżywczych.

Wskazywanie części podziemnej i nadziemnej, części jadalnej rośliny.

- Z jakich części składa się roślina? (korzeń, łodyga, liście, kwiaty, owoce, nasiona)- Po co roślinie potrzebne są korzenie? (utrzymują roślinę w ziemi, czerpią z ziemi składniki mineralne i wodę)- Do czego służy łodyga? (utrzymuje liście, kwiaty, owoce, przewodzi wodę i sole mineralne z korzenia do pozostałych części rośliny)- Do czego potrzebne są roślinie liście? (do odżywiania i do "oddychania")- Po co roślinie potrzebne są kwiaty? (aby powstał owoc, wewnątrz którego są nasiona niezbędne do rozmnażania się roślin ...