Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Zespół Szkół Technicznych
w Mielcu
mgr Andrzej Wyzga
Ferie w ZST – Zimowa Szkoła Pierwszej Pomocy
2009/2010
Program szkolenia młodzieży w zakresie
PODSTAW PODTRZYMYWANIA ŻYCIA (BLS)
ORAZ
AUTOMATYCZNEJ DEFIBRYLACJI ZEWNĘTRZNEJ
(AED)
Mielec, 15-17.02.2010 r.
1
Postanowienia ogólne:
1. Ferie w ZST – Zimowa Szkoła Pierwszej Pomocy (ZSPP), to forma szkolenia
młodzieży ZST w zakresie Podstaw Podtrzymywania Życia (Basic Life Support – BLS)
oraz Automatycznej Defibrylacji Zewnętrznej (Automated External Defibrillation – AED).
2. Zakres szkolenia BLS, oprócz udzielania pomocy osobom dorosłym, obejmuje również
dzieci i niemowlęta.
3. Program szkolenia badania wzbogacono dodatkowo o naukę badania systemowego,
którego celem jest wyszukiwanie obrażeń.
4. Zajęcia w ramach Zimowej Szkoły Pierwszej Pomocy stanowią dobrowolną,
nieobowiązkową formę aktywności uczniowskiej, realizowaną podczas ferii zimowych.
5. Młodzież uczestniczy w szkoleniu BLS/AED celem pogłębienia i rozwoju zainteresowań
związanych z tematyką pierwszej pomocy.
6. Zajęcia w ramach ZSPP są również
formą pracy z uczniami uzdolnionymi,
wykazującymi szczególne zainteresowanie tematyką udzielania pierwszej pomocy,
a niniejsze opracowanie stanowi także program pracy ze wspomnianymi uczniami.
Cele wychowawcze:
1. Kształtowanie wśród młodzieży postawy odpowiedzialności za życie i zdrowie
własne oraz innych ludzi.
2. Kształtowanie świadomości w zakresie aktywnego niesienia pierwszej pomocy
osobom poszkodowanym w wyniku różnych wypadków i zdarzeń.
3. Podniesienie rangi i znaczenia treści dotyczących Ratownictwa i Pierwszej Pomocy,
realizowanych w ramach przedmiotu Przysposobienie Obronne.
4. Propagowanie i popularyzacja wiedzy i umiejętności z zakresu udzielania pierwszej
pomocy przedmedycznej.
Cele dydaktyczne:
1. Zdobywanie przez młodzież wiadomości i umiejętności w zakresie podstaw
podtrzymywania życia (BLS) oraz automatycznej defibrylacji zewnętrznej (AED).
2. Doskonalenie umiejętności praktycznych poprzez różnorodne formy ćwiczeniowe.
3. Kreowanie wśród młodzieży umiejętności współpracy w grupie, wzajemnej pomocy
i życzliwości.
4. Upowszechnianie standardów nauczania podstaw podtrzymywania życia (BLS)
oraz automatycznej defibrylacji zewnętrznej (AED) według wytycznych Europejskiej
i Polskiej Rady Resuscytacji.
Termin realizacji:
15-17.02. 2010 r.
Formy pracy uczniowskiej:
1. zbiorowa (praca w parach, praca w grupie)
2. indywidualna
2
Metody pracy:
1. pokaz
2. ćwiczenia praktyczne
3. projekcja filmu
4. dyskusja
5. pogadanka
6. opis
Środki dydaktyczne:
1. apteczki pierwszej pomocy
2. mini pakiety ratunkowe
3. gaziki dezynfekcyjne
4. fantomy osoby dorosłej
5. fantom dziecka
6. fantom niemowlęcia
7. treningowy automatyczny defibrylator zewnętrzny (AED)
8. karimaty
9. koce ratunkowe (NRC)
10. sztuczna krew
11. sztuczna rana
12. rękawiczki ochronne
13. odtwarzacz DVD, telewizor, filmy szkoleniowe
14. rzutnik pisma, foliogramy
15. tablice poglądowe
16. Materiał pomocniczy dla młodzieży uczestniczącej w szkoleniu w zakresie
BLS/AED w ramach akcji Ferie w ZST – Zimowa Szkoła Pierwszej ...