Dodaj publikację
Autor
Andrzej Wyzga
Data publikacji
2011-10-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
12

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Materiał ten dotyczy planu rozwoju zawodowego nauczyciela przysposobienia obronnego, który realizowałem w Zespole Szkół Technicznych w Mielcu w okresie wrzesień 2005 - maj 2006.
 Pobierz (pdf, 346,7 KB)

Podgląd treści



Opracował: mgr Andrzej Wyzga

Zespół Szkół Technicznych

ul. Kazimierza Jagiellończyka 3

39-300 Mielec

mgr Andrzej Wyzga


Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty

przysposobienia obronnego ubiegającego się o stopień

nauczyciela kontraktowego



Czas trwania stażu: 01.09.2005 r. – 31.05.2006 r.
Opiekun stażu: mgr Adam Jacak
Podstawa prawna:

 Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r.

nr 118, poz. 1112 ze zmianami)

 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 1 grudnia 2004 r. w sprawie
uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260,
poz. 2593)



I. CEL GŁÓWNY: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.
II. CELE SZCZEGÓŁOWE:

 Znajomość organizacji, zadań, zasad funkcjonowania szkoły, sposobów prowadzenia

dokumentacji i przepisów obowiązujących w szkole.

 Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych

zadań szkoły.

 Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć.
 Znajomość środowiska uczniów,

ich problemów oraz umiejętność współpracy

ze środowiskiem uczniów.

 Podniesienie kwalifikacji zawodowych, udoskonalenie warsztatu

i metod pracy

pedagogicznej.

1



III. PLAN REALIZACJI ZAŁOŻONYCH CELÓW:

Opracował: mgr Andrzej Wyzga

LP.
ZADANIA
1 Poznanie procedur

awansu zawodowego.
Nawiązanie kontaktu,
współpraca z opiekunem
stażu.
Dokumentowanie
przebiegu stażu.

OGÓLNY ZARYS DZIAŁAŃ

SPOSOBY REALIZACJI

rozmowa,
hospitacje,

Analiza przepisów prawa oświatowego
odnośnie awansu zawodowego.
Bezpośrednia
wzajemne
wszelkich bieżących spraw.
Opracowanie, gromadzenie materiałów
będących dowodem
realizacji zadań
wynikających
rozwoju
planu
zawodowego.

konsultacje,
omawianie

z

TERMINY
Wrzesień
2005 r.
Wrzesień
2005 r.,

na bieżąco.
Wrzesień
2005 r. –
maj 2006 r.

DOWODY
REALIZACJI

Opracowanie planu
rozwoju zawodowego.

Konstruktywna
współpraca.

Zaświadczenia, dyplomy,
potwierdzenia, konspekty
zajęć, testy, sprawdziany,

pomoce dydaktyczne,

wykazy (przeanalizowanej

lektury pedagogicznej i

przedmiotowej, poznanych
przepisów, dokumentów

i in.) kwestionariusze

ankietowe, obserwacji, itd.
Sprawozdanie z realizacji

stażu.

2

3

4

Opracowanie projektu
sprawozdania za okres
stażu.

Wnikliwa analiza działań podjętych
w trakcie stażu, autorefleksja.

Maj 2005 r.

DZIAŁANIA SZCZEGÓŁOWE


CEL: Znajomość organizacji, zadań, zasad funkcjonowania szkoły, sposobów prowadzenia dokumentacji

i przepisów obowiązujących w szkole.
Poznanie zasad
funkcjonowania
i organizacji szkoły.

Wrzesień
2005 r. –
maj 2006 r.

Lista obecności na Radach

Pedagogicznych lub
innych spotkaniach.

lub

Rady

Pracy

dyżurami,

opiekunem

Uczestnictwo w spotkaniach Rady
Pedagogicznej
innych organów
związanych z realizacją podstawowych
funkcji szkoły i wynikających z nich
obserwacje,
zadań.
Własne
z
konsultacje
stażu,
rozmowy z
innymi nauczycielami,
Zapoznanie się z tygodniowym planem
zajęć,
zastępstwami,
zasadami współpracy dyrektora
z pracownikami itd.
Zapoznanie się ze Statutem Szkoły,
Regulaminem
ZST,
Regulaminem Porządkowym ZST,
Regulaminem Rady Pedagogicznej,
Regulaminem
Rodziców,
Regulaminem Samorządu Szkolnego,
Szkolnym
Systemem Oceniania,
Programem Wychowawczym Szkoły,
Ustawą o Systemie Oświaty, Kartą
in ...