Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Opracował: mgr Andrzej Wyzga
Zespół Szkół Technicznych
ul. Kazimierza Jagiellończyka 3
39-300 Mielec
mgr Andrzej Wyzga
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty
przysposobienia obronnego ubiegającego się o stopień
nauczyciela kontraktowego
Czas trwania stażu: 01.09.2005 r. – 31.05.2006 r.
Opiekun stażu: mgr Adam Jacak
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r.
nr 118, poz. 1112 ze zmianami)
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 1 grudnia 2004 r. w sprawie
uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260,
poz. 2593)
I. CEL GŁÓWNY: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.
II. CELE SZCZEGÓŁOWE:
Znajomość organizacji, zadań, zasad funkcjonowania szkoły, sposobów prowadzenia
dokumentacji i przepisów obowiązujących w szkole.
Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych
zadań szkoły.
Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć.
Znajomość środowiska uczniów,
ich problemów oraz umiejętność współpracy
ze środowiskiem uczniów.
Podniesienie kwalifikacji zawodowych, udoskonalenie warsztatu
i metod pracy
pedagogicznej.
1
III. PLAN REALIZACJI ZAŁOŻONYCH CELÓW:
Opracował: mgr Andrzej Wyzga
LP.
ZADANIA
1 Poznanie procedur
awansu zawodowego.
Nawiązanie kontaktu,
współpraca z opiekunem
stażu.
Dokumentowanie
przebiegu stażu.
OGÓLNY ZARYS DZIAŁAŃ
SPOSOBY REALIZACJI
rozmowa,
hospitacje,
Analiza przepisów prawa oświatowego
odnośnie awansu zawodowego.
Bezpośrednia
wzajemne
wszelkich bieżących spraw.
Opracowanie, gromadzenie materiałów
będących dowodem
realizacji zadań
wynikających
rozwoju
planu
zawodowego.
konsultacje,
omawianie
z
TERMINY
Wrzesień
2005 r.
Wrzesień
2005 r.,
na bieżąco.
Wrzesień
2005 r. –
maj 2006 r.
DOWODY
REALIZACJI
Opracowanie planu
rozwoju zawodowego.
Konstruktywna
współpraca.
Zaświadczenia, dyplomy,
potwierdzenia, konspekty
zajęć, testy, sprawdziany,
pomoce dydaktyczne,
wykazy (przeanalizowanej
lektury pedagogicznej i
przedmiotowej, poznanych
przepisów, dokumentów
i in.) kwestionariusze
ankietowe, obserwacji, itd.
Sprawozdanie z realizacji
stażu.
2
3
4
Opracowanie projektu
sprawozdania za okres
stażu.
Wnikliwa analiza działań podjętych
w trakcie stażu, autorefleksja.
Maj 2005 r.
DZIAŁANIA SZCZEGÓŁOWE
CEL: Znajomość organizacji, zadań, zasad funkcjonowania szkoły, sposobów prowadzenia dokumentacji
i przepisów obowiązujących w szkole.
Poznanie zasad
funkcjonowania
i organizacji szkoły.
Wrzesień
2005 r. –
maj 2006 r.
Lista obecności na Radach
Pedagogicznych lub
innych spotkaniach.
lub
Rady
Pracy
dyżurami,
opiekunem
Uczestnictwo w spotkaniach Rady
Pedagogicznej
innych organów
związanych z realizacją podstawowych
funkcji szkoły i wynikających z nich
obserwacje,
zadań.
Własne
z
konsultacje
stażu,
rozmowy z
innymi nauczycielami,
Zapoznanie się z tygodniowym planem
zajęć,
zastępstwami,
zasadami współpracy dyrektora
z pracownikami itd.
Zapoznanie się ze Statutem Szkoły,
Regulaminem
ZST,
Regulaminem Porządkowym ZST,
Regulaminem Rady Pedagogicznej,
Regulaminem
Rodziców,
Regulaminem Samorządu Szkolnego,
Szkolnym
Systemem Oceniania,
Programem Wychowawczym Szkoły,
Ustawą o Systemie Oświaty, Kartą
in ...