Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Zespół Szkół Technicznych
ul. Kazimierza Jagiellończyka 3
39-300 Mielec
mgr Andrzej Wyzga
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju
nauczyciela stażysty przysposobienia obronnego
ubiegającego się o stopień nauczyciela
kontraktowego
Czas trwania stażu: 01.09.2005 – 31.05.2006
Opiekun stażu: mgr Adam Jacak
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. nr 118,
poz. 1112 ze zmianami)
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania
stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593)
1. Cele przewidziane do realizacji w trakcie trwania stażu.
Podejmując staż w ZST swoją pracę rozpocząłem od analizy przepisów prawa oświatowego
odnośnie awansu zawodowego. Na tej podstawie opracowałem plan rozwoju zawodowego, w którym
przyjąłem następujące cele do osiągnięcia:
Znajomość organizacji, zadań, zasad funkcjonowania szkoły, sposobów prowadzenia
dokumentacji i przepisów obowiązujących w szkole.
Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych
zadań szkoły.
Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć.
Znajomość
środowiska uczniów,
ich problemów oraz umiejętność współpracy
Podniesienie kwalifikacji zawodowych, udoskonalenie warsztatu
i metod pracy
ze środowiskiem uczniów.
pedagogicznej.
2. Przebieg realizacji zamierzonych celów.
Znajomość organizacji, zadań, zasad funkcjonowania szkoły, sposobów prowadzenia dokumentacji
i przepisów obowiązujących w szkole.
trakcie realizacji planu rozwoju zawodowego poznałem zasady funkcjonowania
i organizacji szkoły oraz zadania organów ZST. Uczestniczyłem w spotkaniach Rady Pedagogicznej
oraz innych podmiotów związanych z realizacją podstawowych zadań szkoły.
Poznałem podstawowe przepisy regulujące pracę szkoły: Statut Szkoły, Regulamin Pracy
ZST, Regulamin Porządkowy ZST, Regulamin Rady Pedagogicznej, Regulamin Rady Rodziców,
Regulamin Samorządu Szkolnego, Szkolny System Oceniania, Program Wychowawczy Szkoły,
Ustawę o Systemie Oświaty, Kartę Nauczyciela.
W
Poznałem dokumentację obowiązującą w szkole – dzienniki, arkusze ocen, sprawozdania
z działalności wychowawczej (wychowawcy klasowego) w danym półroczu, zestawienia klasyfikacji
uczniów w danym półroczu, protokoły egzaminów poprawkowych i klasyfikacyjnych – oraz sposoby
jej prowadzenia. Jako członek Zespołów Nadzorujących (ZS im. prof. Groszkowskiego /chemia/ –
styczeń 2006, ZST /język polski, język angielski/ – maj 2006) zapoznałem się z zasadami
przeprowadzania pisemnych egzaminów maturalnych oraz dokumentacją z tym związaną.
Zapoznałem się z zasadami i przepisami bezpieczeństwa, higieny pracy (nauki) oraz
przepisami przeciwpożarowymi obowiązującymi w szkole. W tym celu ukończyłem szkolenie
wstępne – instruktaż ogólny bhp i p.poż. oraz przeanalizowałem Instrukcję Ewakuacyjną ZST oraz
Instrukcję Podstawową Bezpieczeństwa Pracy w Szkole Publicznej.
Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań
szkoły
Tworząc własny warsztat pracy, na wstępie zapoznałem się z bazą dydaktyczną szkoły
w zakresie p.o., przeanalizowałem wspólnie z opiekunem program ...