Dodaj publikację
Autor
Andrzej Wyzga
Data publikacji
2011-10-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
45

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Materiał ten stanowi sprawozdanie z planu rozwoju zawodowego, który zrealizowałem w Zespole Szkół Technicznych w Mielcu w okresie wrzesień 2005 - maj 2006.
 Pobierz (pdf, 455,3 KB)

Podgląd treści


Zespół Szkół Technicznych

ul. Kazimierza Jagiellończyka 3

39-300 Mielec

mgr Andrzej Wyzga

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju

nauczyciela stażysty przysposobienia obronnego

ubiegającego się o stopień nauczyciela

kontraktowego

Czas trwania stażu: 01.09.2005 – 31.05.2006

Opiekun stażu: mgr Adam Jacak




Podstawa prawna:

 Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. nr 118,

poz. 1112 ze zmianami)

 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania

stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593)

1. Cele przewidziane do realizacji w trakcie trwania stażu.

Podejmując staż w ZST swoją pracę rozpocząłem od analizy przepisów prawa oświatowego
odnośnie awansu zawodowego. Na tej podstawie opracowałem plan rozwoju zawodowego, w którym
przyjąłem następujące cele do osiągnięcia:

 Znajomość organizacji, zadań, zasad funkcjonowania szkoły, sposobów prowadzenia

dokumentacji i przepisów obowiązujących w szkole.

 Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych

zadań szkoły.

 Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć.
 Znajomość

środowiska uczniów,

ich problemów oraz umiejętność współpracy

 Podniesienie kwalifikacji zawodowych, udoskonalenie warsztatu

i metod pracy

ze środowiskiem uczniów.

pedagogicznej.



2. Przebieg realizacji zamierzonych celów.

Znajomość organizacji, zadań, zasad funkcjonowania szkoły, sposobów prowadzenia dokumentacji
i przepisów obowiązujących w szkole.

trakcie realizacji planu rozwoju zawodowego poznałem zasady funkcjonowania
i organizacji szkoły oraz zadania organów ZST. Uczestniczyłem w spotkaniach Rady Pedagogicznej
oraz innych podmiotów związanych z realizacją podstawowych zadań szkoły.

Poznałem podstawowe przepisy regulujące pracę szkoły: Statut Szkoły, Regulamin Pracy
ZST, Regulamin Porządkowy ZST, Regulamin Rady Pedagogicznej, Regulamin Rady Rodziców,
Regulamin Samorządu Szkolnego, Szkolny System Oceniania, Program Wychowawczy Szkoły,
Ustawę o Systemie Oświaty, Kartę Nauczyciela.

W

Poznałem dokumentację obowiązującą w szkole – dzienniki, arkusze ocen, sprawozdania
z działalności wychowawczej (wychowawcy klasowego) w danym półroczu, zestawienia klasyfikacji
uczniów w danym półroczu, protokoły egzaminów poprawkowych i klasyfikacyjnych – oraz sposoby
jej prowadzenia. Jako członek Zespołów Nadzorujących (ZS im. prof. Groszkowskiego /chemia/ –
styczeń 2006, ZST /język polski, język angielski/ – maj 2006) zapoznałem się z zasadami
przeprowadzania pisemnych egzaminów maturalnych oraz dokumentacją z tym związaną.

Zapoznałem się z zasadami i przepisami bezpieczeństwa, higieny pracy (nauki) oraz
przepisami przeciwpożarowymi obowiązującymi w szkole. W tym celu ukończyłem szkolenie
wstępne – instruktaż ogólny bhp i p.poż. oraz przeanalizowałem Instrukcję Ewakuacyjną ZST oraz
Instrukcję Podstawową Bezpieczeństwa Pracy w Szkole Publicznej.

Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań
szkoły

Tworząc własny warsztat pracy, na wstępie zapoznałem się z bazą dydaktyczną szkoły
w zakresie p.o., przeanalizowałem wspólnie z opiekunem program ...