Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO– 26 września –
Temat: European Day of Languages.
Poziom: A2 – B1
Uczeń:
powtarza kraje i narodowości Europy,
uczestniczy w rozmowie na temat podróżowania,
opowiada o europejskim państwie, które chciałby zwiedzić,
sprawdza się tłumacząc podstawowe wyrażenia w językach Europy,
ćwiczy wymowę języka angielskiego,
ustala, dlaczego warto uczyć się języków obcych.
Potrzebne materiały:
słowniki
mapa Europy
kolorowe kartki (po lekcji można zebrać kartki z opisami uczniówi przygotować plakat)
łamacze języka (po jednym dla każdego ucznia)
Przebieg zajęć:
Nauczyciel wyjaśnia czym jest Europejski Dzień Języków Obcych. (2 min)
Mapa Europy – uczniowie wypisują wszystkie państwa europejskie, które pamiętają, mają na to 1 minutę. Po minucie uczniowie liczą państwa, a uczeń, który wypisał najwięcej państw podchodzi do mapy i pokazuje wszystkie kraje. (3 min)
Uczniowie podają narodowości wszystkich państw europejskich. (2 min)
Krótka rozmowa na temat podróżowania: (4 min)
Do you like travelling? Why? Why not?
What is nice about travelling?
Where do you usually travel?
Do you like travelling alone or with other people?
Would you like to visit any European capital?
Which European capital is the most interesting for you to sightsee?
Uczniowie pracują w parach. Wybierają jedno europejskie państwo, które chcieliby odwiedzić i na kolorowych kartkach wyjaśniają, co konkretnie chcieliby zobaczyć/ zwiedzić/ spróbować w tym miejscu. Pomocne wyrażenia zapisane są na tablicy.
(8 min)
I would like to see/ sightsee...
I want to taste/ try/ meet...
Po kilku minutach uczniowie przedstawiają swoje propozycje spędzenia czasu w konkretnych państwach, a po każdym kraju cała klasa zastanawia się nad podstawowymi wyrażeniami w danym języku, np. po opisie Francji próbujemy zebrać najważniejsze słówka w języku francuskim (Bonjour , Merci, Je t'aime). (15 min)
Po wyszukaniu najważniejszych słów w różnych językach Europy uczniowie próbują swoich sił w angielskich łamaczach języka. Nauczyciel tłumaczy czym są łamacze języka a uczniowie podają polskie przykłady, po czym każdy z nich czyta jeden łamacz w języku angielskim. (8 min)
Wspólnie podsumowujemy temat, iż nauka języków obcych jest niezwykle ważna, szczególnie w XXI wieku. Na tablicy tworzymy konkretną listę dlaczego jest to takie ważne. Uczniowie zapisują swoje pomysły do zeszytów. (5 min)
Ewa Orzeł-SobczykZespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Mikołaja Kopernika w Wyrzysku