Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN TREŚCI NAUCZANIA Z TECHNIKI
W ZESPOLE EDUKACYJNO – TERAPEUTYCZNYM III GIMNAZJUM
W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 – I PÓŁROCZE
| | | | | | |
|Lp |Zagadnienia programowe |Główne kierunki realizacji | |Możliwe do osiągnięcia umiejętności ucznia |Uwagi |
| |Gospodarstwo domowe |1.Przypomnienie zasad | |zna i stosuje podstawowe zasady | |
|1 | |bezpieczeństwa obowiązujących | |bezpieczeństwa podczas zajęć | |
| | |w pracowni gastronomicznej | |w pracowni gastronomicznej | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | |2. Czynności porządkowe w pracowni | |dba o porządek na stanowisku roboczym | |
| | |gastronomicznej. | |dokładnie myje naczynia, i inne przedmioty | |
| | | | |dokładnie myje i konserwuje powierzchnie | |
| | | | |drewniane i laminowane | |
| | | | |dokładnie myje i konserwuje urządzenia | |
| | | |40 |mechaniczne i chłodnicze | |
| | | | |ekonomicznie dozuje wodę i środki czystości | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | |3. Budżet domowy | |rozumie potrzebę planowania wydatków | |
| | |rozsądne planowanie | |wie, co i gdzie kupować | |
| | |wydatków | |samodzielnie robi zakupy | |
| | |co za ile i gdzie kupić | | | |
| | |wspólne zakupy | | | |
| | |4. Kształtowanie umiejętności | |zna podstawowe przeznaczenie produktów spożywczych | |
| | |właściwego wykorzystania | |zna sposoby przechowywania produktów | |
| | |produktów spożywczych | |i potraw | |
| | |zapoznanie z przeznaczeniem produktów spożywczych | |zna i stosuje podstawowe zasady żywienia | |
| | |zapoznanie ze sposobami przechowywania produktów | |zna związek między żywieniem a skutkami zdrowotnymi nieprawidłowego | |
| | |i potraw | |odżywiania | |
| | |zapoznanie z zasadami żywienia | |układa prosty jadłospis | |
| | |układanie prawidłowego jadłospisu | |samodzielnie lub według obrazkowo – wyrazowego przepisu czy też | |
| | |przygotowywanie gorących potraw | |według wskazówek nauczyciela przygotowuje posiłek i podaje go | |
| | |przygotowywanie przekąsek | |rozumie i odróżnia pojęcia: gotowanie, pieczenie, smażenie | |
| | |i deserów | | | |
| | |przygotowywanie wypieków | | | |
| | |przygotowywanie przetworów | | | |
| | |nauka nakrywania i podawania do stołu | | | |
|2 |Uprawa roślin |1. Podstawowe informacje o roślinach | |wie co to są rośliny i w jakich warunkach żyją | |
| | | | |zna niezbędne składniki życia roślin | |
| | |2. Pielęgnacja roślin na szkolnej rabacie | |wie jaką rolę odgrywają w życiu człowieka | |
| | |kwiaty | |dba o prawidłowy i zdrowy wygląd roślin (prawidłowo przycina gałązki, | |
| | |krzewy | |obcina stare | |
| | |drzewka | |i wyschłe kwiaty i liście) | |
| | | |20 |zna i stosuje zasady nawożenia | |
| | | | |zna i stosuje zasady rozmnażania | |
| | | | |samodzielnie sadzi młode rośliny | |
| | |3. Porządki na szkolnych skwerach | |zna najpopularniejsze choroby | |
| | | | |i szkodniki występujące w uprawie rośli | |
| | | | |oraz metody ich zwalczania | |
| | | | |nazywa i prawidłowo posługuje się narzędziami ogrodniczymi | |
| | |4.Sadzenie drzewek i innych roślin na | |dba o porządek w szkolnym ogródku kwiatowym | |
| | |szkolnej rabacie | |odróżnia chwasty od roślin ozdobnych, wyrywa je i wywozi w wyznaczone | |
| | | | |miejsce | |
| | | | | | |
| | | | |zna podstawowe zasady sadzenia drzewek | |
| | | | |samodzielnie przygotowuje grunt | |
| | | | |i sadzi przygotowane rośliny | |
| | | | |prawidłowo pielęgnuje i dba o ich | |
| | | | |rozwój podlewając i nawożąc | |
|3 |Drewno i jego obróbka |1. Podstawowe wiadomości | |odróżnia drzewa liściaste od iglastych | |
| | |rodzaje drzew | |zna najpopularniejsze nazwy drzew | |
| | |zalety drewna | |wymienia zalety drewna takie jak: lekkość, wytrzymałość, łatwość obróbki| |
| | |właściwości drewna | |zna proces suszenia i warunki przechowywania drewna | |
| | |suszenie ...