Dodaj publikację
Autor
Anna Łakomska
Data publikacji
2011-10-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
72

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Pracuję jako nauczyciel języka angielskiego. W  roku szkolnym 2011/2012 rozpoczęłam awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego. Chciałabym przedstawić swój plan rozwoju zawodowego.
 Pobierz (doc, 93,0 KB)

Podgląd treści


ANNA ŁAKOMSKA

NAUCZYCIEL KONTRAKTOWY

SZKOŁA PODSTAWOWA
IM. POWSTAŃCÓW STYCZNIOWYCH W OSJAKOWIE

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA
MIANOWANEGO

DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU 01.09.2011
DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU 31.05.2014

Nauczany przedmiot: język angielski
Wykształcenie: filologia angielska-licencjat

Autor zastrzega sobie prawo zmiany planu zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi.

§ 7 ust. 1 pkt 1
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.

|L.P. |ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMIN |DOWODY REALIZACJI |
| | | | |UWAGI |
|1. |Poznanie procedury awansu zawodowego |analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego, |IX.2011 |wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego |
|2. |Ustalenie zasad współpracy z opiekunem |— zawarcie kontraktu, |-początek stażu |- kontrakt, |
| |stażu |— korzystanie z pomocy opiekuna w prawidłowym sformułowaniu wniosku i| |- wniosek, plan rozwoju zawodowego |
| | |planu rozwoju, | | |
| | |— opracowanie projektu sprawozdania, | |- sprawozdanie |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |- koniec stażu | |
|3. |Przypomnienie zasad funkcjonowania i |Ponowna analiza dokumentacji: Statut Szkoły, WSO, PSO oraz Program |IX-X 2011 |Potwierdzenie opiekuna stażu o analizie wymienionych |
| |zadań szkoły |Wychowawczy. | |dokumentów |
|4. |Uczestnictwo |uczestnictwo w pracach Rady Pedagogicznej zespołu do spraw |Okres stażu |Protokolarz Rady Pedagogicznej |
| |w pracach organów szkoły związanych z |nowelizacji dokumentacji szkolnej | | |
| |realizacją jej podstawowych funkcji i | | | |
| |wynikających z nich zadań | | | |

§ 7 ust. 1 pkt 2
Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego

|L.P. |ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMIN |DOWODY REALIZACJI |
| | | | |UWAGI |
|1. |Obserwacja zajęć prowadzonych przez |Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, -konsultacja |Wg harmonogramu |Arkusze obserwacji wraz z wnioskami, konspekty |
| |opiekuna stażu i prowadzenie zajęć w |Udział w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu i innych | | |
| |obecności opiekuna stażu |nauczycieli | | |
|2. |Rozwijanie i doskonalenie umiejętności |Udział w dostępnych formach rozwijania wymienionych umiejętności |Wg oferty szkoleniowej w |Zaświadczenia, świadectwa, dyplomy |
| |interpersonalnych |(kursy, szkolenia, konferencje). |trakcie trwania stażu | |
|3. |Doskonalenie umiejętności metodycznych |Udział w dostępnych formach doskonalenia zawodowego, tj.: szkoleniach|Wg oferty szkoleniowej w |Zaświadczenia, konspekty świadectwa, dyplomy |
| | |i konferencjach metodycznych. |trakcie trwania stażu | |
| | |— studiowanie literatury fachowej, | | |
| | |— stosowanie metod aktywnych, | | |
| | |— wzbogacenie własnego warsztatu pracy poprzez wyszukiwanie lub | | |
| | |przygotowanie pomocy dydaktycznych , czasopism, i literatury dla | | |
| | |dzieci | | |
|4. |Samodzielne studiowanie literatury z |Studiowanie literatury z szeroko rozumianej pedagogiki |Okres stażu |Notatki |
| |zakresu pedagogiki, psychologii i | | | |
| |dydaktyki | | | |

§ 7 ust. 1 pkt 3

Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust.1 pkt 2 i ust. 1 a Karty Nauczyciela – przepisów dotyczących pomocy społecznej lub postępowania ...